To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Pompka od spryskiwacza

bartolomeo - 28-01-2007, 22:18

ja tak miałem gdy raz po pastowaniu Pumy trochę pasty zaschło w tej "dziurce", musiałem wziąść igłe i delikatnie przeczyścić, może też jakiś brud się nazbierał, a to że nie możesz wycelować w szybe to normalka, w Pumach na postoju (co innego podczas szybszej jazdy) żeby dobrze wymyć szybe spryskiwaczem musiałabyć wypsikać cały płyn bo leci na wszystkie strony, albo na dół po klapie albo do góry za samochód, nie można wyregulować idealnie w szybe. Możesz spróbować, te dysze są do regulacji też igłą.
Mr.Maya - 28-01-2007, 22:25

PUMASEK napisał/a:
temat: pompka do spryskiwaczy
wiec czy ktos moze mi powiedziec czy to tez bedzie pompka, od jakiegos czasu gdy pryskam szybe to z lewej strony ( kierowca) tak jakby bylo mniejsze cisnienie i "sika" na szybe dosc nisko, z prawej strony (pasazer) jest ok wiec czy to moze tylko w przewodach jakies dziadostwo sie zapchalo czy moze jednak moze miec to grubszy zwiazek z pompka, moze jakies rozwiazanie komus sie nasunie - bede wdzieczna
Spryskiwacze sie da regulowac gdzie maja lac wystarczy szpila je ustawic. Podczas mycia bardzo latwo je przestawic :/
Opoya - 28-01-2007, 23:18

Zgadzałoby się to co opisuje bartolomeo1985, po ostatnim pobycie u lakiernika miałam podobne objawy jak Pumasek. Prawy spryskiwacz działał OK, lewy raz lepiej, raz gorzej, ale zasadniczo widać, że to nie problem ze złym ustawieniem, co z ciśnieniem. W momencie gdy lewy spryskiwał gorzej w prawym ciśnienie się zwiększało. Stąd pewność, że to nie pompka. Teraz jest już zdecydowanie lepiej, ale i tak będę go musiała wyczyścić jeszcze raz.
Anonymous - 28-01-2007, 23:35

dzieki, z tym pryskaniem na wsyzstkie strony to jakis odlot, non stop uslawialam sobie kat pryskania strumienia za pomoca igielki,ale jutro i tak musze podjechac do warsztatu, bo dzis przestala dzialac mi tylna wycieraczka i mam male pekniecie na szybie ( od jakiegos kamienia) to i przy okazji poprosze,zeby mi przeczyscili przewody od spryskiwaczy
Opoya - 08-02-2007, 03:22

Zaczęło mnie w końcu wkurzać, że lewy spryskiwacz raz działa, a raz mu się nie chce...
Przeczyściłam więc znów dysze spryskiwacza igłą, poświęcając na to trochę więcej czasu niż za pierwszym razem. Póżniej wypsikałam trochę płynu, na pewno więcej niż litr. Teraz działa wreszcie OK. Wygląda na to, że winę za kłopoty ponosi stanie samochodu w warsztacie, gdzie było dużo pyłu, który zablokował ujście dysz.

Anonymous - 16-02-2007, 15:13

jesli jeszcze ktos ma problem z sila "sikania" plynu to proponuje zajzec do przewodow, dzis juz sie wkurzylam na maksa,bo jadac do pracy (20km) zuzylam prawie caly plyn a bylo go prawie pod korek, no wiec odpielam oslone pod maska, wyciagnelam przewod i co widze? byl zagiety wiec nic dziwnego,ze nie psikalo z odpowiednim cisnieniem, niestety u mnie jest sztukowany i jest "elastyczny" jutro kolega wymieni mi na cos twardszego
Snaco - 16-02-2007, 15:18

PUMASEK napisał/a:
jutro kolega wymieni mi na cos twardszego


hmmm. nie wiem co myslec o tym wszytkim ;-)

Opoya - 16-02-2007, 18:10

Snaco - gawędziarz jak zwykle, wszędzie szuka podtekstów :P


Przewód sprawdziłam od razu i był OK. Pomogło dopiero użycie igły i przeczyszczenie dysz.

trojan6 - 26-08-2008, 21:45

Mam taki problem, przy zakrętach przy szybkości powyżej 60 km/h zaczyna mi "tryskać" z lewego spryskiwacza (od strony kierowcy). Czym to może być spowodowane. Jak to naprawić? Czy to coś poważnego?
Pusia - 21-08-2009, 17:59

No więc Słoodzik ma problem ;)

Nie słyszy pracy silniczka spryskiwaczy i nie leci płyn.

Czy trzeba będzie wymienić cały silniczek ?
:(

Bezpieczniki są OK.

Wycieraczki pracują.


Czy trzeba zdejmować "błotnik wewnętrzny" czy mozna się jakoś inaczej tam dostać ?
Czy błotnik wewnętrzny to ta szmata (nadkole) w błotniku ?


HELP !!!


:651:

sharky - 21-08-2009, 18:14

Trzeba sprawdzić czy wtyczka się nie wypięła z silniczka i czy we wtyczce dochodzi prąd po włączeniu spryskiwacza. Jeżeli wtyczka jest dobrze włożona i jest w niej prąd to padł silniczek/pompka. Po zdjęciu szmacianego nadkola powinien być dobry dostep do całego zbiorniczka na płyn, wężyków i silniczka/pompki. :)
Pusia - 21-08-2009, 18:19

Dzięki :D

Orientuje się ktoś, ile $ kosztuje ten silniczek ?

Słoodzik - 21-08-2009, 19:36

sharky napisał/a:
Po zdjęciu szmacianego nadkola powinien być dobry dostep do całego zbiorniczka na płyn, wężyków i silniczka/pompki. :)


Znalazłem w sieci, że dostęp do pompki mozna uzyskać po zdjęciu błotnika wewnętrznego...
mam rozumieć, że jeśli przez nadkole nie da rady się dostać to trzeba będzie zdemontować cały błotnik :roll: :shock:

Dietih - 21-08-2009, 20:30

Pusia napisał/a:
Orientuje się ktoś, ile $ kosztuje ten silniczek ?


silniczek? http://ford.sklep.pl/pl,p...,szyb,febi.html
http://ford.sklep.pl/pl,p...za,szyb,hp.html

Arca_1 - 23-08-2009, 15:30

Trzeba zdjąć nadkole i cały zbiornik widać (pompke i czujnik też)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group