To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Ford Puma - tani tuning

slawek535 - 17-11-2012, 16:23

lucpol, a o swapie nie myślałeś?
Gaydek - 17-11-2012, 16:33

lucpol napisał/a:
Gaydek, takiego typu odpowiedzi szukałem.

Bardzo proszę. Klikając na Allegro "Kup teraz" w aukcji z chipem w roli głównej nie zapomnij żetonów wygranych w Forzy.

Tast, high5!


lucpol napisał/a:
Jednak coś mi tu śmierdzi

Mi również. Wkręcasz nas?

Szkoda, że nie mamy działu "Humor". Przeniósłbym tam ten temat, bo moim zdaniem nie pasuje do "Forum technicznego".

Anonymous - 17-11-2012, 16:59

Poldek, panu już podziękujemy. 100% twoich postów w tym temacie to spam (niepomocne teksty) i czepianie się użytkownika. Do widzenia panu.

slawek535 napisał/a:
lucpol, a o swapie nie myślałeś?
Nie, absolutnie nie.

Chciałbym powiadomić wszystkich: zanim założyłem ten wątek to poczytałem trochę o tuningu Pumy i ogólnie o tuningu samochodów. Wiem, że większy tuning silnika/napędu spowoduje automatycznie wymianę wszystkiego innego, począwszy od zawieszenia i hamulców a układzie wydechowym skończywszy. Dlatego nawet o tym nie myślę. Chcę tylko odrobinę zwiększyć parametry - tylko na tyle chcę zwiększyć parametry aby nie musieć robić gruntownej wymiany innych komponentów samochodu.

Niestety, w tym wątku znów zaczyna się dziać patologia, są tu osoby którzy piszą że aby zwiększyć prędkość maksymalną o ok 16km/h trzeba wymieniać cały układ wydechowy i filtr powietrza oraz zawieszenie i hamulce. Jeśli zwrócę komuś takiemu uwagę, że przesadza to nazywają takiego użytkownika przemądrzalcem czy czymś podobnym. Prosiłbym o zrozumienie tego co piszę. To, że ktoś zna się na dużym tuningu to nie znaczy że jest geniuszem i przy skromnym tuningu też ma rację - dowody waszych bzdur są w w/w postach i waszych odpowiedziach. Wy się nauczcie wreszcie dostosowywać odpowiedzi do pytań. Jak będę chciał założyć turbo aby mieć ponad 200KM to wtedy możecie pisać o wymianie wszystkiego. Ja chcę zwiększyć prędkość o ok 16km/h i zwiększyć nieco przyśpieszenie a to zupełnie dwie różne rzeczy. Za chwilę mi ktoś arogancki powie, że nie mogę tankować benzyny V-power 100 oktanów na stacji benzynowej Shell bez wymiany zawieszenia i silnika ponieważ to benzyna o większych osiągach. Trochę rozsądku poproszę.

Wracając do tematu.

Co do hamulców to bym się mógł zdecydować na ich wymianę.

Teraz potrzebuję czegoś do niewielkiego zwiększenia parametrów. Gdzieniegdzie w internecie można przeczytać, że aby zwiększyć przyśpieszenie o np. 2 sekundy wystarczy sam chip-tuning. Problem jest taki, że zmniejsza się wtedy prędkość maksymalna. Przydałaby się jakaś dodatkowa moc. Co sądzicie o chłodnicy dolotu powietrza (tzw. intercoolerze) + chip-tuningu? oraz ewentualnie jakiś specjalny filtr powietrza do tego. Co o tym sądzicie?

Proszę już nie pisać takich postów jak poprzednio. Temat zboczył trochę z kursu, dlatego wróćmy do tematu. Jak ktoś ma jakieś do mnie dodatkowe sugestie to czekam na wiadomości na priva. Tutaj skupmy się na w/w pytaniu.

Anonymous - 17-11-2012, 17:03

Więc pospamuję Ci jeszcze trochę :d
Najpierw kup Pumę, zobacz w jakim jest stanie i wtedy bierz się za takie coś ;)
A nie od d*** strony się bierzesz :D
Dziękuję ;)

Ps: jestem ciekaw co takiego dobrego wyczytałeś o podnoszeniu mocy w Pumie :D haha
Dla twojej wiadomości mam u siebie 4-2-1 i parę bzdetów (i posiadam pumę już długo więc kulturki tu troszkę "świeżaku" )

Anonymous - 17-11-2012, 17:05

Żegnam pana.
kolargol - 17-11-2012, 17:08

szkoda w ogóle ciągnąć ten temat bo widać że lucpol, nie ma bladego pojęcia :572:
a tekst o delikatnym :mrgreen: przyspieszeniu Pumy :
"chcę aby to była zwykła seryjna Puma osiągająca seryjnie 9 sekund do setki oraz prędkość maksymalną 204 km/h i chcę ją tylko troszeczkę przyśpieszyć (7 sekund do setki oraz prędkość maksymalna 220km/h)"
najlepiej tak za 500 zł jest idealnym podsumowaniem tematu :mrgreen: :twisted:

Anonymous - 17-11-2012, 17:13

hehehe, dowcipniś

Jeśli z ciebie taki mądrala to może odpowiesz na moje wcześniejsze pytanie? Powtórzę je, abyś nie miał problemów z przeczytaniem:

Gdzieniegdzie w internecie można przeczytać, że aby zwiększyć przyśpieszenie o np. 2 sekundy wystarczy sam chip-tuning. Problem jest taki, że zmniejsza się wtedy prędkość maksymalna. Przydałaby się jakaś dodatkowa moc. Co sądzicie o chłodnicy dolotu powietrza (tzw. intercoolerze) + chip-tuningu? oraz ewentualnie jakiś specjalny filtr powietrza do tego. Co o tym sądzicie?

Anonymous - 17-11-2012, 17:35

poldek, nie omieszkałęm go skomentować.
Czekam na akcept :D

Kurcze, 80% użytkowników tego forum zmodyfikowało/dołożyło równowartość lub znacznie ją przekroczyło by doprowadzić auto do stanu, tudzież ulepszyć.

Wróć.
Jaką równowartość.
Równowartość to pare lat temu.
Teraz niektórzy mają muze za tyle.
Lub felgi z oponami.

cradleoffilth - 17-11-2012, 17:37

a mi sie topic podoba :) . Z checia poczytal bym opinie tego czlowieka po kupnie i zachipowaniu pumy :)

lucpol, Puma to nie jest samochod ktory kupisz i zachipujesz i bedziesz jezdzil i nic sie nie bedzie psulo. Pamietaj, ze najnowsze egzemplarze (mozliwe, ze poza Twoim budzetem) maja juz 11lat!!!

Jak kupisz Pume, to najpierw musisz doprowadzic ja do stanu idealnego a pozniej zaczac sie bawic w jakiekolwiek modyfikacje. A to kosztuje!

Ale jak chcesz, to kup Pume za 6k PLN, najlepiej z gazem a pozniej nie zwracajac uwagi na stukajace zawieszenie i wszelkie inne bolaczki zachipuj ja.

3 miesiace pozniej napisz na naszym forum ze PUMA to straszny grat i silnik poszedl na spacer...

bedziemy czekac :)



A jesli chcesz szczerej rady - PUMA to nie jest samochod dla Ciebie. To nie jest wdzieczny model do taniego tuningu. Szukaj dalej innego samochodu

Anonymous - 17-11-2012, 18:00

cradleoffilth, zauważ że nie jest dla mnie koniecznością tuning samochodu. Gdyby mi chodziło tylko o osiągi to kupiłbym Fiata Coupe 2.0 Turbo mający wokół 200KM i podzespoły przystosowane do takich parametrów lub inny samochód o podobnych osiągach. Ja chciałem mieć małe autko sportowe o nie-najgorszych osiągach, z dość niskim spalaniem lpg, dość niskim OC, dość niskimi cenami ogólnodostępnych podzespołów czyli ekonomiczne autko sportowe. Nie ma lepszego w tym przedziale cenowym, a jedyne podobne auto to Opel Tigra która mi się nie podoba. Jeżeli okaże się, że Ford Puma w ogóle nie nadaje się do tuningu to ok, zrozumiem. Jednak wciąż nie dostałem precyzyjnych odpowiedzi na moje pytania. Np. czy chłodnica dolotu powietrza będzie dobra? Czy zwiększy awaryjność silnika jeśli ten jest w dość dobrym stanie? Ile mocy doda taka chłodnica? Chcę się tylko zorientować co i jak, nie jest tutaj potrzebne pisanie we wrogim, ironicznym i aroganckim stylu.
cradleoffilth - 17-11-2012, 18:06

wiec po pierwsze, pomimo wszelkich roznych opinii - silnik ten nie lubi gazu... miedzy innymi przez brak hydraulicznej regulacji zaworow - sytuacja podobna jak w focusach
sharky - 17-11-2012, 18:11

Każdy ma swoje zdanie i każdego trzeba szanować. Jeżeli ktoś czegoś nie wie do końca to starać się mu wytłumaczyć. lucpol, ma pokojowe nastawienie i nie chce się kłócić. :564: lucpol, słuchaj rad tych, którzy mają jakieś doświadczenie z tymi autami i podnoszeniem mocy. Ja natomiast nie znam się na tuningu także nie pomogę. Ale osobiście taki chip tuningi bym odradził. :)
Anonymous - 17-11-2012, 19:11

lucpol skupiam się maksymalnie na Twoich oczekiwaniach... aż mi się kontrolka na czole zapaliła :oops:

Z całym szacunkiem do Ciebie, ale robisz z siebie naiwnego błazna. To że sobie trochę poczytałeś, to nie znaczy, że coś zrozumiałeś.
Na tym Forum "rozmawiasz" z ludźmi, którzy wiedzę na temat mniej, lub bardziej pojętego tuningu, posiadają z własnego doświadczenia... nie z internetu, czy pogawędkami z kolesiami, którzy nie odróżniają Pumy od Tigry.

Bladego pojęcia nie masz, ile kosztuje podniesienie maksymalnej prędkości o "tylko" 16km/h. O przyśpieszeniu, hamowaniu, zachowaniu w zakrętach, balansie, przyczepności, oraz sztywności całej konstrukcji nie będę się rozpisywał, bo Ciebie to i tak nie dotyczy :568:

Rozumiem, że po prostu chcesz być mistrzem prostej, jak najmniejszym kosztem. Proponuję więc:

:arrow: kup Pumę (tu się będziesz mógł wykazać na samym początku, kupując w miarę zadbane auto - z całego serca... powodzenia :564:
:arrow: wymontuj gaz (o ile pójdziesz w zaparte, że zapalniczka musi zap*** :mrgreen:
:arrow: wywal tylną kanapę
:arrow: wywal fotel pasożyta
:arrow: wywal koło zapasowe (zawsze możesz kupić sobie spray :razz: )
:arrow: wywal tapicerkę, tą z bagażnika też (pojęcia nie masz ile to waży, +10KM jak w Banku :grin:
:arrow: sprzedaj "15" a za zarobioną kasę kup wypasione alusy "13"

Skoro nie chcesz inwestować, to odchudź auto. Każda modyfikacja wymaga konsekwencji. Póki tego nie zrozumiesz, to daleko nie zajedziesz ze swoimi "modami"

Obyś nie musiał się o tym przekonać, jadąc swoją "seryjną Pumą" 220km/h po autostradzie... natrafiając na plamę oleju, sarnę czy cokolwiek innego.

Rada na dziś:
:arrow: pomyśl
:arrow: kup odpowiednie auto
:arrow: przeprowadzaj modyfikacje z głową, a nie z fantazją :568:

Gaydek - 18-11-2012, 12:14

Basta!

PS. :572:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group