To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Zakup kontrolowany - Na co zwrócić uwagę przy zakupie Pumy

mc91 - 16-11-2009, 16:07
Temat postu: Na co zwrócić uwagę przy zakupie Pumy
Chciałbym tu stworzyć taką encyklopedię szczegółów w Pumie.
Fajnie jakby administracja później przefiltrowała ten temat z pytań.
Moje pytania:
1. Jaki oryginalny kolor ma (tak to się chyba nazywa) belka przednia?
Zdjęcie 1 Zdjęcie 2 Zdjęcie 3
Na dwóch jest w kolorze nadwozia, a na zdjęciu 2 jest srebrna. Rozumiem, że powinna być w kolorze nadwozia?

2. Jaka powinna być treść tych oznaczeń na tej belce z pkt. 1?

3. Na reflektorach i tylnych lampach powinny być wytopione jakieś napisy. Mogę poznać jakie są w oryginalnych kloszach?

4. Śrubki, którymi przykręcone są błotniki, zderzak, maska powinny być pomalowane w kolorze nadwozia?

5. Jaka jest kolejność zapalania się kontrolek podczas ich testu?

Znacie jeszcze jakieś inne szczegóły? Interesowały by mnie napisy z komory silnika. Szczególnie te o amortyzatorach, chłodnicy, skrzyni biegów. Jakieś oznaczenia z oryginalnego paska rozrządu.

Maciek - 16-11-2009, 21:51

w tej chwili mogę Ci odpowiedzieć na 1 pytanie - kolor belki u mnie jak i u wielu widzianych powinien być w kolorze komory silnika ( ale nie wiem na 100%) u mnie byłą biała tak samo jak cała komora, spód maski, błotniki wewnątrz, całą ta blacha w środku tam gdzie amortyzatory, filtr kabinowy wszystko jest białe. A samochód mam srebrny. belki w niektórych też widziałem białe, ale w niektórych wszystko co u mnie białe było w kolorze nadwozia. w wielu ciemnych pumkach, czarnej, melinie, zielonej widziałem belki czarne i komorę całą czarną z czego wnioskuję że produkowane były czarne i białe. ale nie wiem jak to było w każdej fabryce i w każdej wersji pumy, po lifcie itd. śrubki są w kolorze białym.
Jest u mnie prawie tak samo jak na przykładowym zdjęciu. Skoro nie było do wyboru białego koloru pumy, to białych części by nie było też stad w kolorze karoserii raczej być nie powinna..

http://img257.imageshack.us/i/763212148y.jpg/

Anonymous - 17-11-2009, 14:33

Maciek napisał/a:
jest białe. A samochód mam srebrny


u mnie tez tak bylo, biale czy jakies tam kremowe cos takiego

sharky - 17-11-2009, 14:37

Pas przedni, wewnętrzne strony błotników i śrubki błotników i maski powinny byc w 1 kolorze. Ja mam czerwoną Pume i wszystko jest czerwone. :)
adrianus - 18-11-2009, 08:02

sharky, lewadzki, lewadzki, Maciek, michna3, Pas sprzedni zależy od kolory nadwozia - jesli orginalny był jasny tj szary srebrny to komora silnika jest fabrycznie biala. W przypadku meliny, czerwieni, czerni - wszystko fabrycznie jest pociągnięte czarnym kolorem - podkładem i nie zależy to od fabryki produkcji bo ta była z tego co pamiętam jedna , lecz od koloru.
sharky - 18-11-2009, 11:41

adrianus napisał/a:
W przypadku meliny, czerwieni, czerni - wszystko fabrycznie jest pociągnięte czarnym kolorem - podkładem
Z tego co napisałeś wynika na to, że powinienem mieć wszystko czarne. Jeszcze nie spotkałem czerwonej Pumy z czarną komorą silnika itp. :razz:
Maciek - 18-11-2009, 12:54

ja widziałem czerwona z czarną komorą na allegro we wrześniu. A coś w tym co adrianus pisze musi być. Widziałem np mnóstwo srebrnych z białymi komorami ale widziałem też kilka ze srebrnymi - to samo granatowe z czarnymi i karoseryjnymi. W fabryce chyba nie malowali tego, pozostał sam podkład biały lub czarny a jak ktoś ma polakierowane - zrobił to lakiernik. Może an ten temat wypowiedziałby się ktoś kto kupił pumkę nową w salonie w Polsce np.
sharky - 18-11-2009, 17:08

Maciek napisał/a:
ja widziałem czerwona z czarną komorą na allegro we wrześniu
To chyba ktoś zmieniał kolor swojej Pumki i zapomniał o komorze silnika. :razz: Z nudów przejrzałem wszystkie oferty przykładowo czerwonych Pum na Allegro i wszystkie, które miały zdjęcie silnika miały czerwoną komorę i pas.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group