Kompendium wiedzy - Puma z wersji limitowanych
Anonymous - 23-07-2008, 18:55 Temat postu: Puma z wersji limitowanych Pytanie chyba zwłaszcza do Gaydka, czym wersje limitowane różniły sie od zwykłych prócz np gałka z nr?
Anonymous - 23-07-2008, 19:13
A są takie wersje limitowane?? Nawet nie wiedziałem... Chętnie bym się dowiedział jakie są i czy się różnią
Waluś - 23-07-2008, 20:09
Wyposażeniem (futura II miała skórzane Recaro), ilością głośników (Opoya ma ciekawy "fabryczny komplet"...) etc.
Gaydek - 23-07-2008, 21:30
Hadzi, dobrze, że o to pytasz. Może przyspieszy to ponowne "włączenie" portalu. Opoya ma teraz dobry net i może uda nam się ją jakoś przycisnąć, jakkolwiek miałoby to wyglądać .
Zamieszczam tu dokładnie ten sam tekst, który był kiedyś w portalu. Jak ktoś znajdzie jakieś głupoty, literówki itd. proszę o PW.
Gaydek napisał/a: | Ford Puma
Ford Puma i jego wyposażenie zostały zaprojektowane tak, aby cały świat zwracał na Ciebie uwagę. Zdecydowana, opływowa, sportowa linia nadwozia świadczy o Twojej pewności siebie i bezkompromisowym zamiłowaniu do przyjemności. Dzięki Pumie będziesz wyróżniać się wśród innych.
1997-2001
Puma (1.4 16V; 1.6 16V; 1.7 16V VCT)
Pierwszy egzemplarz Pumy został wyprodukowany w 1997 roku, ostatni w 2001. Puma produkowana była w Niemczech. Produkcję zakończono, gdyż nadszedł kres równolegle produkowanej, na tej samej płycie podłogowej, Fiesty.
Puma została zaprojektowana przy użyciu najnowszej komputerowej technologii. Od momentu "złożenia zamówienia na Pumę" przez szefostwo Forda do przedstawienia kompletnego modelu minęło 135 dni. Jeżdżącym prototypem Pumy był model Lynx.
Lynx
Puma wyposażana jest w silniki 1.4 16V 90 KM, 1.6 16V 103 KM lub 1.7 16V VCT 125 KM (zmienne fazy rozrządu, kolektor Helmholtza). Silnik 1.6 16V zastąpił silnik 1.4 16V na przełomie roku 2000/2001.
Puma pojawiła się w salonach w 1997 roku. Szybko okazała się prawdziwym hitem. Był to jedyny samochód Forda, na który klienci marki musieli czekać w kolejce (przynajmniej na Zachodzie Europy).
W Polsce w sprzedaży znalazły się tylko Pumy z silnikami 1.4 16V i 1.7 16V VCT w wersjach, powiedzmy, standardowych. Inne limitowane wersje Pumy dostępne były tylko na rynkach zachodnioeuropejskich.
Pełne wyposażenie Pumy obejmowało (bez dodatków w wersjach limitowanych i w specjalnych zestawach wyposażenia):
Zewnątrz: zderzaki w kolorze nadwozia, przednie lampy projektorowe, tylne lampy przeciwmgielne, boczne lusterka w kolorze nadwozia, klamki w kolorze nadwozia, przyciemniane szyby, owalna nakładka końcówki tłumika wykonana ze stali nierdzewnej, widoczna tabliczka z numerem identyfikacyjnym auta (VIN), zamykany na klucz korek wlewu paliwa, pełnowymiarowe koło zapasowe (stalowa felga) przekręcane do podwozia, lakier tradycyjny lub metallic, czujnik odległości od przeszkody przy parkowaniu (z tyłu auta), trzecie światło STOP w klapie bagażnika, klapa bagażnika otwierana przyciskiem w kluczyku.
Wewnątrz: fotel kierowcy elektrycznie regulowany na wysokość, zamykany schowek przed fotelem pasażera, popielniczka i zapalniczka, obudowa dźwigni zmiany biegów z miejscem na okulary i telefon komórkowy, miejsce na drobiazgi między fotelami, kieszeń z tyłu fotela pasażera, dwa wieszaki nad tylną kanapą, dwa otwory na butelki przy tylnej kanapie, oświetlenie bagażnika, uchwyt do zamykania bagażnika w klapie bagażnika, białe tarcze wskaźników, kontrolka m. in. poziomu płynu spryskiwacza, wykończenie deski rozdzielczej imitujące aluminium, ramki wokół przycisków sterowania bocznymi szybami imitujące aluminium, aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów (kula), trójramienna kierownica częściowo wykończona skórą, przyciski klaksonu na kierownicy, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, elektrycznie regulowane boczne szyby, cyfrowy zegarek, ogrzewana przednia i tylna szyba, regulacja poziomu przednich reflektorów, oświetlenie wnętrza (w tym lampki do czytania map), oświetlenie deski rozdzielczej w kolorze zielonym, klimatyzacja manualna z filtrem przeciwpyłkowym i obiegiem powietrza, ABS, EBD, TCS, poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa z przodu, odcięcie dopływu paliwa w razie kolizji, immobilisier, zdalnie sterowany centralny zamek z podwójnym ryglowaniem, wspomaganie kierownicy.
Pierwsze 1500 egzemplarzy Pumy miało numerowaną gałkę dźwigni zmiany biegów. Niektóre miały logo "Puma VCT" na obudowie dźwigni zmiany biegów.
Modyfikacje modelu podstawowego na przełomie lat 1999/2000/2001: cyfrowy licznik przebiegu, okrągłe tarcze na desce rozdzielczej, zmiana klawiszy obsługi klimatyzacji, zapalniczka z popielniczki wędruje na konsolę środkową, nowe fotele przednie (fotel kierowcy z ręczną regulacją wysokości położenia), nowy wzór tapicerki (w wersjach limitowanych i zestawach wyposażenia tapicerka skórzana), pojedynczy zatrzask na pokrywie schowka na lewarek, światło wewnętrzne czasowo ściemniające się, niebieskie logo Ford na kierownicy, nowe teleskopy wolniej otwierające klapę bagażnika, nowy wzór felg aluminiowych (9 ramion), zmiana koloru plastików we wnętrzu z szaro-niebieskiego na szary, większa średnica tarcz hamulcowych i bębnów, nowa pompa wspomagania, trzecie światło STOP pojawia się w klapie bagażnika nad logo Ford, nowa grafika regulacji nawiewu.
W trakcie montażu Pumy zmieniano także zakres obrotów od jakich włącza się ogranicznik momentu obrotowego na biegu pierwszym i wstecznym. Na początku było to 1500 RPM (przed sierpniem 1998), później 2500 RPM, od marca 2000 wartość ta wynosiła 2800 RPM.
Puma Black
Puma Black to wersja limitowana. Model ten przedstawiony został w trzecim kwartale 2000 roku. Puma Black posiada czarny kolor Panther Black Metallic, silnik 1.7 16V VCT, skórzaną tapicerkę, aluminiowe felgi model F1 (15"), malowane na czarno zaciski hamulców.
- - - - -
Puma Millenium
Puma Millenium przedstawiona została w celu uczczenia nowego tysiąclecia a więc w roku 2000. Na rynku pojawiło się tylko 1000 Pum Millennium. Cechy szczególne tego modelu to żółty kolor India Yellow, lakierowane na czarno boczne lusterka, skórzana tapicerka, fotele Recaro, felgi aluminiowe model Millenium (nowy wzór, 9-ramienne, 15’) a także specjalna tabliczka informująca o tym, że jest to tzw. „limited edition”.
- - - - -
Puma Futura
Puma Futura nie jest limitowaną wersją, lecz autem z dodatkowym zestawem wyposażenia. Puma Futura (pojawiły się dwie wersje: Futura i Futura2) wyposażana jest m.in. w aluminiowe felgi (nowy wzór, taki jak w wersji Millenium, 9-ramienne, 15"), klimatyzację, Radio Ford 6000 CD, nakładki na progi drzwi z logo "Puma"; a także skórzaną tapicerkę (zależnie od wersji: Futura - dwukolorowa i fotele Recaro, Futura2 - jednokolorowa).
Futura
Futura 2
- - - - -
Puma Thunder
Ostatnią wersją Pumy - na pożegnanie - jest Puma Thunder. Jak przystało na koniec produkcji jest to wersja limitowana. Ta Puma wyróżnia się lakierem Thunder Grey metallic oraz tym, że w standardowym wyposażeniu posiada klimatyzację, skórzaną tapicerkę, radio z CD ze zmieniarką na 6 płyt, aluminiowe felgi (15", nowy, 15-ramienny wzór).
- - - - -
Ford Racing Puma
Ford Racing Puma to najlepsza i najdroższa wersja Pumy, oczywiście limitowana, niestety dostępna tylko w Wielkiej Brytanii. Na rynku miało pojawić się 1000 takich modeli. Ostatecznie Ford wyprodukował około 500 sztuk. Pozostałe 500 aut miało być sprzedanych w Niemczech. Niestety Niemcy zrezygnowali z akcji sprzedaży FRP. A szkoda, bo byłyby FRP z kierownicą po lewej stronie. Oznaczenia serii znalazły się na m.in. silnikach i bocznych szybach. Koszt zakupu tej Pumy (nowej) to 23 tys. funtów. FRP powstała na bazie prototypu o nazwie ST160. Pierwsze egzemplarze (do jazd testowych i na targi) powstały w Boreham (Anglia). Następne montowane były już w Tickford (Anglia). W trakcie montażu tych aut można było przyjść do zakładu w Tickford i obejrzeć dokładnie swój model (nawet jeszcze "w częściach"). Do Tickford dostarczane były Pumy w kolorze Ford Racing Blue w zasadzie bez wnętrza (tylko z deską rozdzielczą), bez zderzaków i na stalowych felgach. Wymieniano więc błotniki i montowano zderzaki, felgi, konieczne - brakujące elementy wnętrza. Na miejscu ulepszano także jednostkę napędową, skrzynię biegów, układ wydechowy i hamulce.
FRP posiada zmodyfikowany silnik 1.7 VCT. Po tuningu fabrycznym osiąga on moc 155 KM, do "setki" przyspiesza w niecałe 8 sekund. Zmodyfikowane zostało nadwozie. Poszerzono błotniki i tylny zderzak, zmieniono przedni zderzak (znacznie obniżony przez dodatkowy "parapet", dodatkowe wloty powietrza osłonięte czarną siatką), pojawiły się nowe aluminiowe felgi (7,5 x 17, 14-szprychowe felgi firmy MiM; opony 215/40x17). Projektantem tzw. body kitu jest Simon Saunders. Natomiast we wnętrzu pojawiły się fotele Sparco, zmieniono tapicerkę - alcantara w kolorze niebieskim, na kierownicy pojawiły się niebieskie wstawki z alcantary, dodano również aluminiowe nakładki na pedały Sparco. FRP dostępna jest tylko w kolorze Ford Racing Blue (metallic).
|
Do tego dochodzą jeszcze jakieś lokalne limited edyszyn jak np. Steve McQueen (która ZTCW była maksymalnie wyposażoną Pumą 1.7 z lat 1997/1998 doposażoną w ekstra naklejkę / tabliczkę) i pierwsze egzemplarze sprzedane w danym kraju (gałka, tabliczka etc. bez dodatkowego wyposażenia charakterystycznego dla serii).
Dziękuję za uwagę .
Benon - 23-07-2008, 21:54
Cytat: | W trakcie montażu Pumy zmieniano także zakres obrotów od jakich włącza się ogranicznik momentu obrotowego na biegu pierwszym i wstecznym. Na początku było to 1500 RPM (przed sierpniem 1998), później 2500 RPM, od marca 2000 wartość ta wynosiła 2800 RPM. |
To chyba dlatego pumeks tak muli na pierwszym biegu nawet z wyłączonym TC ...
Ja bym to chętnie wypierdzielił w jasną ...., ale pewno to grubsza rzeźba.
PS. Gaydek fajny opisik
morgan - 23-07-2008, 21:56
No Gaydek, teraz poleciałeś ostro dawaj coś jeszcze ciekawego co tam chowasz po kątach!!!
Anonymous - 30-07-2008, 18:20
To jaką wersję mamy pumy ?:D
Gaydek - 30-07-2008, 19:27
Standardową, nielimitowaną .
Anonymous - 16-04-2009, 12:12
genialny tekst! czytałem z ogromnym zaciekawieniem! to jest to!
poza tematami na forum, na bierząco - przydałby się serwis "stały" o pumie. z dokładnie takimi ifnormacjami jak te, które zacytował w temacie gaydek!
dzięki! <ukłon>
marcinsonax - 06-01-2011, 20:14
To TC (kontrole trakcji) można wyłączyć? Moja też muli na 1, a myślałem, że coś się mi zpsuło...
Gaydek - 06-01-2011, 21:40
Można jak wyjmiesz bezpiecznik. Poczytaj, było o tym na forum.
Mr.Maya - 06-01-2011, 22:56
marcinsonax, muli na jedynce bo jest ogranicznik mocy i mometu a nie przez TCS
Szczepan - 09-01-2011, 20:24
Mr.Maya, mi tam nic nie muli (nie mam bezpiecznika)
Mr.Maya - 10-01-2011, 06:52
Ogranicznika nie wylaczysz bezpiecznikiem jedynie TCS. Pozatym rozne roczniki przy roznych obrotach mialy ustawiany ogranicznik.
Jarek1993 - 23-04-2011, 18:23
Tak a ja się zastanawiałem dlaczego nie potrafię do porządku z piskiem ruszyć z pod światełek a tu mnie coś ogranicza
|
|
|