Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Nierówna praca silnika wzrost obrotów po wciśnięciu sprzęgła
Yochimu - 14-05-2015, 09:53 Temat postu: Nierówna praca silnika wzrost obrotów po wciśnięciu sprzęgła Od około miesiąca jestem posiadaczką Forda Pumy 1,7 KAT z 2002 roku. Niestety po nieudanych próbach tuningu poprzedniego właściciela... Silnik pracuje na wolnych obrotach w okolicach 1k i faluje do ok 1200. Podczas jazdy, na przykład przy zatrzymywaniu się, po wciśnięciu sprzęgła obroty strasznie skaczą do góry do około 2,5-3 tys. Wyświetla mi się też check silnika - po podłączeniu do komputera okazało się, ze jest to błąd sondy lambda (podgrzewanie sondy). Sonda niestety jest przedłużana, bo Puma posiada nieoryginalny wydech. Wymienianie były: silnik krokowy (bocznikowy, zawór niskich obrotów), czujnik prędkości pojazdu i przepływomierz. Nie mam pojęcia co dalej... Posiadam oryginalną sondę lambda oraz przepustnicę do ewentualnej wymiany. Jeśli chodzi o przepustnicę to czekam na uszczelkę a sondę nie za bardzo wiem jak przedłużyć, ponieważ wiem, że nie powinno się lutować przewodów sondy lambda. Będę wdzięczna za podpowiedzi od bardziej ogarniętych facetów z tego forum, którzy pomogą zrozpaczonej kobiecie ;P
WieSiu - 14-05-2015, 10:08
Przedłużyć możesz wiązkę auta a nie sondy, wtedy nie będzie problemu z lutowaniem. A sama grzałka nie ma nic do pracy silnika, jeśli jest uszkodzona to co najwyżej silnik później zaczyna korzystać z sygnałów sondy, czekać musi aż sonda mocno się rozgrzeje dzięki spalinom.
markko - 14-05-2015, 10:08
Yochimu napisał/a: | 2002 roku | 2001 jeżeli VSS i przepływka wymieniona to zostaje mi jeszcze czujnik położenia przepustnicy. Co do sondy to przedłuża się na skrętkę:) tylko tak Puma poliftowa czyli z silnikiem MHB posiada 2 sondy. Druga za katem.
Yochimu - 14-05-2015, 10:39
Dzięki. W karcie pojazdu i dowodzie jest 2002 Wszyscy się dziwią...
markko - 14-05-2015, 10:42
Data pierwszej rejestracji. Ford oficjalnie zakończył produkcje w 2001
Yochimu - 14-05-2015, 14:35
A myślicie, że wystarczy wymiana samego czujnika położenia przepustnicy czy lepiej wymienić całą przepustnicę?
Dukes - 14-05-2015, 17:54
Jedź do kogoś co naprawdę potrafi odczytać błędy i sprawdzić działanie poszczególnych elementów bo powymieniasz worek części i auto będzie nadal niesprawne Tutaj można nawet poradzić sobie samemu z urządzeniem o nazwie ELM 327 i oprogramowaniem Forscan.
Reset kompa był robiony po wymianie tych wszystkich części?
Yochimu - 14-05-2015, 19:47
Diagnoza komputera robiona byla na warsztacie - wyświetlało tylko ten jeden błąd sondy lambda. Tester nie miał opcji sprawdzenia położenia przepustnicy dla Fordów. Reset kompa był robiony po wymianach.
Dukes - 14-05-2015, 20:08
Bo taki uniwersalny czytnik do OBD nie odczyta wszystkiego z Pumy, spotkałem się już z tym u znajomego gdzie jego urządzenie warsztatowe pokazywało, że błędów nie ma, a Forscan miał na to inne zdanie Po za tym w tym programie jest możliwość sprawdzania poszczególnych odczytów z różnych czujników, m.in. właśnie z czujnika położenia przepustnicy czy sondy lambda. Na dodatek można przeprowadzić test jednostki napędowej, układu ABS i sterownika silnika co znacznie ułatwia wychwycenie usterki.
leman - 14-05-2015, 21:23
Yochimu posłuchaj rad Dukes 'a, tzn. ELM 327 i oprogramowaniem Forscan (koszt~40zł i masz to na zawsze u siebie, a nie w "warsztacie"). Również uważam, ze wymiana na ślepo co popadnie jest bezsensowne. Jestem jednak za regularnym przeglądem i czyszczeniem układu dolotowego od filtra powietrza do przepustnicy. Wszystko tu na forum znajdziesz!
A z takich zupełnie luźnych rad to sprawdź, układ odpowietrzania skrzyni korbowej (trzy gumowe wężyki i zawór zwrotny ) Tylko sprawdź, przeczyść a nie kupuj od razu nowego bo drogie
Czy jest różnica w "falowaniu" obrotów jak masz wciśnięte i nie sprzęgło?
Dukes - 14-05-2015, 21:55
Przypomniała mi się podobna historia z forum, zrób jak możesz zdjęcie przepustnicy od strony tych wężyków gumowych i wrzuć je tutaj
Yochimu - 15-05-2015, 21:35
Na wciśniętym sprzęgle obroty nie falują tylko bardzo rosną. Po zatrzymaniu i puszczeniu sprzęgła obroty po chwili maleją do około 1000 i falują do około 1200. Przy jeździe przy zmianie biegu (zwłaszcza niskiego) też minimalnie rosną obroty.
Dukes zdjęcie wrzucę jutro i sprawdzę odpowietrzenie skrzyni korbowej
Dukes - 15-05-2015, 21:47
Sprawdź jeszcze czy nie wypadł Ci czujnik pedału sprzęgła, wystarczy nachylić się w miejscu na nogi kierowcy i zobaczyć czy nad pedałem sprzęgła nic tam nie "dynda" swobodnie
leman - 16-05-2015, 06:06
Konkretnie chodzi o to;
Co do sprzęgła, spróbuj "na postoju" się nim pobawić tzn czy jednoznacznie odcina napęd, jak "wysoko zabiera", i jakie falowanie, wszystko to raz z wciśniętym hamulcem, raz nie,..
Niektóre diagnozy bez pacjenta, jego morfologi i dodatkowych badań są .... trudne
Yochimu - 16-05-2015, 20:35
Czujnik pedału sprzęgła jest okej... Brak zmian przy wciskaniu sprzęgła jeśli chodzi o falujące obroty. Na postoju skoki skoki do 2-3 tys. się nie pojawiają.
Wyczyściłam dzisiaj benzyną ekstrakcyjną w sprayu zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej - zero zmiany. Uważam, że podciśnienia są ok. Dodaję zdjęcie przepustnicy:
Jeden z przewodów podciśnienia jest zaślepiony, jeśli dobrze pamiętam to dolny. Po zdjęciu zaślepki obroty rosną jeszcze wyżej (na wolnych).
|
|
|