To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Instrukcja wymiany/diagnostyki przełącznika zespolonego

mc91 - 20-10-2012, 22:25
Temat postu: Instrukcja wymiany/diagnostyki przełącznika zespolonego
Kiedyś miałem z nim problem i mam trochę notatek. Nie działały mi światła pozycyjne, które zmostkowałem pod światła mijania.

A więc zaczynamy:
odkręcamy 4 śrubki na plastikach osłaniających kolumnę kierowniczą:


wyjmujemy bezpiecznik z centralnej skrzynki bezpieczników odpowiedzialny za klakson (BARDZO WAŻNE - inaczej po odkręceniu przełącznika zespolonego zacznie wyć klakson):


odkręcany przełącznik zespolony:


odpinamy go. Wtyczka od góry ma taki haczyk.Zwalniamy zatrzask od dołu i odciągając dół od przełącznika pod kątem ok. 60* wysuwamy go w dół.



Oto nasz przełącznik zespolony:








I wtyczka z widocznymi kolorami przewodów. Oczywiście wtyczka od świateł jest po stronie przełącznika świateł.



Schemat połączeń:


Po różnicy w ilości pinów we wtyczce/gniazdku każdy zorientuje się o co chodzi. Pisane na kolanie, więc przepiszę:

Pin:
5-6 - pozycyjne
8-10 - mijania
8-9 - drogowe

Jeśli nie działają światła mijania, to zwieramy pin 10-5

1 i 7 to wyjścia kierunkowskazów
3 i (2 lub 5) - zasilanie przekaźnika kierunkowskazów (Prawdopodobnie na 3 +12V jest zawsze - awaryjne, a na 5 +12V pojawia się wtedy, kiedy da się włączyć kierunkowskazy i zatrąbić - czyli po przekręceniu kluczyka).
4 - masa

Rezystancja pomiędzy pinami powinna być jak najmniejsza. Normą jest mniej niż 1 Ohm.

Kolory przewodów
1 BU/RD
2 OG/YE
3 VT
4 BK
5 OG/YE
6 OG/BK
7 BU
8 VT/BK
9 VT/YE i VT/WH
10 VT/BU
11 nie podłączone

VT - fiolet
BU - Blue
OG - Orange

Może komuś się przyda. Jeśli ktoś nie chce wymieniać przełącznika zespolonego, to pisać - coś wymyślę :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group