To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - obroty silnika a zmiana biegów

Anonymous - 14-02-2008, 20:06
Temat postu: obroty silnika a zmiana biegów
Mam dziwne pytanko :grin:
Przy jakich obrotach najczęściej zmieniacie biegi ?? :lol:
Pytam bo jestem ciekaw jak jest tez najlepiej dla silnika :???:

Ja np. zmieniam miedzy 3000 a 4000 :mrgreen: bo wiem ze to nie jest F1 i nie można za bardzo szaleć :grin:

Pusia - 14-02-2008, 21:20

Ja : między 2 a 3 tys. obr. :oops:

No chyba, ze sie ścigam :razz:

Anonymous - 14-02-2008, 22:00

no ale skoro Pusia miedzy 2 a 3 tys to w ogóle nie słychać tego stozka a czytałem że masz go... :mrgreen:
sharky - 14-02-2008, 22:38

W Pumach z silnikami 1,4 będzie chyba troszkę inaczej niż w tych 1,7 nie? :razz:
Mr.Maya - 14-02-2008, 22:59
Temat postu: Re: obroty silnika a zmiana biegów
paw_chb napisał/a:


Ja np. zmieniam miedzy 3000 a 4000 :mrgreen: bo wiem ze to nie jest F1 i nie można za bardzo szaleć :grin:
A co to ma do sprawy?? Mozesz zmieniac i przy 5tys biegi silnik da rade jest obliczony tak ze nie padnie. W miescie zmieniam biegi w okolicach 3 tys a na trasie gdzies w okolicach 3,5-4 tys
Anonymous - 14-02-2008, 23:19

Ja w okolicach 2500RPM, ale jak trzeba to w okolicach 6300RPM :P
markus - 14-02-2008, 23:31

ja kręce go wysoko bo lubię odgłos jaki wydaje mój wydeszek :) :) :) a po drugie przecież tam nie ma czerwonego pola hihi :razz:
Speedy - 14-02-2008, 23:44

Ja zwykle miedzy 6 a 6,4 :) żartuje...zależy od humorku :D
Paola - 15-02-2008, 10:36

Ja między 3,5 a 4 tys.
A jak się ścigam to ile fabryka dała... :mrgreen:

Pusia - 15-02-2008, 17:52

paw_chb napisał/a:
no ale skoro Pusia miedzy 2 a 3 tys to w ogóle nie słychać tego stozka a czytałem że masz go...


latem cisnę, bo lubię go słuchać, a na zimę mam filtr seryjny :cool: dlatego jeżdżę ekonomiczniej zimą.

Bacha - 15-02-2008, 20:47

jak się spieszę to wysoko kręcę, a tak normalnie to w granicach momentu max. czyli 4000 obr/min :wink: ... kiedyś sprawdzałem ile się bujnie na każdym biegu do odcinki :twisted:
1-60km/h
2-97km/h
3-135km/h
4-170km/h ale to tak na oko było więc jakiś błąd w granicach +, - 3km/h ... co więcej dla silnika 1.4 nie powinno się przekraczać 5500obr/min (moc max.) no i za nisko też nie jest za dobrze :razz: ... Łasia

Anonymous - 15-02-2008, 23:04

no to Bacha niezle statystyki :mrgreen: i to jeszcze silnik 1.4 :grin:
Ps. a gdzie 5 bieg?? :lol:

markko - 16-02-2008, 12:09

hmmm spotrowo sie zmienia biegi najlepiej tuz przed uzyskaniem maxymalnej mocy silnika tak żeby po zmianie biegu obroty były tuz przy wartosci maxymalnej momentu obrotowego.
morgan - 16-02-2008, 15:48

W 1.7 to jest silnik wysokoobrotowy więc jak go podciągniesz wysoko to mu się nic nie stanie a od czasu do czasu nawet dobrze jest mu pomieszac w silniku bo wtedy się nie bedzie zamulał.
Volo - 17-02-2008, 14:36

"między 2 a 3 tys. obr" hm... to już wiem skąd to "aptekarskie" zużycie paliwa... a już myślałem że moja Pumcia za dużo pali (ok 10l/100km) :twisted:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group