To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Instrukcje, książki, programy itp. - Koszt podłączenia Pumy pod komputer

trojan6 - 25-04-2012, 15:48
Temat postu: Koszt podłączenia Pumy pod komputer
[Nie znalazłem nic na ten temat w opcji szukaj, więc piszę nowy post.]

Muszę koniecznie podłączyć swoje autko pod interfejs dedykowany dla Pumy. Problem z szarpaniem, duszeniem się, "pierdzeniem z wydachu" podczas przyspieszania. Niestety w swoich poszukiwaniach nie znalazłem nikogo kto by oferował takowy w pobliżu. Udałem się dziś do autoryzowanego serwisu Forda - BIACOMEX w Białymstoku. Cena jaką mi zaśpiewali to 172,5zł za samo podłączenie i zdiagnozowanie błędów. Jakie są średnie ceny takiej usługi u Was. Moim zdaniem 172,5zł to trochę za dużo...

cobraswiecie - 25-04-2012, 15:55

U mnie ojciec kiedyś był to chcieli 50zł.Patrząc tak na dobrą sprawę to opłaca się kupić dla siebie samego bo zawsze może się przydać.
trojan6 - 25-04-2012, 16:14

cobraswiecie Szukałem, ale nie ma nic na allegro co by miało interfejs dedykowany również do Pumy. Jeżeli jednak taki, proszę o link. Oczywiście w rozsądnej cenie.
cobraswiecie - 25-04-2012, 16:16

Teraz nie mogę sobie przypomnieć jaki to był ale na forum ktoś miał i nawet innym sprawdzał i działało.
Tu coś było o tym:
http://klubpumy.pl/viewto...ighlight=skaner

http://allegro.pl/listing...p&change_view=1

Anonymous - 25-04-2012, 16:54

trojan, niestety w ASO jest to standardowa cena.
w GD kiedys placilem chyba 160 zl, w Elblagu po 'znizce' 150 :shock:
zahariash tez ostatnio chyba cos kolo 160-170zl placil.
w gdansku mamy do tego o tyle ciekawie w ASO na ul. Elblaskiej, ze tylko podaja co za blad sie wyswietli, natomiast napraw nie prowadza. Fajnie nie ?

slawek535 - 25-04-2012, 16:58

fajna sprawa :wink: zastanawiałem sie nad kupnem ale jest problem, mam komputer stacjonarny a garaż jest gdzieś 20 metrów od domu. A BT tak daleko chyba nie sięga :sad:
cobraswiecie - 25-04-2012, 17:08

Zalezy jak dlugi kabel masz:).Zawsze możesz posuzkać taki z wyświetlaczem.
slawek535 - 25-04-2012, 17:17

na większości aukcji jest z przewodem 1.5metra :???:
cobraswiecie - 25-04-2012, 17:22

http://allegro.pl/kompute...2294084343.html
hojrak - 25-04-2012, 17:27

a mam pytanko jakiego programu używacie do Pumki?;> bo czytałem wiele recenzji i dalej nie wiem za abrdzo czego używać;P Podpowie ktoś jak chlopu na miedzy?:)
slawek535 - 25-04-2012, 17:30

wielkie dzięki cobraswiecie, :wink:
cobraswiecie - 25-04-2012, 17:34

Zapewne standardowy z zestawu z kablem
trojan6 - 25-04-2012, 18:14

Dobra, to ja napiszę inaczej...
Czy taki czytnik powie mi o np o tym, że sonda lambda do wymiany lub świece. Jak wyglądają przykładowe komunikaty błędów z tych testerów.... Sorry ja nie mam pojęcia...

cobraswiecie - 25-04-2012, 18:22

Tego Ci juz nie powiem.Poczytaj tematy a zapewne uzyskasz odpowiedz:)
Opoya - 25-04-2012, 21:44

Oj, chłopaki :P
Ja mam skaner do sprawdzania i kasowania błędów (firmy Autel). Wielokronie skanowałam auta, najczęściej oczywiście Pumy i Cougary, ale inne też. Bezpłatnie :P
Jednak i skanery integralne (takie jak ja mam) i interfejsy do komputera z programem w lapie nie sprawdzą wszystkich błędów. Powód jest prosty, pisałam już o tym.
Producenci aut mają obowiązek udostępniać kody z grupy "P", ogólnie odpowiedzialnej za układ napędowy. Pozostałe grupy są "tajne", ale nie bez powodu. Jest tak duża różnorodność aut, urządzeń w nich instalowanych i systemów dodatkowych, że ciężko byłoby ustalić taki sam system kodów dla wszystich aut (i ich różnych urządzeń).
Pojawły się już urządzenia np. skanujące ABS, poduchy itp. Ale po pierwsze trochę kosztują, a po drugie i tak nie pokażą wszystkich błędów dla danego modelu auta.
Dlatego od czasu do czasu, szczególnie gdy samochód sprawia problemy, dobrze jest podjechać do ASO i przeskanować ich komputerem.

A teraz do rzeczy. Nie ma skanera dedykowanego do Pumy. Zasadniczo to powinien pasować każdy, który ma złącze OBD II i odpowieni protokół. Czyli wystarczy, że w spisie będzie Ford.

trojan6, jak chcesz, to mogę przeskanować Twoją Pumę, ale musiałbyś tu przyjechać. Mogę się też dowiedzieć, czy i za ile można byłoby podpiąć ją w zaprzyjaźnionym ASO.

Ze skanera tego typu co ja mam, dowiesz się właśnie o sondzie, o wypadających zapłonach itd.

Kody przykładowo wyglądają tak:
P1039 Vehicle Speed Signal Missing or Improper
P1130 Lack of Upstream Heated Oxygen Sensor Switch - Adaptive Fuel Limit - Bank No. 1
P1235 Fuel Pump Control out of range
P1352 Ignition Coil A - Primary circuit fault

Są jeszcze grupy:
B - karoseria (np. zamki, czujniki itp)
C - układ jezdny (czyli np. ABS)
U - komunikacja sieciowa (czyli np. uszkodzone złącza).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group