To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Wibruje budą i zgrzyt

szati - 26-02-2016, 12:38
Temat postu: Wibruje budą i zgrzyt
Problem zaczął się od tego, że jadąc z pasażerem powyżej 100km/h wibrowało mi budą. Został wymieniony przegub wewnętrzny z prawej strony i w pewnym stopniu to pomogło, tylko po tym zabiegu spadł mi vmax i jakby ciężej się zbiera na 4 i 5 biegu w górnym zakresie obrotów. Ogólnie odczuwalne jest szarpnięcie przy zmianie biegów zwłaszcza przy sportowym stylu jazdy (głównie zmiana/redukcja na 3 bieg).

Filmik przedstawia problem: https://youtu.be/E6Gl2jLjL58

To co jest pokazane na filmiku z prawym kołem dotyczy się w tym samym stopniu lewego koła.Taki zgrzyt jest prawie zawsze słyszalny przy zmianie biegów z 1 na 2. Mechanizm różnicowy jest sprawny (brak zgrzytów, stuków; jedno koło kręci się w przód drugie w tył). Luz na podporze łapy półosi nieodczuwalny. Coraz częściej myślę, że to będzie wina skrzyni biegów.

Miał ktoś podobny problem? Jakieś pomysły sugestie?

slawek535 - 26-02-2016, 17:41

U mnie wygląda to podobnie i do dziś niewiem co to jest. Mechanik mówił ze przegub krzyzakowy.
liptoneq - 04-03-2016, 00:55

Może łożysko?
Venom_4x4 - 04-03-2016, 08:38

skrzynia nie daje takich objawów. musiałbyś zęby w niej połamać żeby tak szarpało. Poza tym szarpie raz na kilka obrotów koła. sprawdź sprzęgło i ukł zapłonowy. silnik pracuje równo? nie masz szarpania obrotami?
Dukes - 04-03-2016, 20:25

Nie masz czasem krzywych tarcz hamulcowych?
szati - 05-03-2016, 10:19

Silnik równo pracuje (może na jałowych bardzo minimalnie faluje ale dla laika to jest nieodczuwalne), sprzęgło było wymienione około 8k km (tarcza + docisk Luka). Tarcze hamulcowe proste, nie odczuwam wibracji na kierownicy podczas hamowania. Łożysko powinno być dobre, brak luzów na pieście i piszczenia, szumienia podczas jazdy.
Venom_4x4 - 05-03-2016, 10:55

wyjmowałeś kielich półosi ze skrzyni przy wymianie czy tylko sam krzyżak wyleciał? Jazgot masz tam taki jakby skrzynia bez oleju pracowała. nie uciekł ci olej z niej?
Efekt masz taki, jakby coś się zacierało lub przepuszczało podczas pracy skrzyni. wątpię żebyś połamał zęby w skrzyni, ale ukręcić kielich półosi "sportowym stylem jazdy" już mogłeś. wyjmij kielichy półosi ze skrzyni i sprawdź czy są całe.

szati - 08-11-2016, 13:26

Długo tutaj nie zaglądałem ale może komuś się to przyda. Wina wibracji leżała po stronie półosi prawej (długiej), w moim przypadku wymiana na używkę w lepszym stanie pomogła. Zgrzyty jednak pozostały ale po zdjęciu kół i takiej próbie jak na filmiku prawie nie występowały.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group