To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ dolotowy i wydechowy - Stożek w Pumie

maalenka - 18-04-2010, 11:43

w dalszym ciagu nic nie wiem w tej sprawie... stozek do 1.4 nie nadaje sie? moze mi to ktos wytlumaczyc...? :sad: :oops:
Anonymous - 18-04-2010, 17:54

Pewnie się narażę co poniektórym, ale powiem tak. Dajcie sobie spokój ze stożkami. Mocy wam nie przybędzie, a jeśli nawet to gra nie warta świeczki, szkoda silnika. Kupcie lepiej filtr powietrza K&N wkład, wstawcie jakiś dobry wydech i tyle. Uważam że dla samych efektów akustycznych nie warto katować silnika. Nie oszukujcie się, że stożek za 80,- 100,- czy nawet 200,- będzie zaj... dla waszego kociaka. NIE BĘDZIE. Filtr K&N kosztuje 215,- to też o czymś świadczy. I co z tego że każdy się za Tobą obejrzy na ulicy, jak podjedzie jakieś nowsze Audi, BMW, czy cokolwiek nowszego z silnikiem 1.8 w górę na seryjnym normalnym układzie wydechowym, swoich standardowych filtrach i nawet na swoich oryginalnych oponkach :grin: Jesteście w tym momencie pozamiatani. Krowa która dużo mruczy nie zawsze dużo mleka daje.
Oczywiście zaraz się znajdą driverzy :grin: którzy napiszą jakiej to fury nie pogonili na światłach, tylko czy to aby na pewno świadczy o tym że masz mocniejszą i szybszą furę ?
Oczywiście bez obrazy, nikogo nie atakuję i nikogo nie przekonuję do swojego zdania. Wyrażam tylko swoją opinię w temacie. Pozdro dla klubowych tunerów, może kiedyś do was dołączę, bo korcą mnie też modyfikacje, ale nic na buraka :564:

rafalski69 - 18-04-2010, 23:09

Zahariash, Zgadzam sie z tobą dla mnie np moja puma musi chodzić cichutko jak naj ciszej a po co przyspieszać dla pokazania sie to jest bez sensu a szczególnie teraz gdy u mnie paliwo stoi 4,73pln :cry:
Opoya - 18-04-2010, 23:09

Zahariash, zdecydowanie masz rację. Rozumiem, jeśli ktoś tłumaczy założenie stożka tym, że podoba mu się dźwięk, OK, jego sprawa, ale sam stożek nie poprawia osiągów. Zamontowany nieprawidłowo nawet te osiągi zdecydowanie pogorszy. Dlatego własnie mam w mojej Pumie mokry filtr w postaci wkładki do oryginalnej puszki, a nie stożek. Taka wkładka ma zdecydowanie mniejsze opory przepływu powietrza niż zwykły filtr, poza tym wyłapuje drobniejsze cząsteczki kurzu (pyłu, zabrudzeń).
maalenka - 19-04-2010, 20:40

ja tego nie zakladalam.. zeby nie bylo. ja Pumke taka juz kupilam:(
Szczepan - 20-04-2010, 17:53

do codziennej jazdy zdecydowania wkładka KN. Jeździłem na wkładce rok i byłem zadowolony, wzrost elastyczności w średnim zakresie obrotów.
Teraz mam stożek KN i czuje różnicę:
- na minus w dolnym i średnim zakresie
- na plus w wysokim (powyżej 4500 obr).

rafalski69 - 20-06-2010, 19:29

Zaczynam przymiarkę do odzyskania kilku koni w mojej pumie. Pierwsze co to chyba mała modyfikacja dolotu powietrza. A wiec mam już do seryjnej skrzynki doprowadzone dwie rury stal nierdzewna "waż" (taki co można wygiąć cos w rodzaju peszla kablowego) doprowadzone je mam jedna spod kratki z przodu zderzaka a druga zamiast tego seryjnego co było w nadkolu. Kolejno przejdę do filtra teraz mam do was pytanie napewno bedzie to zamknięte w seryjnej obudowie filtra tylka zastanawiam sie czy stożek tam zamknąć myslę o takim
http://allegro.pl/item106...simota_k_n.html

albo wkładka dokładnie ta: http://allegro.pl/item107...uma_ofo005.html

dalsza część dolotu co już idzie do silnika była by to rura alu z odpowiednimi złaczkami. No i w dalszych planach to mała modyfikacja wydechy żeby szybciej wydalił to co spalił.

Proszę was o rady myslę ze firma Simota bedzie dobrym wyborem fajnie by było wkładka K&N ale nie na mój budżet.

Pozdrawiam i proszę o wszelkie rady :roll:

Szczepan - 22-06-2010, 20:49

Do codziennej jazdy odradzam stożki, tym bardziej jakieś nie markowe. Mam na sprzedaż wkładkę K&N, która jest najlepszym wyjściem na co dzień. Pisz na PW jak coś :wink:
rafalski69 - 22-06-2010, 21:31

No własnie tylko ja jeżeli bym założył stożek to chciałbym go zamknąć w seryjnej obudowie filtra. Dlatego też pytam sie o tą wkładkę Simota
cayenne - 22-06-2010, 22:15

jeśli w seryjnej obudowie to również polecałbym wkładkę K&N tak jak pisał michaelsz,.. sam obecnie mam zamontowany stożek (też tej firmy) i będę go zmieniał właśnie na taką konfigurację, do tego dolot taki jak pisałeś..
no chyba że Ci bardzo na dźwięku zależy

rafalski69 - 22-06-2010, 22:30

na dzwięku mi zupełnie nie zależy dla mnie autko powinno chodzić cichutko. A dolot dzisiaj dokonczyłem, wyprowadziłem stalową rurkę w nadkolu i całkiem inaczej auto sie zachowuje + to co ostatnio czyli spod zderzaka jak sie złapie tego dolotu przy wlocie do filtra podczas pracy silnika to przyjemny chłodek czuć od rurki :razz: :grin: jak zakończę pracę to dodam kilka zdjęć
cayenne - 23-06-2010, 08:33

to ja czekam na zdjęcia
popatrz sobie również na obroty
http://klubpumy.pl/viewto...highlight=dolot
w tym temacie kolega wspominał o problemach ze schodzeniem z obrotów..

bariwo - 13-04-2011, 03:23

W weekend pobawiłem się trochę i w miejsce fabrycznego filtra wstawiłem stożek Simota. Po pojeżdżeniu trochę ze stożkiem, wróciłem to fabrycznej puszki, do której wstawiłem filtr K&N.

Oto spostrzeżenia:
- na fabrycznym filtrze moc większa niż ze stożkiem,
- na filtrze K&N efekty związane z "wkręcaniem się" na obroty i mocą ZDECYDOWANIE NAJLEPSZE,
- stożek w Pumie ewidentnie niczemu nie służy poza dźwiękiem (choć i tak najładniejszy bas mam przy K&N z tym sportowym wydechem, który jest zamontowany, ze stożkiem ryczało okropnie i w środku było już nie do wytrzymania).

Konkluzja:
- wywaliłem 200 PLN na stożek, który teraz grzecznie sobie leży w garażu na półce. Jak ktoś chce to oddam za symboliczne pieniądze (identyczny zestaw jak ten: http://allegro.pl/uklad-d...1535319578.html ) /kolor niebieski/.

Pozdr.
B.

Anonymous - 13-04-2011, 08:01

bariwo, stożek K&N całkiem inaczej sie montuje niz tez zestaw co miałes. Przede wszystkim w tym zestawie nie było rury doprowadzajaciej zimne powietrze do stożka. Zestaw K&N ma taka rure.
Wiesz skad fabrycznie jest pobierane powietrze do puszki z filtrem powietrza?

bariwo - 13-04-2011, 14:17

Hadzi... stożek K&N montuje się tak samo, z tym drobnym detalem że w zestawie K&N nie ma chyba filtra na odmę i jest "trzymak", który w odpowiednio pozycjonuje filtr. Jest też nieco krótszy dolot /choć widziałem 2 różne dedykowane do Pumy zestawy i w jednym dolot był długi zrobiony z czarnej rury/.

Oczywiście, że wiem skąd jest pobierane powietrze do puszki. Są 2 miejsca w tym jeden fabrycznie zatkany (nazywany tutaj na Forum "rezonatorem" :): ):) ). Powietrze jest pobierane z lewego nadkola, a jeśli wyrzuci się ów "rezonator" i wsadzi kawałek rury to idzie także z kratki. Content? :)

A co do zamontowanego przeze mnie stożka: tak umiejscowiłem stożek przy nadkolu, by łapał jak najwięcej powietrza z ruchu kół i dodatkowo kawałek rury z kratki.

I poza obniżeniem mocy i głośną pracą efektu żadnego więcej nie zauważyłem. Wcześniej oczywiście przeczyściłem przepływomierz (który był i tak jakieś 3-4 miesiące wcześniej czyszczony i w zasadzie nie było potrzeby by czynić to po raz drugi, ale dla uspokojenia sumienia to zrobiłem).

Więc później to zdemontowałem, założyłem filtr K&N do firmowej puszki, wyjąłem ten kawałek plastiku (nazywany "rezonatorem"), wsadziłem tam ten kawałek rury spod kratki, który przygotowałem dla stożka i teraz... śmiga aż miło :) /wcześniej nie obserwowałem wyrywania samochodu przy zmianie z 1 biegu na 2, a teraz i owszem/.

Więc taką mam opinię o stożku do Pumy: MAŁO PRZYDATNY BAJER.

pozdr.
B.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group