To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Wymiana Plynu chłodniczego i oleju

kivi89 - 28-09-2009, 23:36
Temat postu: Wymiana Plynu chłodniczego i oleju
Witam! Mam wlasnie zamiar wymienic plyn w chlodnicy i teraz pytanie gdzie znajde korek zeby spuscic stary plyn i o czym musze pamietac zanim sie do tego zabiore i ile plynu tam wchodzi ? :566:

Oraz olej w silniku :cool: zdaje sie ze juz zlokalizowalem na dole "korek" ktorym sie spuszcza olej tylko gdzie jest w pumie filt oleju i jakim kluczem go sie odkreca ? :>

heh wole powoli wszystko robic samemu w mojej malej niz ja dawac w brudne łapy mechanika a takie drobiazgi to juz musowo (od czegos trzeba zaczac) tak wiec prosze o rady :D

Boogie - 29-09-2009, 00:01

Z olejem to już bym nie przesadzał, zazwyczaj jak kupisz u mechanika to wymianę masz gratis, a na pewno nic ci nie zepsuje. Do tego do filtra trzeba mieć specjalny klucz także już koszty ci wzrosną. Dodatkowo co zrobisz ze zużytym olejem?

Klucze do filtrów:

http://images.google.pl/i...=N&hl=pl&tab=wi

kivi89 - 29-09-2009, 00:40

no w sumie racja ale klucz akurat taki mam olej kupiony no i lubie robic jak najwiecej sam (filtr zlokalizowalem) :) a z chlodniczym to jak to wyglada ?
Boogie - 29-09-2009, 01:01

Może ktoś się odezwie gdzie jest dokładnie bo ja nie mam pojęcia. Zazwyczaj jest albo w dole bloku silnika albo na dole chłodnicy.
wojteks - 29-09-2009, 07:01

korek od chłodnicy jest o ile pamiętam w lewym dolnym rogu chłodnicy stojąc pod samochodem twarzą w stronę przedniego zderzaka. Po wymianie płynu trzeba odpowietrzyć układ włączając silnik gazując go do chyba 3000 tys obrotów i dolewając płynu. Jakoś tak. Dokładnie jest to wszystko opisane w TIS. Najlepiej sobię ściągnijcie t jak chcecie sami coś w samochodzie robić. Pozdro
cayenne - 07-07-2010, 10:14

odświeżając temat..

w weekend planuje samodzielną wymianę płynu chłodzącego
czytając ten temat :
- odkręcam korek w lewym dolnym rogu chłodnicy (gdy już silnik ostygnie)
- spuszczam stary płyn
- zakręcam korek :)
- dolewam nowy płyn do poziomu pomiędzy MIN a MAX
- odpowietrzam układ zgodnie z powyższym opisem, ewentualnie uzupełniając płyn

czy to cała filozofia wymiany tego płynu ? wydaje się proste

bania - 07-07-2010, 12:22

cayenne, nie zapomnij o ustawieniu pokrętła na ciepłe max!!! mi osobiście nie udało się nigdy (dwa razy wymieniałem płyn) spuścić cały płyn z układu. zawsze schodziło około 5 litrów a w układzie jest podobno 7,4 l
Mr.Maya - 07-07-2010, 12:23

Tak opis jest dobry i tak postepuj z ta roznica ze plyn spuszczaj jak silnik bedzie cieply czyli okolo 75 stopni
cayenne - 07-07-2010, 12:53

no to wygląda na to że muszę dokupić płynu - mam 3 litry koncentratu (1:1) czyli 6 litrów się z tego zrobi..
czy ktoś potwierdza że nie da się spuścić całego płynu ??

dzięki za rady

Słoodzik - 07-07-2010, 14:17

IMO spuścisz więcej płynu jak auto nie będzie stało na równym podłożu :roll:

Przed każdą wymianą płynu chłodniczego, warto przepłukać cały układ preparatem czyszczącym. Czynność ta zalecana jest szczególnie w starszych samochodach gdzie często tworzą się nagary blokujące sprawny przepływ płynu w układzie. W konsekwencji cierpi na tym kondycja chłodnicy, pompy wody oraz samego silnika. Usuń stary płyn, wlej czyścidło, a następnie przepłucz ją wodą. Usuń wodę i zalej układ nowym płynem chłodniczym.


http://www.hil.pl/-p-124.html

cayenne - 07-07-2010, 14:24

jeśli podnosić, to : przód ?? tył ?? a może tylko jedno z kół wystarczy ?

w sumie mogę przepłukać .. oby mi się tylko coś tam nie rozszczelniło od tego :)

rafalski69 - 07-07-2010, 14:25

Ta niezgodność jest, ponieważ nawet na prostym nie spuścisz całęgo płynu :smile: zostaje ci jeszcze w nagrzewnicy. Można go wydmuchać :wink:
cayenne - 07-07-2010, 14:28

a jak to "wydmuchać" ?
i czy jeśli tego nie zrobię może mieć to wpływ na właściwości nowego płynu ? (nie wiem jaki jest obecnie)

Słoodzik - 07-07-2010, 14:30

Musisz postępować zgodnie z instrukcją obsługi :568: U siebie miałem płukankę w zeszłym roku i wszystko gra. A w przypadku ewentualnych rozszczelnień zawsze masz koło ratunkowe w postaci magicznych wiórków do uszczelnienia chłodnic :cool:

Według mnie :roll: spuścisz więcej płynu jeśli postawisz autko na lewarku z jednej strony.

rafalski69 - 07-07-2010, 14:31

odpinasz wężyki od zaworu nagrzewnicy i możesz najpierw przepuścić zwykłą wodę aby wypłukać a później tak normalnie nabrać powietrza w płuca i dawaj ( tylko sie nie zaciągnij :wink: )


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group