To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Paliwo i jego zużycie - czy na V-power albo paliwie 98 jest roznica

Jimmy7 - 26-10-2006, 11:35
Temat postu: czy na V-power albo paliwie 98 jest roznica
ostatnio zalałem v-power i wg była różnica ale obawiam się, że to tylko takie wrażenie psychologiczne jak myślicie czy na 98 albo v-power auto jest mocniejsze ?
Passenger - 26-10-2006, 11:43

Już dyskutowaliśmy o tym na forum... przeszukaj trochę forum.
IMO to oczywiste, że jeśli jest "więcej paliwa w paliwie" to auto będzie trochę mocniejsze, ale różnice są tak niewielkie, że odczucie tego jest chyba niemożliwe... Może minimalnie.
W sumie wszystkie paliwa na naszych stacjach to to samo paliwo. Różnica jest taka, że Shell wlewa do V-Power swoje środki czyszczące układ paliwowy, podobnie robi BP w Ultimie i Orlen w Vervie. Jedynym paliwem sprowadzanym do Polski z zachodu jest V-Power Racing - Shell mówi, że ma 100 oktan.
Prawdopodobnie dokładne pomiary pokazałyby trochę wyższą moc na V-Power Racing.

Natali - 26-10-2006, 11:51

Ja też mam takie odczucie w pumie :) Im więcej oktanów auto będzie mocniejsze. Potwierdzone jest to nawet na Gitechu potężna różnica. Na pewno nie każde auto jest mocniejsze np. do malucha zalejesz v-power i nic to nie da auto będzie słabsze
Snaco - 26-10-2006, 12:15

A ja bym sie nie zgodzil...........w samochodach z nieduza iloscia kucykow wlasnie v-pover racing bedzie bearzdiej odczuwalny.....bo kiedy masz ze 200 km to ta niewielka nadwyzka mocy z racji mocniejszego paliwa bedzie nie zauwazalna.... nie wiem czy ktos robil jakies testy na zwyklym paliwie czy na VP-RACING ale ja odczuwam roznice.....nieiwelka ale zawwsze cos....
Jimmy7 - 26-10-2006, 12:37

ale !!!!!!!!!!!!!! w intrukcji pumy jest napisane : "można wlać paliwo co ma więcej oktanów niż 95 ale nie będzie różnicy w osiągach" !!!! co wy na to ?
Natali - 26-10-2006, 12:43

Snaco napisał/a:
kiedy masz ze 200 km to ta niewielka nadwyzka mocy z racji mocniejszego paliwa bedzie nie zauwazalna.... nie wiem czy ktos robil jakies testy na zwyklym paliwie czy na VP-RACING

Testy robione były na civiku 180kM na paliwie Pb 98 a VP-racing różnica była potężna zarówno w czasie jazdy też jest to bardzo odczuwalne

Snaco - 26-10-2006, 12:44

moim zdaniem to jakas propaganda.....bo idac tym tropem mozna by i nalac co ma mniej oktanow i tez nie bedzie roznicy w osiagach.....wiecej oktanow=wieksza moc a mniej to mniej . czyzby puma az tak sie roznila od innych aut benzynowych ze nie ma w niej roznicy jakie paliwo sie leje?!? a moze w instrukcjach wszystkich samochodow jest podobny tekst ;) i koncerny paliwowe robia nas w konia hehe ;)

[ Dodano: 2006-10-26, 13:47 ]
Natali, dzieki za sprostowanie...po prsotu moje dywagacje sa czysto teoretyczne....jakkolwiek jak widze potwierdza sie fakt ze wiecej oktanow wiecej mocy.....i juz

Boogie - 26-10-2006, 14:29

Auto Świat swojego czasu robił testy paliw. Różnice jakie tam osiągali były znikome -w granicach 1-2KM. Zmieniała sie jedynie kultura pracy silnika. Na lepszym paliwie silnik pracuje ciszej i może się wydawać, że "lżej" wkręca się. Gdyby były tak duże różnice produceni zalecali by używanie paliwa 98 i wpisywali w danych fabrycznych wyższą moc silników.
ksolk - 26-10-2006, 14:49

Snaco napisał/a:
bo kiedy masz ze 200 km to ta niewielka nadwyzka mocy z racji mocniejszego paliwa bedzie nie zauwazalna....

Ja mam 225km i jest równica spora.
Boogie napisał/a:
Gdyby były tak duże różnice produceni zalecali by używanie paliwa 98

u mnie nie ma mowy żeby lać 95
a dodatkowo na 95 komputer pokazuje ok 1 litr większe spalanie hehe

Passenger - 26-10-2006, 14:52

Ksolk, auta z turbiną bardziej reagują na lepsze paliwo... Dla przykładu Focus II ST na V-Power Racing ma około 10 KM więcej! Tak przynajmniej piszą anglicy po pomiarach na hamowni.
ksolk - 26-10-2006, 14:56

Passenger napisał/a:
Ksolk, auta z turbiną bardziej reagują na lepsze paliwo...

To wiem ,ale bez turbiny mające ponad 200km też mają znaczną różnice

Opoya - 26-10-2006, 15:20

Boogie napisał/a:
Zmieniała sie jedynie kultura pracy silnika.
I dlatego moja Puma jeździ na V-Power. Dodatkowo mniej spala, na jednym baku przejeżdża więcej ok. 20-30 km. O mocy nie mówię, nie robiłam pomiarów, więc nie mam sprawdzonych danych. Moje odczucia się subiektywne, ale na pewno lepiej wkręca się na obroty.
Snaco - 27-10-2006, 07:04

Opoya, jak to wkręca ? :686: przeciez ty tak spokojnie jezdzisz ;)
Opoya - 27-10-2006, 20:41

Bo ja jestem grzeczna, grzecznie jeżdżę, ale czasami tak sobie sprawdzam jak się silnik zachowuje :694: dla zasady :701:
Anonymous - 29-10-2006, 03:57

Witam!
Liczba oktanowa określa odporność paliwa na spalanie stukowe, a nie "ilość paliwa w paliwie". Na pewno na 98 silnik może mieć lepszą kulturę pracy. Nie należy wlewać paliwa o niższej LO niż zalecana przez producenta silnika, w ekstremalnych sytuacjach może doprowadzić to do uszkodzenia jednostki, natomiast zawsze można wlewać paliwa o wyższej LO - w nowszych silnikach. W starszych np. maluch, 125p itp należy lać U95, lub jej odpowiedniki ze względu na wypalanie gniazd zaworowych.
Różnice w paliwach z "górnej półki" - VERVA, V-POWER itd. powodują dodatki uszlachetniające, detergenty.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group