Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Hamulce
nomka - 17-10-2008, 22:43
Pati napisał/a: | No i tarcze w mojej pumie przyszedł czas Po lekturze powyższych postów padło na zestaw Gaydeka czyli nacinane ATE Powerdisc i Ferodo Premier |
Ferrodo po pół roku zaczęły mi strasznie szumieć Ale może to przez bliżej nieokreślonej nazwy tarcze (jeszcze po poprzednim właścicielu)
Anonymous - 18-10-2008, 07:59
Pati dobry wybór! Tylko powiedz jeszcze ile worków złota Cie to kosztowało...
Pati - 18-10-2008, 09:03
Hadzi, mam nadzieje że dobry ,okaże się jak troszkę pojeżdżę z Ferrodo zawsze byłam zadowolona miałam już w kilku autkach.
Worka złota nie dałam po coś w końcu chajtnęłam się z mechanikiem to na części zniżki mam i robotę gratis
dbr* - 23-11-2008, 01:19
z osobistych doswiadczen uwazam ze najlepszy uklad to mianowicie:
tarcze brembo + klocki ferodo
okolo 170-190 zl za wsio
judysia0303 - 23-11-2008, 22:54
Witam... znowu mam problem... Coś się stało z moimi hamulcami... Wiem, mam zwichrowane tarcze, muszę je wymienić ale odczuwałam to tylko w kierownicy hamując przy dużych prędkościach. Dziś doznałam szoku gdy jadąc wolniutko na 2 chciałam zahamować przed przejazdem a pedał hamulca się poprostu zblokował, tj wcisnęłam go zaledwie do połowy bo dalej się nie dało i sam odbijał, wrażenie jak bym miała pod nim jakiś opór, przy tym samochód mi rzuciło na bok i nie zahamował, pojechał dalej... potem hamulce znowu działały jakiś czas ale powtórzyło się to dziś jeszcze 2 razy... jestem w szoku. Czy to wina tych tarcz czy czegoś innego jeszcze?
Speedy - 23-11-2008, 23:14
judysia0303, płyn hamulcowy..?? sprawdź poziom..jeśli jest min to dolej do max...kontrolka Ci się nie zapala ?
Jeśli to nie to to nie wiem czemu tak się może dziać...jakby tarcza pękła to cały czas by były jakieś problemy;/
Mr.Maya - 24-11-2008, 08:08
Stary plyn chamulcowy i zaczyna sie powoli gotowac jak czesciej bedziesz naciskac na pedal halumca.
Słoodzik - 24-11-2008, 09:36
Zapewne do wymiany płyn hamulcowy. U mnie było całkiem podobnie zresztą
Szczepan - 09-12-2008, 15:10
Witajcie!
Mam pytanko.
Wie ktoś może, gdzie mogę dostać klocki hamulcowe Mintex? Poprosiłbym o namiar do sklepu internetowego lub gdzieś we Wrocławiu lub okolicach
Dzięki
Gaydek - 09-12-2008, 16:17
michaelsz napisał/a: | Mintex |
Wpisałem Mintex w Googla i znalazłem http://www.autoczesci.com...00011_1505_1770 .
Anonymous - 18-12-2008, 14:07 Temat postu: Wymiana Hamulców Przód + Tył Witam. Po Świętach chcę się zabrać za wymianę hamulców i miałbym kilka pytań do Was Jakie zestawienia polecacie na przód i tył (firmy). Może być przód tarcze ATE + klocki ATE? Może coś innego tańszego o tych samych parametrach lub lepszego i droższego? Od czego zależy wielkość klocków hamulcowych, wiem że są 2 rodzaje, ale nikt mi nie potrafi powiedzieć jaki ja mam bez rozbierania. Jakiej firmy najlepiej będzie brać hamulce na tył (szczęki, bębny, cylinderki, linka ręcznego).
Nie jestem do końca pewien czy trzeba wymieniać tarcze hamulcowe, jednak przy hamowaniu czuć drżenie kierownicy, czy tylko krzywe tarcze robią taki efekt?
Chcę nabyć części na własną rękę, ponieważ zaoszczędzę 30% na samych częściach, w serwisach mają chore ceny, dlatego musiał bym znać jakąś dobrą i sprawdzoną konfigurację.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Grisz
bartolomeo - 18-12-2008, 16:02
Grisz napisał/a: | Chcę nabyć części na własną rękę, ponieważ zaoszczędzę 30% na samych częściach |
to zależy np. mechanik jak ma dobrą mete na części to dostanie takie promocje których na pewno nie dostanie normalny kupujący, więc musiałbyś się dokładnie dowiedzieć ile mechanik powie Tobie za same części a ile powiedzą ci w sklepie gdzie masz te 30% upustu,
Grisz napisał/a: | Nie jestem do końca pewien czy trzeba wymieniać tarcze hamulcowe, jednak przy hamowaniu czuć drżenie kierownicy, |
mogą być tego różne przyczyny, zawieszenie też na to wpływa
Anonymous - 18-12-2008, 16:40
Powiem Tak :] W Fordzie za zrobienie hamulców chcieli 3980zł, sama robocizna 800zł, w „normalnych” serwisach ok 1000 - 1200zł i przykładowo w serwisie mają tarcze ATE za 350zł, a tyle na allegro za tarcze Brembo chcą, ATE 259zł, za sprzęgło z dociskiem chcieli 1200zł, na allegro jak widać 490zł, więc co z tego że kupują to tanio jak narzucają taką prowizję...? Podałem to oczywiście przykładowo, wolałbym na allegro nie kupować, bo w przypadku gdyby coś nie pasowało mam mały problem. W okolicy Gliwic jest parę sklepów z częściami dlatego wolę to sam kupić. Może mi ktoś sprostować sprawę przednich klocków hamulcowych? Od czego niby zależy ich wielkość?
bartolomeo napisał/a: | mogą być tego różne przyczyny, zawieszenie też na to wpływa |
Pojechałem ostatnio na badanie techniczne, amortyzatory są sprawne w 75% w zawieszeniu żadnych luzów, powymieniane mam wahacze, wszystkie drążki i wszystko co było niesprawne.
Ps. Zostały mi do zrobienia tylko hamulce i sprzęgło...
Anonymous - 18-12-2008, 16:50
Grisz napisał/a: | Może mi ktoś sprostować sprawę przednich klocków hamulcowych? Od czego niby zależy ich wielkość? |
Kwestia rocznika. Pumy przed liftem miały mniejsze tarcze i klocki a pumy po lifcie maiły większe tarcze i klocki.
Przed liftem pumy (97-00) miały tarcze 239 mm a po lifcie (00-01) miały 258mm.
Klocki odpowiednio do tarcz.
Ty masz pumę przed liftem.
Co do hamulców to właśnie ja jestem na tym etapie (wczoraj odebrałem tarcze, dziś odbiore klocki). Mojego zdania na ten temat nie usłyszysz, ale sa osoby w klubie które na tym jeźdżą i są zadowolone (tarcze mikoda i klocki oryginalne motorcraft).
[ Dodano: 18-12-2008, 16:55 ]
Cytat: | Zostały mi do zrobienia tylko hamulce i sprzęgło...
|
To jest część która też powinna być oryginalna (szczególnie w 1.7
Niestety, to droga zabawa
Anonymous - 18-12-2008, 17:09
Franek napisał/a: | To jest część która też powinna być oryginalna (szczególnie w 1.7
Niestety, to droga zabawa |
Wiesz nie chodzi o to że chce pakować do tego samochodu byle co za jak najmniejsze pieniądze, tylko możliwie najlepsze części (bez przesady oczywiście) i po prostu nie mam zamiaru za nie w serwisach przepłacać, wystarczy juz im to co zgarniają za montaż. Ze sprzęgłem nie jest jeszcze aż tak źle, ale czuć, słychać i widać że się ślizga, szczególnie przy gwałtownym dodawaniu gazu. Sprzęgło było robione chyba 2 lata temu, ale jak widać serwis się nie popisał, a ja będę się tym przejmował na wiosnę Zastanawiam się czy założenie większych tarcz da jakieś odczuwalne rezultaty i ile części przy okazji tego trzeba wymienić...? (nie wliczając klocków i zacisków)
|
|
|