Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Hamulce
Opoya - 19-12-2008, 01:04
Zmieniasz tylko zaciski i oczywiście tarcze i klocki. Mówię o zmianie na tarcze z Pumy poliftingowej. Mam tak zrobione w mojej Pumie ('98). Aha - zaciski i cała reszta pasują od Fusiona.
Trudno powiedzieć czy jest odczuwalna różnica... zmieniając całość miałam już dość zużyte tarcze i klocki, więc nie potrafię ocenić. Poza tym nowe tarcze i klocki muszą się dotrzeć itd. Na pewno warto to zrobić, ale jak to z hamulcami - tylko u dobrego mechanika.
PS. przeczytaj dokładnie cały ten temat, większość odpowiedzi na Twoje pytania odnośnie hamulców już została tu umieszczona.
Anonymous - 19-12-2008, 10:16
Różnica w cenie jest prawie 2 krotna, dlatego też pytam czy czuć różnice Co myślicie o tarczach Brembo? Jakie zaciski i klocki do tego najlepiej kupić? Tył chyba cały kupie z ATE.
Opoya - 19-12-2008, 12:44
IMO Brembo jest przereklamowane.
Co do wyboru - zależy oczywiście od kasy, którą możemy na to przeznaczyć. I tak (co do moich wyborów), jeśil miałabym teraz wymieniać i miałabym kasę, pewnie kupiłabym komplet EBC (z klockami GreenStuff). Przy mniejszej ilości gotówki - pewnie ATE, też komplet, być może tarcze nacinane. Przy problemach finansowych - np. Mikoda i klocki ABS.
Pusia - 19-12-2008, 12:51
Opoya napisał/a: | IMO Brembo jest przereklamowane | 3,5 roku jeżdżę na zestawie Brembo+Ferodo i nie narzekam
Opoya - 19-12-2008, 14:09
To, że jest dobrze, nie znaczy, że na innym zestawie nie byłoby lepiej
Noalan - 28-12-2008, 01:50
Ja zmieniłem niedawno na tuningowane tarcze Mikoda i klocki TRW Po przejechaniu ponad 300km nie mam złych uwag. ABS w trudnych warunkach często nawet nie zdąży się włączyć, a hamowania prawie nie sychać. Puma po lifcie.
Kolin - 03-01-2009, 12:24
Co to za tarcze ?
http://moto.allegro.pl/it...1_nacinane.html
http://moto.allegro.pl/it...cinane_ate.html
Bo cenna jakaś taka tania
Dietih - 03-01-2009, 12:56
Kolin napisał/a: | Co to za tarcze ? |
te pierwsze (Speedmax) t o jakaś nowość, słyszałem coś o nich, że niby japońskie, ale nic poza tym nie wiem , aha.. jeszcze widziałem ich reklame w jakiejs gazecie motoryzacyjnej,.
drugie to klasyk - ATE P-D.
Widzę, że intrygują Cie tarcze nacinane, spróbuj może wspominanych tu już polskich Mikoda w wersji nacinanej,
znam kolesia co ma je w zestawie z ferodo premierami i sobie chwali, na rożnych forach znajdziesz o nich duzo pozytywnych opinii, ( a negatywnych niewiele)
kolejnym przykładem jest inny koleś z forum mazdy, który załozył je sobie do MX5 ( miata) z silnikiem V6, potem go uturbił, i sobie nadal te hamulce chwali ( własnei w zestawie z fereodo)
Ponadto połowa forum nissana jezdzi na mikodach.
ja osobiście skuszę sie pewnie na taki zestawik jak moje obecne brembo maxy się zjadą (zwłaszcza, że jesli poczytasz na stronie mikody, to dowiesz się ,że oni właśnie współpracują z brembo i robią dla nich na tarcze)
poozdro
Kolin - 03-01-2009, 13:14
Moim celem jest EBC Wiercone... i Klocki Green stuff
Pytałem o te dwa modele tarcz, bo są tanie jak dla mnie i wydaję mi się że nie zbyt by były skuteczne... Chodzi mi tutaj cena jakość
Dietih - 03-01-2009, 17:37
Kolin napisał/a: | Moim celem jest EBC Wiercone... i Klocki Green stuff |
to szykuj nerkę na sprzedaż
a tak serio, to godny zestaw: ATE P.Disc + EBC Green stuff, myślę , ze do pumy w zupełności by wystarczył, nie ma przecież 250KM mocy - nie jesteś w stanie go zajechać w ruchu drogowym
pozdro!
Kolin - 05-01-2009, 19:09
Dietih jak patrzałem to w 1000zł się zamknę za Tarcze+Klocki...
No tak Puma nie ma 250KM ale na lato planuję ok 140-150KM z 1,7 wychasać... Dobry hebel nie jest zły :mgreen:
Martinn - 08-02-2009, 11:40
Przyszedł czas na moje hamulce. Jedna tarcza jest zwichrowana i trzepie mi kierownicą przy hamowaniu. Zamówiłem zestaw: tarcze ATE Powerdisc oraz klocki EBC green stuff. Tył wymieniłem jakieś 1,5 miesiąca temu, cały komplet TRW
markko - 08-02-2009, 12:10
Martinn, ile dałeś za cały zestaw?
Martinn - 08-02-2009, 15:29
Klocki 210zł, tarcze 2x130zł.
markko - 08-02-2009, 15:35
możesz podac gdzie kupiłes?
|
|
|