To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - amortyzatory

Anonymous - 24-02-2009, 13:01

To możesz zrobic odwrotnie. Najpierw kupić sprężyny a później amory.
Słoodzik - 24-02-2009, 13:07

Ale zwykły amor + sprężyna sportowa podobno to zły zestaw :roll:
Anonymous - 24-02-2009, 13:19

Jesli założysz sprężyny obniżające o 5 czy 8 cm, to może i wykończysz amory. Ale np Markko i ja mamy sprężyny, które obniżają o jakieś 3 cm (wszystko przy seryjnych amorach) i jest ok.
Na pewno lepiej tak, niż odwrotnie.
A jak założysz sportowe amory i sprężyny obniżające, to dopiero szybko wytłuczesz wszystko to, co w ostatnim czasie wymieniłeś (gumy, tuleje, drążki, itd).

Paola - 24-02-2009, 13:39

Słoodzik napisał/a:
Ale zwykły amor + sprężyna sportowa podobno to zły zestaw :roll:


Ja tak przejeździłam 2 lata... Na Monroe...

Ale nie ja taki zestaw stworzyłam :roll:

Anonymous - 24-02-2009, 15:06

Cytat:
A jak założysz sportowe amory i sprężyny obniżające, to dopiero szybko wytłuczesz wszystko to, co w ostatnim czasie wymieniłeś (gumy, tuleje, drążki, itd).

albo lans albo ekonomia ;)

Franek napisał/a:
które obniżają o jakieś 3 cm (wszystko przy seryjnych amorach) i jest ok.

no niby tak ale i tak skracasz żywotność amortyzatorów i jakbyś chciał reklamować amory to nikt Ci gwarancji nie uzna, chyba że kupisz amortyzatory z przeznaczeniem "sport" które dają możliwość użytkowania z krótszymi sprężynami.
Pytanie też jak jest z bezpieczeństwem na takim zestawie (seryjny amor+sportowa sprężyna) bo wątpie żeby ktoś robił testy jak sie zachowuje samochód na amortyzatorach np. monroe ze sprężynami weitec no ale nie popadajmy w skrajnosci.

Osobiście przetestowałem kilka konfiguracji zawieszeń i tak naprawdę to był tylko strata kasy i czasu, kupiłem wreszcie pełen gwint i mam święty spokój, zawieszenie wreszcie pracuje tak jak powinno.

Słoodzik - 12-04-2009, 23:11

Czy miał ktoś może z Was do czynienia z amorkami niemieckiej firmy NK?

Szukam opinii na ich temat :roll: :wink:

Anonymous - 23-06-2009, 18:58

Mam pytanko czy amorki tylne KYBA z rocznika 98 będą pasować do rocznika 99 ????
Anonymous - 23-06-2009, 19:06

Zalezy czy maja widełki na końcu do mocowania czy takie oczko ;) Ty masz w aucie mocowanie na oczko :)
Anonymous - 27-06-2009, 17:34

Dzieki za szybką odpowiedz :)

no niestety nie załapałam sie na rocznik 98 amorków :sad:

michalknw - 05-07-2009, 21:06

witajcie :wink: mam takie pytanie jak sie spisuje w Pumie zawieszenie jezdzac po bardzo dziurawej drodze? (az mi zal auta zeby do pracy dojechac) bardzo moge uszkodzic czy Puma da rade? moje poprzednie auto po roku miało zawieszenie do wymiany :razz: ale tam było bardzie miekkie...
Snaco - 06-07-2009, 09:03

michalknw napisał/a:
jak sie spisuje w Pumie zawieszenie jezdzac po bardzo dziurawej drodze?

przy normalnym zawieszeniu słyszysz hałas.....
przy twardej obnizonej pumce....słyszysz ogromny hałas plus zbierasz zęby z podłogi....dlatego lepiej duzo zwolnic.... :-)

Gracjan - 20-04-2010, 14:36

Witam. Czy ktoś z Was zna amortyzatory firmy magneti marelli? Bo niedługo czeka mnie wymiana tyłu i mam możliwość kupna tych albo oryginalnych fordowskich. Niestety kayaby nie są osiągalne w żadnym sklepie w Łodzi. Proszę o wypowiedzi ;)
CikCiak - 12-06-2010, 16:42

Jakie polecacie amorki (tanie a dobre)?
Słoodzik - 14-06-2010, 22:41

CikCiak, w zeszłym roku założyłem komplet niemieckich zółtych GT Cupline.

Średnio utwardzone, o skróconym skoku pracy o 25mm, przeznaczone do sprężyn obniżonych jak i sprężyn standard. Atrakcyjna cena, bo ok. 700zł.

Anonymous - 11-02-2011, 14:48

Siemka potrzebuje dobrych amorów do przodu jaki byscie polecili ?? dzieki z góry:D:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group