To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ dolotowy i wydechowy - Muląca Puma - Katalizator ?

Anonymous - 03-05-2010, 09:52
Temat postu: Muląca Puma - Katalizator ?
Witka

Nabyłem Kocura jakiś tydzień temu (silnik 1.4). Powiem szczerze że liczyłem na trochę więcej mocy... Szczególnie jeśli chodzi 4 i 5 bieg. Autko zachowuje się jak punto 1.2

to normalne czy jednak powinno mieć większego kopa ? Dla porównania dodam że lepiej się zbiera astra II kombi z silnikiem 1.4 o dużo większej masie.

Może to być wina zużytego katalizatora ?

[Edit]: wiem że był już podobny temat ale tak chodziło bezpośrednio o zwiększenie mocy dobrego auta, w moim przypadku nie mam pewności czy kocur chodzi tak jak powinien...

rafalski69 - 03-05-2010, 09:58

Na początek polecam http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0

I teraz jeżeli chodzi o mulenie, kupiłeś niedawno pumę wiec tak zacznij od wymiany wszelkiego rodzaju filtrów. Jeszcze zależy jaki przebieg może bedzie coś jeszcze innego.

Anonymous - 03-05-2010, 10:11

Przebieg jest malutki. Jeździła nim kobieta praktycznie tylko i wyłącznie po mieście. Myślisz że rzadkie wrzucanie górnych biegów mogło je zamulić ?
Boogie - 03-05-2010, 11:27

Tak jak napisał rafalski69 powymieniaj najpierw wszystkie rzeczy eksploatacyjne (filtry, świece, olej), zatankuj dobre paliwo, możesz dolać tez jakis dodatek do paliwa czyszczący układ. Puma 1,4 powinna się dobrze zbierać, na pewno Astra czy Punto słabiej przyspieszają.
rafalski69 - 04-05-2010, 00:34

GwiezdnyMuczaczo napisał/a:
Jeździła nim kobieta praktycznie tylko i wyłącznie po mieście
:mrgreen: :mrgreen: Każdy tak mówi. Jak zrobisz te zabiegi o których mowa wcześniej to daj znać napewno bedzie lepiej. :wink:
Anonymous - 04-05-2010, 07:43

moja pumka zbiera się bardzo dobrze, jak zauważyłeś mam małe stadko fordów więc porównanie jest :mrgreen: , a tak na marginesie nie miałem jeszcze okazji pojeździć pumką 1,7 :cry:
Maciek - 04-05-2010, 13:26

ja mam 1.4 i astra II sedan w 1.6 nie ma polotu nawet. Ja obstawiam zapchany filtr paliwa - wymień na początek, razem z filtrem powietrza, oleju ze świeżym olejem, rozrząd zrób koniecznie, szansa na "jeździła kobieta i po mieście tylko" jest jedna na kilkanaście może, katalizator możesz sprawdzić, nie zaszkodzi, zalej sobie np V-power 95okt ma dodatki czyszczące zmieszaną z kilkoma litrami V-power racing 100okt, która ma ich dużo więcej, a jak nie pomoże zrób diagnostykę silnika, mógł poprostu stracić już sporo kucy i był cofany aż miło i wymaga wymiany lub generalki, ale to najczarniejszy scenariusz, którego Ci oczywiście nie życzę.
cobraswiecie - 04-05-2010, 13:46

Ogólnie to czujesz,że ciągle słabo idzie?czy jesteś czasami lekko zamulony?
Anonymous - 05-05-2010, 22:50

Maciek napisał/a:
szansa na "jeździła kobieta i po mieście tylko" jest jedna na kilkanaście może


kupowałem go od kobiety z pod domu z książką serwisową wiec sugerowałem się tym co widziałem na własne oczy. Powiem szczerze że trochę mnie zaniepokoiłeś tym czarnym scenariuszem...

cobraswiecie napisał/a:
Ogólnie to czujesz,że ciągle słabo idzie?czy jesteś czasami lekko zamulony


ogólnie moim zdaniem słabo idzie... zwiększenie mocy czuje dopiero powyżej 4 tyś obrotów... gdzieś tu na forum wyczytałem że to mogła być wina klimy ale z tego co zaobserwowałem to bzdura bo nie ma żadnej różnicy czy jest włączona czy też nie...

cobraswiecie - 06-05-2010, 07:10

Na pierwszy ogień przeczyść przepływkę:)
Anonymous - 06-05-2010, 18:01

bania napisał/a:
uwierz, że jest różnica. ja mam 1.7 i to mocno czuć. może klima nie dziala?


działa ale nie używam ;)

Maciek - 06-05-2010, 20:24

GwiezdnyMuczaczo napisał/a:
zwiększenie mocy czuje dopiero powyżej 4 tyś obrotów


bo to jest 1.4 - trzeba go wysoko kręcić i jeśli chodzi Ci o to, ze muli na niskich obrotach, to masz rację ten silnik taki jest, żeby rzeczywiście czuć moc 90KM kręcimy wysoko, aczkolwiek u mnie "łapie" już od 3 tys.

Zrób to co pisaliśmy, wymień filtry, olej, rozrząd, jeśli tego nie zrobiłeś, przeczyść przepływomierz - na forum znajdziesz instrukcję i daaj znać czy coś się poprawiło, będziemy dalej myśleć ;)

toxic - 06-05-2010, 20:56

Ja miałem podobny problem ino,że w 1,7 podłączenie pod komputer i wszystko jasne błąd p0135 czyli padnięta sonda lambda :570: no i z tego co mi wiadomo to często pada przy przebiegu 100 tyś.
Maciek - 07-05-2010, 16:33

padnięta sonda lambda jest też wtedy, gdy miernik prądu pokazuje 1 ? Nie wiem dokładnie czy chodzi o volty czy ampery, ale jak taki jan mi mierzył to wskazało 1. W ten sposób się ją sprawdza? bo nie mam kompa
Ognisty - 08-05-2010, 11:05

mam mniej więcej podobny problem a mianowicie
...
gdy kupiłem pumę bez problemu na 2 biegu osiągałem 100km/h
*szybko puma się zbierała
*przyspieszenie całkiem nieźle powyżej 110km/h
*max predkosc jakaosiagnąlem to 180km/h
(tylko dlatego ze jako mlody kierowca i niedoświadczony nie miałem odwagi więcej)
...
po wymianie niektórych części (sprzęgło, cały rozrząd i parę drobiazgów)
*puma spadła co do prędkości max jaka wyciągnę to 175km/k
*powyżej 110km/h wolno przyspiesza praktycznie jak ślimak
*teraz na 2 biegu osiągam max 80km/h i bardzo wysokie obroty silnika
*start pumy trochę się pogorszył
...
co może być przyczyną, że puma straciła na swojej mocy i przyśpieszeniu
silnik 1.7



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group