Układ dolotowy i wydechowy - Stożek
michuflk - 11-01-2009, 20:59 Temat postu: Stożek Witam. Jestem świeżym kierowcą, i młodym posiadaczem pumy. Puki co jestem z niej bardzo zadowolony, może poza małym wyjątkiem (tj. półka, ale z tym sobie poradziłem). No ale przejdźmy do sedna sprawy. Chciałem w swoim samochodziku coś zmienić. I chodzi mi o filtr stożkowy, bo alufelgi tak jak i tłumik "sportowy" już posiadam więc nie mam pomysłu na nic innego. Moje pytania (szukałem na nie odpowiedzi ale nie były one dokładne) to:
1. Czy po założeniu takiego filtra zwiększy się spalanie, bo o mocy informacje można znaleźć?
2. Jak założenie filtra stożkowego wpływa na żywotność i awaryjność pumy?
3. Czy odgłos samochodu zmienia się znacznie czy tylko delikatnie?
4. Widziałem na zdjęciach że dolot do dedykowanego filtra K&N rozpoczyna sie w zderzaku, widząc po szybie jeżdżąc zimą zauważam ze pojawia się na niej straszny brud, czy to nie będzie skutkowało tym że filtr będzie trzeba częściej czyścic, albo wymienić?
5. Jaką kwotę pieniędzy muszę przeznaczyć na zakup w/w filtra, i czy mogę prosić o link ?
Ps. Jestem świeżym użytkownikiem forum wiec proszę o wyrozumiałość. I uprzedzając pytania. Tak, umiem korzystać z funkcji szukaj
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.
Kolin - 11-01-2009, 21:10
michuflk napisał/a: | 1. Czy po założeniu takiego filtra zwiększy się spalanie, bo o mocy informacje można znaleźć? |
Pewnie przez jakiś czas tak, bo będziesz mu dusił w sandał bo to dużo frajdy daje...
Cytat: | 2. Jak założenie filtra stożkowego wpływa na żywotność i awaryjność pumy? |
Zdania podzielone... Jedni mówią, że więcej syfu leci, nie mniej jednak jeśli zrobisz dobry dolot osłonięty od błocka, piachu to będzie długo w czystości, wszystko też zależy jak dbamy o stożek
michuflk napisał/a: | 3. Czy odgłos samochodu zmienia się znacznie czy tylko delikatnie? |
http://pl.youtube.com/wat...re=channel_page
Moja Puma na stożku,dla mnie barwa dźwięku w realu jest piękna przy przejściu 5-do odcięcia naprawdę ryczy jak dzik.
michuflk napisał/a: | 4. Widziałem na zdjęciach że dolot do dedykowanego filtra K&N rozpoczyna sie w zderzaku, widząc po szybie jeżdżąc zimą zauważam ze pojawia się na niej straszny brud, czy to nie będzie skutkowało tym że filtr będzie trzeba częściej czyścic, albo wymienić?
|
Jak pisałem wyżej, wszystko zależy od tego jaką mamy osłonięty stożek
Ja mam tak: http://klubpumy.pl/viewto...er=asc&start=15
Strona druga i w takie pogody jak te zero problemy z brudem.
Cytat: | 5. Jaką kwotę pieniędzy muszę przeznaczyć na zakup w/w filtra, i czy mogę prosić o link ? |
Ja budowałem wszystko sam, jednak gotowe zestawy dedykowane np K&N od 330-400zł w górę
michuflk napisał/a: | Ps. Jestem świeżym użytkownikiem forum wiec proszę o wyrozumiałość. I uprzedzając pytania. Tak, umiem korzystać z funkcji szukaj |
No to Witamy
Cytat: | Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam. |
Proszę bardzo również Pozdrawiam
michuflk - 12-01-2009, 13:32
Niestety udało mi się tylko przejrzeć twój film na youtubie, drugiego linka nie mogę otworzyć bo "nie mam uprawnień".
A co do filtra to :
Cytat: | Ja budowałem wszystko sam, jednak gotowe zestawy dedykowane np K&N od 330-400zł w górę
|
Opisz na jakich podzespołach, jak chodzi i ile wydałeś jeśli możesz. Mi też nie widzi się wydawanie jak największej kasy, skoro można to zrobić samemu.
Kolin - 12-01-2009, 14:33
Tak wygląda u mnie
Materiały potrzebowałem w przypadku 1,7
-Rura ze stali nierdzewnej 20cm dł Fi 76mm
-Reduktor 77,5 na 67,5
-Kolanko 77,5 120 stopni
-Power rura łamana, rozciągliwa 84 cm w sumie
-Opaski
-Filterek na odmę 20mm
-Stożek
-Blacha która robi za osłonę termiczną+ jej gięcie, wycinanie, mocowanie ( to moja czysta wizja )
Materiał+ stożek ok 250-300 zł teraz już nie pamiętam
michuflk - 12-01-2009, 14:45
A czy różnice konstrukcyjne między 1.7 a 1.4 są duże? Bo ja właśnie taką posiadam.
Kolin - 17-01-2009, 16:10
michuflk napisał/a: | 1.7 a 1.4 są duże? |
Inne średnice i czujnik w obudowie filtra powietrza który trzeba w dolocie umieścić.
bartolomeo - 18-01-2009, 15:36
Cytat: | Inne średnice i czujnik w obudowie filtra powietrza który trzeba w dolocie umieścić |
dlaczego w dolocie??
ja mam wpuszczony normalnie do gumowej rury od stożka do silnika. Wszyscy tak mają w 1.4 ze stożkami.
Kolin - 18-01-2009, 16:58
bartolomeo napisał/a: | do gumowej rury od stożka do silnika |
A dolot co to jest ? inna nazwa rury gumowej lub też/ nierdzewnej
michuflk - 18-01-2009, 20:02
Może jednemu chodzi o rurę do której przykręcamy stożek, a drugiemu o tą która doprowadza do filtra zimne powietrze, i powinna być obok/ pod filtrem. A może i nie. Ja tam się aż tak nie znam.
Kolin - 25-01-2009, 19:01
i co założyłeś ten stożek ?
michuflk - 26-01-2009, 21:29
Jeszcze nie.. za dużo wydatków miałem.. postanowiłem poczekać i na razie chyba zainwestuje w skrzynie basową (na to mi starczy)
sharky - 05-06-2009, 11:54
Witam. Mam u siebie zamontowany filtr stożkowy ale zastanawiam się czy nie wrócić do serii po tym jak Pusia napisała, że u niej ze stożkiem wychodzą gorsze osiągi niż na serii. Czy ktoś z Was ma jeszcze jakieś dowody za i przeciw montażowi filtra stożkowego? Jakie jest Wasze zdanie? Zostawić stożek czy wrócić do serii?
Snaco - 05-06-2009, 13:13
JEśli nie zrobiles dobrego dolotu zimnego powietrza tylko po prostu w miejsce puchy wsadziles stozek..........to bedzie gorzej na 100%
jesli zrobisz jakąś porzadna zabudowe........to bedzie pewnie lepiej ...ale rewelacji sie nie spodziewaj....no moze akustycznych
|
|
|