Elektryka i oświetlenie - Nie działa ogrzewanie
Anonymous - 23-10-2007, 09:47
UU to widzę, ze nie tylko ja mam ten problem. Dziś jadę do 1 mechanika, jak coś powie mądrego to napiszę.
adrianus - 23-10-2007, 10:44
Rathi, ja tak mialem i to nie jest sprawa tego sterownika tylko kostki od regulacji 01234 - i rozwiązanie jest jedno - rozebrać złożyć i docisnąć kostkę tą od pokrętła 1234 - tam jest dziwnie bo sterowanie jest minusem a nie plusem i inaczej tego nie sprawdzisz
pozdro i napisz czy pomogło
Anonymous - 23-10-2007, 12:56
A u mnie podobno trzeba wymienić linkę otwierającą zapadkę od nagrzewania! mam nadzieję, że to to! Czy to drogo 150zł za robociznę? Ta linka chyba kosztuje ok. 20zł
Rathi - 23-10-2007, 13:01
adrianus napisał/a: | rozebrać złożyć i docisnąć kostkę tą od pokrętła 1234 |
A masz moze te prety do wyciagania radia? Podobno trzeba najpierw wyciagnac radio a nie mam tych pretow : (
Moglibysmy sie gdzies spotkac i powalczyc. Gdyby okazalo sie, ze po tych zabiegach u mnie zadziala, to Ty moglbys sprawdzic to co chcesz u siebie.
Aguśka napisał/a: | Czy to drogo 150zł za robociznę? |
Wydaje mi sie drogo. Chyba, ze rzeczywiscie jest mnostwo babrania sie z tym.
Wczoraj za wymiane zwrotnicy zaplacilem 100 zl. Zdaje sie, ze w tym byl koszt nowego sworznia.
Anonymous - 23-10-2007, 13:24
Kuźwa a w Fordzie powiedzieli mi, że ta linka tylko steruje gdzie ma płynąć powietrze np że na nogi i jej wymiana nic nie da Już mam dość
adrianus - 23-10-2007, 14:30
Aguśka, właśnie mialem Ci to pisać - bo ona podpięta jest do pierwszego od lewej pokrętła - i tyle
reszta działa na scalakach - pod środkowe pokrętło jest podpięta płytka - obsługuje ównież diody podświetlenia oraz poniższe przyciski od AC oraz nawiewu powietrza z zewnatrz badz nie - a 3cie pokrętło jest podpięte pod kostkę. I to by bylo na tyle.
ja bym na twoim miejscu sprawdził elektrozawór i potencjometr - jak widzisz to jest standard.
ja też na tym się skupię - powodzonka
Boogie - 23-10-2007, 15:26
Rathi, wez 4 większe gwoździe, wsadź w te dziury i wyciągnij radio
Anonymous - 23-10-2007, 16:48
Ja użyłem szydełek hehe
Anonymous - 26-10-2007, 12:54
Czołem!
Mam w pumce ten sam problem - cały czas dmucha mi ciepłym powietrzem, ogrzewanie nie reaguje na pokrętło. Po lekturze Waszych postów na forum sprawdziłem:
1. nie brakuje mi płynu chłodniczego
2. elektrozawór - przy włączeniu zapłonu słychać "cyknięcie", więc chyba zawór działa. Powienem wymontować zawór i sprawdzić czy nie jest zabrudony?
3. na przewodach (kostce) do elektrozaworu jest prąd o napięciu ok. 11,5V. Podłączyłem Ohmomierz to przewodów - mimo przekręcania pokrętłem (potencjometrem) napięcie się nie zmieniało - może mi poradzić, czy powinno się zmieniać czy?
Orientuje się może ktoś z Was, czy jest jeszcze jakiś element poza potencjometrem i elektrozaworem w układzie sterowania ogrzewaniem? W jednym z tematów ktoś wspominał jakiejś czarnej kostce czy "scalaku"...
Aha, byłby dozgonnie zobowiązany, gdyby ktoś mógł mi udostępnić schemat eletryczny Pumki
Z góry dziękuję!
Pozdrowienia z Podbeskidzia!
Anonymous - 26-10-2007, 14:13
A mi w tym niedouczonym serwisie popsuli jeszcze radio! Musieli je na siłę ciągnąć, żeby wyjąć i oczywiście się nie przyznają!! Wrr Elektrozawór był wymieniany, ale może mimo to jest jakiś uszkodzopny... zobaczymy mąż sam się wziął do sprawdzania. Dzięki za rady!
adrianus - 26-10-2007, 14:27
martin, jak grzeje tylko ciepłym a nie ma zimnego to może jakiś ubytek gazu od klimy - a ze schematem pewnie bedzie ciężko- też szukałem ale lipa - a z ASO mi nie odpisali - pozdrówka
Mr.Maya - 26-10-2007, 16:36
adrianus, jak mu grzeje to znaczy ze na potenciometrze je ustawione niekonczoan opornosc. Jak bys odlaczyl kabel od tej plytki to odrazu zacznie ogrzewanie dzialac bo pojawi sie nieskonczona opornosc. Miernik w lapke i przemierzyc potenciometr jak padniety to wymienic
Anonymous - 30-10-2007, 23:48
Witam szanowne grono użytkowników tego małego co nieco.
Jestem mężem mojej żony , tym samym o którym wspominała kilka postów wyżej.
Co prawda śmigam autem zupełnie z innej planety ale na Pume namówiłem Agę osobiście i osobiście ją przyprowadziłem. ( koniec podlizywania się ).
Mam pytanie :
Albo dwa.
:
1. Jak można i czy można sprawdzić elektrozawór ?
Podłączałem 12 V i nic, tylko cyka ( nie otwiera a ni nie zamyka ). Jeden dolot jest drożny drugi zamknięty.
2. Co byście zrobili jakby ktoś wciskał Wam kit o jakiejś wirtualnej lince której oczywiście nie ma i podjął się jej wymiany za 150 zł + koszty części ?
Można tych dziadów jakoś chociaż sądem postraszyć ?
I jeszcze coś :
Na kostce pojawia się i ginie napięcie około 12V w miarę jak przekręcam pokrętłem ciepło zimno.
Jakieś sugestie ?
Dzięki za pomoc i pozdrowienia dla mojej żony i oczywiście nowych Jej kolegów i koleżanek.
Ps. Mam 17 DAN i różowy pas. Tak na marginesie - Bo podobno wybiera się kiedyś może coś mi się tak słyszało do Was na jakiś zlot czy coś tam ?????
[ Dodano: 02-11-2007, 22:47 ]
Oczywiście mieliście rację! Nie sprawdzalismy tego elektrozaworu, bo był nowy kupiony , a okazało się, że był uszkodzony! A my myśląc, ze napewno jest dobry szukalismy czegos innego... i nie potrzebne były te wizyty w warsztatach i nerwy. Ech brawa dla naszych mechaników, chyba wszyscy zdolni wyjechali do Irlandii Pozdrowienia!
adrianus - 13-11-2007, 16:41
a ja z moim problemem się pożegnałem - mam nadzieję że na stałe - nie miałem w autku grzania - rozebrałem pokrętła od klimy i obróciłem potencjometr o 180* i w sumie teraz działa mi i grzanie i chłodzenie - ale z grzaniem nadal jest problem - działa na 1 2 3 a jak zapodam 4 to po chwili wali zimnem - na 3 po dłuższej chwili ale na 2 i 1 działa "all the time" czym może to być spowodowane.....??
tomcio - 24-11-2007, 16:56
Mr.Maya napisał/a: | pojawi sie nieskonczona opornosc. |
Jeśli będzie nieskonczona oporność to potencjometr ma przerwe - do wymiany. Potencjometr może mieć maksymalną swoją oporność (nie pamietam ile to kΩ w pumie ma być, ale sprawdze jak wyjme kiedyś panel), i ta oporność ma maleć do zera przy przekrecaniu gałą. Pozatym - gdzieś juz opisywałem jak sprawdzić potencjometr...
|
|
|