To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Zmiana silnika

Anonymous - 16-06-2005, 09:30
Temat postu: Zmiana silnika
Nie wiedziałem, czy to napisać tutaj czy w tuningu, najwyżej można to przenieść.

Sprawa jest taka. Mój brat jest na etapie kupna Cougara z silnikem 2.5. Polował na 2.0, lecz jakoś nie wyszło. I w związku z tym mam pytanka:

1. Czy możliwa jest zamiana silników w naszych autach (1.7 do Cougara, 2.5 do Pumy)?

2. Czy możliwa jest zamiana skrzyń biegów (automat do Pumy, manual do Cougara)?

3. Jakie są minusy tego typu zamiany (plusy znam :wink: )?

Z góry dzięki za odpowiedzi (im szybciej tym lepiej :wink: )

Boogie - 16-06-2005, 09:45

Minus - nie wiadomo czy taki silnik wejdzie du Pumy i czy reszta podzespołów wytrzyma moc większego silnika. Zmieni się też na pewno rozłożenie masy na poszczególne osie czyli trochę inaczej będzie się prowadził samochód.
Kurzki - 16-06-2005, 10:26

jak cougar dostanie silnik 1,7 to zrobi sie zolwik
jak puma dostanie 2,5 to bedzie zajaczkiem

ale tak jak w bajce , zajac nie wygral :lol:

foo - 16-06-2005, 10:44

hmm, pomysł ze swapem w porzo, ale musiałbyś przebudować (oprócz skrzyni) na pewno hamulce, pewnie też trzeba by było zarejestrować go jako składak

generalnie masa dłubania I guess

Anonymous - 16-06-2005, 10:46

foo napisał/a:
pewnie też trzeba by było zarejestrować go jako składak


Czy taka rejestracja byłaby droższa czy tańsza i z czym się to wiąże?

foo - 16-06-2005, 11:43

Sir_Morgoth napisał/a:

Czy taka rejestracja byłaby droższa czy tańsza i z czym się to wiąże?


dobra, dowiedziałem się, że to jednak nie byłby składak, po prostu idzie się do urzędu komunikacji i zmienia numery silnika... natomiast podobno od roku nie można w Polsce zarejestrować samochodu, który ma większy silnik niż seryjnie był w nim montowany (czyli w pumie 1.7)... na szczęście nie wszystkie urzędy o tym wiedzą, więc może się uda ;)

tak czy inaczej, to poważna zabawa... ja bym raczej zostawił sobie Pumkę 1.7 i kupił ew. coś mocniejszego dla funu

p.s. niedawno na forum pojawiał się człowiek, który wbił Pumowski silink 1.7 do Kaczki... może pogadaj z nim, ma troche doświadczeń

Anonymous - 16-06-2005, 11:51

foo napisał/a:
p.s. niedawno na forum pojawiał się człowiek, który wbił Pumowski silink 1.7 do Kaczki... może pogadaj z nim, ma troche doświadczeń


Próbowałem znaleźć to za pomocą 'szukaj', ale nie dałem rady. Masz jakieś konkretniejsze namiary?

Kurzki - 16-06-2005, 11:57

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=54458544 - ciekawe czemu sprzedaje takie cacuszko

poza tym dlaczego chcecie wsadzic do cougara 1,7 ?

do pumy to rozumiem - beda efekty

Anonymous - 16-06-2005, 12:01

Dlatego, że obydwaj będziemy zadowoleni - on oszczędzi na paliwie, a ja będę miał najszybszego koteczka w Polsce :wink:

Może gościu chce tę kaczkę sprzedać, bo wygląda jak rozjechany PT Cruiser...

Kurzki - 16-06-2005, 12:08

Sir_Morgoth napisał/a:
Może gościu chce tę kaczkę sprzedać, bo wygląda jak rozjechany PT Cruiser...

oprocz tylnych swiatel . jak dla mnie wyglada swietnie


Sir_Morgoth napisał/a:
Dlatego, że obydwaj będziemy zadowoleni - on oszczędzi na paliwie

jesli chce oszczedzac na paliwie to moze cos innego sobie kupi


Sir_Morgoth napisał/a:
a ja będę miał najszybszego koteczka w Polsce

ciebie akurat rozumiem

ale wymiana silnika do dopiero pierwszy maly kroczek w tym procesie , aby miec najszybsza pumke

Anonymous - 16-06-2005, 12:15

Kurzki napisał/a:
Sir_Morgoth napisał/a:
Może gościu chce tę kaczkę sprzedać, bo wygląda jak rozjechany PT Cruiser...

oprocz tylnych swiatel . jak dla mnie wyglada swietnie


De gustibus non est disputandum...

Cytat:
Sir_Morgoth napisał/a:
Dlatego, że obydwaj będziemy zadowoleni - on oszczędzi na paliwie

jesli chce oszczedzac na paliwie to moze cos innego sobie kupi


Zakochał się w Cougarze jak ja w koteczku...

Cytat:
Sir_Morgoth napisał/a:
a ja będę miał najszybszego koteczka w Polsce

ciebie akurat rozumiem

ale wymiana silnika do dopiero pierwszy maly kroczek w tym procesie , aby miec najszybsza pumke


Pierwszy, ale bardzo konkretny kroczek. I najtańszy, bo nic nie będę musiał płacić za ten silnik :wink:

Passenger - 16-06-2005, 12:19

Sir_Morgoth napisał/a:
Pierwszy, ale bardzo konkretny kroczek. I najtańszy, bo nic nie będę musiał płacić za ten silnik


To na pewno plus... ale koszty swapa dopiero zaczynają się na kupnie silnika... np. swap 2 litrowego silnika do Tigry to koszt około 5000 pln za silnik + około 15000 pln kosztów dłubania, spasowywania itd. itp... droga zabawa...

Gaydek - 16-06-2005, 12:24

Sir_Morgoth napisał/a:
Pierwszy, ale bardzo konkretny kroczek. I najtańszy, bo nic nie będę musiał płacić za ten silnik :wink:

Ale za swapa zabulisz i to sporo, bo nie wystarczy podmienić silnik. Nie wiem czy skrzynia od Cougara "wejdzie" do Pumki. Poza tym... automat w Pumie :?: ; no co Ty :!: . Na pewno w Pumie mieszczą się "graty" od Escorta, ale Cougar to brat Mondeo a nie Pumy / Fiesty / Ka. Gdzieś w Belgii jest Pumka z silnikiem 3.0, więc wszystko można zrobić. Dobrze się zastanów, bo swapy to duża inwestycja (patrz przykład Tigry z silnikiem 2.0). Nie wątpię w to, że Pumka będzie "latać"... tylko jakim kosztem :wink: .

Kurzki - 16-06-2005, 12:30

silnik - skrzynia - elektryka - zawieszenie - hamulce - rozlozenie masy - zgranie tego wszystkiego - na bank podwoisz koszty samochodu
foo - 16-06-2005, 12:32

po tych głosach rozsądku tylko napiszę, że jeżeli masz dobrego mechanika to popieram! ciekawy projekt i mogą być fajne efekty!! :)

(a pumka z automatem czasami(czytaj w korku) mi się marzy ;) )



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group