Elektryka i oświetlenie - Montaz swiatel do jazdy dziennej OSRAM DRL 101
tusia8510 - 16-11-2012, 23:15
cradleoffilth dokladnie tak
Opoya - 17-11-2012, 21:13
A ja dodam tylko tyle, że w moim przypadku (krótkie przebiegi głownie po mieście, często kilka krótkich odcinków dzienne) oszczędzam ksenony. To nie żart, palniki ksenonów najbardziej zużywają się przy włączaniu, po spaleniu się pierwszych palników w Pumie (a przypomnę, że ksenony miałam jako jedna z pierwszych osób na forum) zamontowałam dzienne.
Teraz palniki są tanie, ale gdy montowałam ksenony, to koszt zestawu oscylował w okolicy od 1000 zł wzwyż. Palniki też były odpowiednio droższe i ciężkie do dostania.
Co do widoczności, to się nie zgodzę - dobre i dobrze zamontowane dzienne są bardzo dobrze widoczne, niestety większość aut na naszych drogach, jeździ z kiepsko zamontowanymi dziennymi, czy z mijania świecącymi np. w niebo...
Po zamontowaniu sprawdzaliśmy widoczność dziennych w mojej Pumie - jechałam za innym autem, jechałam z przeciwka, w pełnym słońcu, w cieniu itp...
PS. oszczędność prądu i paliwa pomijam...
sharky - 17-11-2012, 21:29
cradleoffilth, jeżeli nie przemawiają do Ciebie argumenty oszczędnościowe ZA światłami do jazdy dziennej to weź jeszcze pod uwagę argument, że używając takich świateł odciążasz w dużej mierze alternator, który po zapaleniu świateł musi pracować intensywniej, więcej watów = większy pobór prądu = większe obciążenie = szybsze zużycie szczotek = krótsza żywotność.
Anonymous - 17-11-2012, 22:27
sharky Alternator między innymi do tego służy, czy nie
po za tym:
http://allegro.pl/alterna...2756896424.html
A dobre ledy, to chyba podobny koszt, jak nie większy (na cenach ledów się nie znam). Więc, skoro cradleoffilth'a, jak i mnie powyższe argumenty nie przekonują... to po co "psuć" wizualnie Pumę
sharky - 18-11-2012, 01:33
Służy do ładowania, a nie do szybszego zużywania i niekoniecznie ma chodzić non stop na wysokich obrotach. Ja tam jestem ogólnie za światłami do jazdy dziennej i sam zastanawiam się nad montażem. Ledy do jazdy dziennej z homologacją można kupić do 150 zł. A do alternatora dolicz jeszcze koszt robocizny. Co do wyglądu, jednym się podobają drugim nie, tak samo jak chlapacze, owiewki, ciemne szyby, diody w postojówkach czy tez głośny wydech, duża felga itp. itd. Można wymieniać w nieskończoność. Ale to wszystko to już rzecz gustu, a czego się nie robi o gustach?
slawek535 - 18-11-2012, 22:56
Ja zamierzam kupić takie:
http://moto.allegro.pl/sw...2742548590.html
Jeszcze się zastanawiam jak je zamontować
|
|
|