Nadwozie, podwozie i wnętrze - Otwieranie bagażnika
tusia8510 - 03-12-2011, 15:32
Nie da sie ukryć , że przycisk powinien być. Szczęściarze CI , którzy mają pilota z 3 przyciskami, jak również Ci z dwoma , bo ja ani jednego nie mam
Jak dla mnie rozwiązanie Tasta jest najlepsze, o ile się nie mylę Morgan tez miał cos w tym stylu? Tast dokładnie rozwiazal problem zeby nie gasić auta, bo jak dla mnie to o to chodzi. Milion razy zdarzyło mi się odpalić auto i przypomnieć sobie, że muszę wyjąć np antene od CB z bagażnika itp. i było hehe
BuLaS - 03-12-2011, 15:49
Tast napisał/a: |
Ponadto związku 'otworzyć z kluczyka' BuLaS użył w odniesieniu do czynności przekręcania kluczyka w bębenku zamka. On przecież ma auto z rocznika '97 czyli z prostszym pilotem..
|
Właśnie tu się mylisz bo nie mam kluczyka z pilotem przypuszczam ze poprzednikowi się złamał i mam zwykły bez pilota i dlatego chciałem coś zrobić by nie wyciągać kluczyka ze stacyjki .
Ale za pomoc serdecznie Dziękuje.
silverstar - 05-10-2012, 11:06
Odświeżam temat
Mam zrobiony taki śmieszny guzik do otwierania bagażnika z kabiny. Na pilocie mam 3 przyciski w tym jeden niby do otwierania bagażnika. Jak sprawdzić czy w ogóle taką funkcję mam u siebie?
Opoya - 05-10-2012, 11:46
Jak zwykle - trochę za mało danych
Jeśli pilot działa do otwierania samochodu, to powinien działać do bagażnika. Przycisk wciska się dwa razy.
Jeśli pilot nie działa, to wymień baterie, zaprogramuj i sprawdź.
Ale najprawdopodobniej, skoro masz specjalnie zamontowany przycisk do otwierania bagażnika, ktoś tam "grzebał", więc trudno powiedzieć co, jak i dlaczego było zmieniane. A jeśli "grzebał", to prawdopodobnie nie bez powodu, czyli już wtedy był kłopot z otwieraniem bagażnika z pilota.
silverstar - 05-10-2012, 13:06
Możliwe że tak było. Ogólnie otwieranie z zamka nie działa więc może też zrobiony button bo nie chciało się zamka wymieniać
Tast - 05-10-2012, 13:35
Na 90% to wina "modułu komfortu". Zamek tu nie ma nic do czynienia. Jeżeli masz możliwość spróbuj podstawić ten moduł z innej Pumy, zobaczysz, że wtedy zadziała wszystko .
trojan6 - 05-10-2012, 14:01
Hmmm.. mi wydaje się że to będzie wina przetartych/odciętych/nie podłączonych kabli jeżeli mówimy o części elektrycznej.
Co do ogółu to tak jak Opoya pisze. Ktoś grzebał tam bo musiał.
tusia8510 - 05-10-2012, 14:06
A ten przycisk otwiera bagażnik przy odpalonym silniku ?
mc91 - 06-10-2012, 16:34
Ostatnio taka garażowa pogoda, wymieniłem spinki drzwi kierowcy i wyciszyłem je matami bitumicznymi, a teraz zakładam u siebie radiowy sterownik centralnego, więc jestem trochę w temacie. Mogę później wrzucić instrukcję instalacji sterownika, ale teraz wyjaśnię jak zrobić sobie taki przycisk bez przeciągania kabli:
centralny zamek.jpg
Tak wygląda schemat elektryczny instalacji otwierania bagażnika. Jeśli samochód jest otwarty, to na przewodzie 29S-AA52 (OG/BK = orange/black) jest 12 V. Wciśnięcie przycisku na tylnej lampie (na schemacie N155) powoduje przepływ prądu przez przekaźnik, co skutkuje zadziałaniem siłownika. Wciśnięcie przycisku to nic innego jak zwarcie do masy.
201210062085.jpg
Wyjmując schowek przez lewym kolanem kierowcy dostajemy się do centralnej skrzynki bezpieczników. Wykręcamy 2 wkręty u góry, palcem luzujemy zatrzaski i wyjmujemy ją do tyłu. Ta czerwona/bordowa kostka przy kciuku to nasz przekaźnik, a obok niego bezpiecznik F43. Wyjmujemy tą część z zatrzasków, żeby mieć do niej łatwiejszy dostęp.
201210062086.jpg
Mój sterownik centralnego zamka ma funkcję otwierania bagażnika, więc mam podobny problem. Na zdjęciu czarno-żółty przewód idzie do przycisku na tylnej lampie. Biało-niebieski przewód biegnie z innej części systemu i kiedy jest na nim +12V, wtedy przycisk na tylnej lampie działa. Aby mieć w środku przycisk o takiej samej funkcji podłączamy przycisk pod czarno-żółty kabel oraz do masy.
Jeśli chcemy móc otwierać bagażnik na pracującym silniku to musimy nabyć przycisk z 4 pinami tak, aby jego wciśnięcie powodowało zwarcie styku np. 1 z 3 i 2 z 4. Wtedy napięcie na przewodzie 29S-AA52 jest odcinane. Robimy to tak:
Szukamy źródła +12V np. wykorzystując bezpiecznik od podnoszenia fotela, zapalniczki itp.
do 1 podłączamy diodę w kierunku przycisku, a do niej nasze +12V
do 3 podłączamy 29S-AA52 i 32-AA51
do 2 czarno-żółty
do 4 masę
Proponuję również przeciąć biało-niebieski przewód i wstawienie tam diody w kierunku przekaźnika. Ważne jest też, żeby pin 1 podłączyć konkretnie do tego przewodu, który jest już za bezpiecznikiem. Inaczej przy zamkniętych drzwiach wciśnięcie przycisku będzie skutkowało ich odryglowaniem.
|
|
|