Elektryka i oświetlenie - self test DTC wskażników i silnika
Anonymous - 25-01-2011, 15:55 Temat postu: self test DTC wskażników i silnika Czy ktoś podpowie jak to się robi ?
zibi_21-1984 - 12-02-2011, 20:03
Wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy na pozycja II, naciskamy przycisk ten koło predkościomierza, przekręcamy na zapłon cały czas trzymając przycisk, Jak zgasną cyferki na wskażniku zapalamy auto i za chwile pojawi się napis "else" -wtedy odrazu puszczamy przycisk. Gotowe. Kolejnymi krótkimi naciśnięciami chodzmy po funkcjach.
Damianos - 13-02-2011, 22:26
o proszę, to w pumie takie coś da się zrobić.
co można sprawdzić? jakie tam są dostępne funkcje?
zibi_21-1984 - 14-02-2011, 02:24
Cytat: | http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=4224&highlight=dtc |
w połowie postu powyżej ktoś tam pisał ..zobacz sobie
Ja np osobiście sprawdzam tylko błędy DTC.
Mr.Maya - 14-02-2011, 12:24
Tak ja to opisalem i dziala w pumie. Jest wiele opcji ktorych nie znalazem co oznaczaja.
Damianos - 17-02-2011, 17:42
potwierdzam, działa
fajnie pokazuje obroty, predkosc, zegary. Ciekaw jestem co pokazuje ten wskaznik paliwa, u mnie pokazywal 075, a wskazówę mam niedaleko do zapalenia rezerwy. Czyżby to zasięg był?
aha, wyskoczyły mi 2 błędy: 9318 i 0115
jak znajdę czas to poszukam co to.
marcinsonax - 17-02-2011, 19:41
A jak nie ma się cyfrowych zegarów to raczej nic się nie sprawdzi...?
Opoya - 17-02-2011, 19:49
Nie, przynajmniej korzystając z zegarów auta. Zawsze jednak można sprawdzić skanerem błędów lub podpiąć pod komputer z odpowiednim programem
marcinsonax - 17-02-2011, 19:58
A zegary też tylko sprawdzę podłączając pod kompa? Bo wydaje mi się, że w czasie jazdy wskazówka prędkościomierza mi drga.
Mr.Maya - 17-02-2011, 22:54
Damianos, okazuje ile jest paliwa w baku.
zibi_21-1984 - 19-02-2011, 11:12
Cytat: | aha, wyskoczyły mi 2 błędy: 9318 i 0115 |
"Damianos"mi pokazuje takie same błędy cały czas i nie moge sie tego pozbyć
Damianos - 20-02-2011, 14:52
trochę dokładniejszy opis zaczrpnięty z forum fiest
Kod: | 1) GAGE - test wskaźników. Po zakończeniu testu wskaźniki pokazują aktualny stan.
2) Test LCD - wyświetla wszystkie segmenty (widać same ósemki na wyświetlaczu)
3) bulb - włącza wszystkie diody i wskaźniki sterowane elektronicznie na tablicy rozdzielczej
4) r - pokazuje wartość hex stanu pamięci ROM (checksum)
5) EE - jw. ale dla EEPROM-u
6) date - prawdopodobnie wartość hex kodowania ostatniego testu producenta (podczas składania auta)
7) dtc - kody błędów DTC, jeśli występują, to naciskanie "reset" będzie pokazywać kolejne błędy, jeśli nie ma żadnych, dostaniemy na wyświetlaczu "none"
8) spd e - prędkość w milach na godzinę
9) spd - prędkość w kilometrach na godzinę
10) tAc - prędkość obrotowa silnika
11) FUEL - pokazuje stan paliwa. Wartość ta jest filtrowana, aby zapobiec nagłym zmianom stanu lub pokazywaniem niedorzecznych wartości.
255 nalane pod kurek (to tylko domniemanie :) )
232 koniec skali*
205-225 pełny*
170-186 3/4*
131-145 1/2*
88-98 1/4*
54-0 niski poziom paliwa (pali się lampka dystrybutora)
37-45 pusty*
0-20 jedziesz na oparach
*odpowiednik wskazania analogówki
12) engine - pokazuje typ silnika
(fermiik miał w swoim benzynowym "petr", ja w turboropniaku mam "diES")
13) C - pokazuje wartość temperatury silnika z czujnika umieszczonego w głowicy
49 Zimny silnik
60 Początek zakresu normalnej temp.
120 Koniec zakresu normalnej temp.
-40 Brak sygnału przez 5 sekund lub dłużej.
Nie zauważyłem osobiście, żeby kiedyś zeszło poniżej 60 :)
13 bis) p - pokazuje ciśnienie oleju - prawidłowe to okolice 0,41 (podawane w atmosferach)
14) batt - pokazuje napięcie w "sieci" bezpośrednio w woltach
15) illu - pokazuje, czy deska jest podświetlona, czy nie "-0" dla wyłączonego podświetlenia, "-1" dla włączonego
16) lcd - pokazuje, czy lcd jest podświetlony, czy nie "069" - podświetlenie wyłączone, "090" - włączone
17) Cr - pokazuje, czy kręcimy rozrusznikiem, czy nie. "-b" - nie kręcimy, "0" - kręcimy
18-25) 16, LS, bst, rdo, rst, fli, bcd, htl - Bóg raczy wiedzieć do czego służą...
25-36) PA, Pb, Pc, Pd, Pe0 > Pe7 - kolejne porty, niby nieużywane, ale wartości PA, Pe0, Pe1, Pe5 i Pe7 zmieniają się, jeśli włączy się podświetlenie deski, a Pc zmienia się wtedy z f0 na f1
37) Cykl zaczyna się od początku |
zibi_21-1984, 9318 to za słabe napięcie aku- u mnie się czasem lampka od aku lekko żarzy.
0115 to coś z układem chłodzenia, Cytat: |
P0115 - Wadliwe działanie (obwodu) czujnika temperatury płynu chłodzącego | niestety nie wiem co to może być
btw: gdzieś czytałem, że błędy znikają po kilkunastu cyklach poprawnej pracy
Anonymous - 27-02-2011, 12:00
Mnie wyskakuje błąd o nr 5967 może ktoś podpowie co to jest ?
Mr.Maya - 27-02-2011, 14:47
Tak ciezko wpisac w google!!
Anonymous - 27-02-2011, 15:04
Czy już ze wszystkich trzeba robić ułomków ? Wpisywałem i nie ma takiego numeru. Jednak serdecznie dziękuję za udzielenie odpowiedzi.
Czy to możliwe, że kody błędów przechowuje licznik a nie komputer ? Z tego co zauważyłem, to stan kilometrów jest zapisany w liczniku... Podpinałem trzy inne liczniki i każdy wspazywał inny przebieg
|
|
|