Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - olej w skrzyni, plyn chlodniczy, olej wspomagania
Mr.Maya - 06-03-2007, 20:41 Temat postu: olej w skrzyni, plyn chlodniczy, olej wspomagania Mam takie pytania.
1.Czym jest zalana chlodnica w pumie mam cos rozowego ale nie jest to borygo (nawet nowe borygo)??
2.Co jaki czas wymienia sie olej w skrzyni biegow (znalazlem info ze sie go nie wymienia)
3.Co jaki czas wymienia się olej w wspomaganiu (info podobne do tego o oleju w skrzyni)
Mi sie zdawalo ze kazdy plyn co jakis czas sie wymienia.
helpix - 06-03-2007, 21:04
Oj Krzysiek widzę, że szukasz roboty przy Pumeksie
Odnośnie płynu chłodniczego, to jest to pewnie jakiś produkt Motorcrafta. Napewno nie jest to petrygo, lecz coś pewnie składem chemicznym, aczkolwiek kilkakrotnie droższego.
Odnośnie kolorów płyny chłodniczego, to czy się mieszają to gdzieś kiedyś czytałem na ten temat lecz nie wiem gdzie to już było. Co do stażenia się płynu, to producenci różnie deklarują okres po jakim należy wymienić płyn chłodniczy. W Fordach i Oplach producent podaje, że nie wymienia się tego płyny (chore), Francuzy są bardziej rygorystyczne i podają co 3-4 lata bądź 120 tyś.km., Grupa VW podaje co 5 lat bądź 120 tyś. km.
Jednak na chłopski rozum, każdy płyn z czasem traci swoje właściwości, więc warto go wymienić co 3-4 lata.
Z regóły przy wymianach pasków rozrządu, wymienia się pompe wody, tymasmym cały płyn chłodniczy w układzie.
Odnośnie oleju we wspomaganiu, nie spotkałem się z kimś kto go wymienia. Każdy tylko dolewa tego różowego czegoś jak mu ubędzie i tyle.
Biorąc pod uwagę warunki w jakich pracuje ten olej, nie wymaga on chyba jakichś specjalnych wymian.
Odnośnie oleju w skrzyni biegów, z tego co mi wiadomo, Puma nie wymaga jego wymiany.
Mr.Maya - 07-03-2007, 06:37
Roboty to troche mam przy wymianie gum w zawieszeniu ale plyny zawsze wole miec nowe.
A mieszac mozna rozowe z rozowymi i niebieskie z niebieksimi. Rozowe to wszytko podobne do boryga i pochodne a niebieskie to glikole i pochodne.
|
|
|