Nadwozie, podwozie i wnętrze - Wiatrak\wentylator\dmuchawa nawiewu
Ożdżu - 03-05-2010, 20:55 Temat postu: Wiatrak\wentylator\dmuchawa nawiewu Jak się do tego dostać?
rafalski69 - 04-05-2010, 00:15
A może napiszesz coś wiecej dlaczego chcesz sie tam dostać? To na pewno ktoś pomoże. Rozwiń opis twojego problemu
Ożdżu - 04-05-2010, 09:15
Przy włączeniu nadmuchu\klimy wiatrak hałasuje - stuka, najgorzej na 1 im wyżej tym jest ciszej, jednak ciągle.
Moja diagnoza: skrzywiona łopatka, ewentualnie coś tam wpadło i nie chce wylecieć (mało prawdopodobne). Co robić? - wyjąć, sprawdzić, wymienić\wyczyścić.
Niby nic trudnego tylko, że nie wiem jak się tam dostać. Trzeba demontować całą konsolę?
Maciek - 04-05-2010, 13:12
u mnie też tak jest, ale stuka chwilę, a jak przekręce nawiew na 4 i spowrotem na 1 to ustaje stukanie aż do wyłączenia silnika przez całą trasę. Niby pestka bo sekunda i po sprawie, ale irytuje, stąd dołączam się do prośby wyjaśnienia mi, czy tam w nawiewie to są tylko rurki, czy tam jakieś wiatraki są, czy jak to wygląda, czy tam mogło coś wpaść, czy to się czyści jakoś po zdjęciu konsoli, czy pod maską się dostanę, bo o tym nie wiem zupełnie nic ocb. Dołączam się wiec do pytania kolegi
bania - 04-05-2010, 19:23
po wyjęciu filtra kabinowego widać wiatrak dmuchawy. sprawdź, może tam coś wpadlo
Ożdżu - 05-05-2010, 21:25
Dzisiaj naprawiłem problem, okazał się nim kawałek żołędzia, który wbił się między łopatki na górze i tarł o obudowę.
Uploaded with ImageShack.us
Przysporzył mi 4 godziny rozkręcania i skręcania a jak przeleciał przez filtr kabinowy nie mam pojęcia i nie chcę wiedzieć.
Teraz kilka informacji: chciałem wyjąć ten wiatrak od strony filtru kabinowego, chyba byłem blisko ale z braku głównie odpowiednio krótkiego śrubokręta, chęci a potem to i potrzeby nie udało się. No ale do czego doszedłem:
- trzeba przesunąć zbiorniczek płynu chłodniczego (wkręt i zatrzask),
- zdemontować plastikową przegrodę (5 spinek),
- wyjmujemy filtr kabinowy, wygląda to tak,
Uploaded with ImageShack.us
- odkręcić 4 wkręty obudowy (kolor żółty): tu się zatrzymałem nie miałem czym odkręcić wkrętów z tyłu – jest tam bardzo ciasno; odkręciłem przednie, odgiąłem obudowę (wiatrak jest tuż pod nią, jak wspomniał kolega, dzięki Bania), obudowa dzieli się wzdłuż turkusowej linii i miałem dość miejsca by ręką wszystko wyciągnąć,
- nie da się wyciągnąć tej obudowy w całości (długo próbowałem), bo przeszkadza u góry podszybie a na dole jest metalowy klin (kolor czerwony),
- jeśli udało by się zdjąć górę zostają tylko 2 śruby 8 (kolor zielony), wyrzucamy resztę obudowy i wiatrak jest dostępny - to już tylko moje przypuszczenie,
Opoya - 06-05-2010, 12:46
Ożdżu napisał/a: | jak przeleciał przez filtr kabinowy nie mam pojęcia | Prawdopodobnie przy wymianie filtra kabinowego. Przed jego wyjęciem powinno się wszystkie śmieci zatrzymane przez filtr usunąć, co nie jest łatwe...
|
|
|