Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Zbyt wysokie obroty
Rathi - 15-06-2005, 12:47 Temat postu: Zbyt wysokie obroty Od jakiegos czasu mam problem ze zbyt wysokimi obrotami na luzie.
Co ciekawe, nie objawia sie to na zimnym silniku.
A polega na tym, ze po dojechaniu np. do skrzyzowania, wrzuceniu na luz, obroty utrzymuja sie miedzy 1500 a 2000.
Po nacisnieciu sprzegla spadaja do 1000-1200.
Czy ktos ma jakis pomysl dlaczego tak sie dzieje i co z tym mozna zrobic?
Dodam, ze nie ma znaczenia czy jade na gazie czy na benzynie.
PS.
Jakie sa najlepsze obroty do normalnej jazdy? Np. w trasie. Najlepsze dla auta i/lub najbardziej ekonomiczne.
Boogie - 15-06-2005, 12:59
Najbardziej ekonomiczne między 2-3tys. obrotów. 3tys. to jazda z prędkością 110 na piątym biegu
Rathi - 15-06-2005, 13:05
Tak cos czulem, ze 2-3k.
Ale ciezko takie obroty utrzymac, nawet w miescie : ))
Gaydek - 15-06-2005, 13:37
Rathi napisał/a: | Tak cos czulem, ze 2-3k.
Ale ciezko takie obroty utrzymac, nawet w miescie : )) |
Taa... obroty obrotami. Pamiętaj o spalaniu... ja znowu o AR (foo: ) - dziś zobaczyłem na wyświetlaczu - chwilowe zużycie paliwa 24 l./100km .
Najlepiej jest jeździć tak, aby nie było słychać silnika, ale kto tak w Pumie potrafi . A obroty najlepsze to chyba (tak jak pisze Boo) coś pomiędzy 2000 a 3000.
PS. Boo: zaraz pewnie dostaniemy po głowie od tych co nie lubią zanudzać silnika takimi obrotami hehe.
foo - 15-06-2005, 13:44
wydaje mi się, że był już wątek o zbyt wysokich obrotach na luzie, szukałeś może?
2-3tys. to faktycznie dobry przedział, spece nawet tak mówią... był kiedyś na wyborczej taki antyporadnik "Jak szybko zużyć samochód" i własnie tam pisali, żeby na początek walić w silink ile wlezie, żeby szybciej nagrzało się w autku a potem podczas jazdy jak najwyższy bieg i najniższe obroty, żeby mniej paliwka żłopał
nawet czasami mam u siebie przedział 2-3tys. (znaczy najpierw mam dwa, potem szybko trzy a potem cztery i tak dalej )
p.s. Gaydek, _tylko_i_wyłącznie_ ze względu na sympatie do Ciebie nie skomentuje tym razem textu o AR... ale to raczej ostatni raz
Gaydek - 15-06-2005, 13:54
foo napisał/a: | wydaje mi się, że był już wątek o zbyt wysokich obrotach na luzie, szukałeś może?
2-3tys. to faktycznie dobry przedział, spece nawet tak mówią... był kiedyś na wyborczej taki antyporadnik "Jak szybko zużyć samochód" i własnie tam pisali, żeby na początek walić w silink ile wlezie, żeby szybciej nagrzało się w autku a potem podczas jazdy jak najwyższy bieg i najniższe obroty, żeby mniej paliwka żłopał
nawet czasami mam u siebie przedział 2-3tys. (znaczy najpierw mam dwa, potem szybko trzy a potem cztery i tak dalej )
p.s. Gaydek, _tylko_i_wyłącznie_ ze względu na sympatie do Ciebie nie skomentuje tym razem textu o AR... ale to raczej ostatni raz |
Fakt... było już o obrotach:
http://www.klubpumy.pl/viewtopic.php?t=209
http://www.klubpumy.pl/viewtopic.php?t=420
http://www.klubpumy.pl/viewtopic.php?t=575
foo: dzięki stary przyjecielu.
Passenger - 15-06-2005, 15:44
Najlepsze obroty to przedział 5000-6500 obr./min.
Anonymous - 15-06-2005, 16:42
oborty 2700-2900, zbyt duże obroty na luzie >> myśle że coś z elektryką, miałem to samo .., wymieniłem świece, przewody i jest spoko
pozdro
Rathi - 15-06-2005, 21:38
Tak sie zastanawiam. Czy przyczyna mojego problemu moze byc to, ze wymienilem swiece?
Na starych tak sie nie dzialo.
Troche u mnie krucho z kasa w tym miesiacu, wiec wolalbym nie odwiedzac mechanika za czesto. A jesli juz, to zrobic wszystko za jednym podejsciem.
Gaydek - 15-06-2005, 21:43
Rathi napisał/a: | Czy przyczyna mojego problemu moze byc to, ze wymienilem swiece?
Na starych tak sie nie dzialo. |
A jakie masz teraz świece . Wszyscy chyba zgodnie polecają MOTORCRAFT - platynowe (nr części: AYRF22PP lub AYFS22F1).
Opoya - 16-06-2005, 17:57
Oczywiście oprócz mnie, ale ja zawsze muszę się wyłamać
Ja polecam SplitFire
Rathi - 17-06-2005, 23:41
Gaydek napisał/a: | A jakie masz teraz świece |
Na opakowaniu jest napisane:
1 x V-Line
No 25 - PTR5A - 13
Ford, Mazda, Morgan
I jeszcze takie duze NGK.
Gaydek - 18-06-2005, 14:00
Rathi napisał/a: | Gaydek napisał/a: | A jakie masz teraz świece |
Na opakowaniu jest napisane:
1 x V-Line
No 25 - PTR5A - 13
Ford, Mazda, Morgan
I jeszcze takie duze NGK. |
No to masz świece NGK. Nie wiem czy dobre czy nie. Ale nie daję pewności, że za twoimi problemami stoją świece. Polecam poczytać to co już na ten temat napisali klubowicze.
|
|
|