Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Więcej MOCY !
Nicco - 13-11-2004, 21:14 Temat postu: Więcej MOCY ! Nie byłbym sobą gdybym nie przyczepił sie do mocy pumy i nie chciał tam grzebać by wyciągnąć z tego silnika jeszcze więcej
Szukałem, czytałem, znalazłem kilka ciekawostek. Czy ktoś spotkał się ze sprzętem o nazwie
1st Gear Full Power Boost Switch ? Podobno dużo daje i kosztuje tylko 80 funciaków tylko za nic nie wiem co to jest ?
Jakie w ogóle macie propozycje na dopalenie 1,7 Zeteca ?
PS: polecam tą STRONĘ
Gaydek - 13-11-2004, 22:26
Polecam turbo . A w zasadzie nie polecam, bo to ekstremalna propozycja - malo praktyczne rozwiązanie, drogie, nienaturalne dla silnika, który nie jest "uturbiony" przez fabrykę. W skrócie: mogą być z tym problemy (jak ktoś nie ma pojęcia o silnikach). Polecam więc zestaw a la Passenger czyli wymianę seryjnych elementów na zdecydowanie bardziej wyczynowe (czarna Pumka ma już tlumik środkowy i końcowy Supersprinta a planowane są kolejne gadżety , niestety to wszystko kosztuje i to nie malo a przecież trzeba jeszcze pomyśleć o zawieszeniu, hamulcach i kolach).
Passenger - 13-11-2004, 23:15
Po pierwsz odradzam wszelkie cuda dające olbrzymie przyrosty mocy za male pieniądze... czegoś takiego nie ma Np. na ebay można znaleźć chipy dające 20 KM za kilka euro... Pic na wodę, fotomontaż Jak coś ma być dobre to niestety musi kosztować...
Ja znam 2 drogi tuningu Pumki
1. Turbo way - efektowny, duży przyrost mocy, ale bardzo kosztowny... tak jak wspomnial Gaydek, seryjnie nieuturbiony silnik wymaga wielu przeróbek... Polecam oddanie do np. PromotoR lub VTG i będzie cacy... za jakieś 15 tys pln... wydane na raz...
2. My way - kolejne przeróbki (zalety to etapowość tuningu, nie trzeba mieć masy kasy od razu). Tlumiki (najlepiej zachodnich renomowanych firm) dedykowane do Pumy, kolektor wydechowy 4-2-1, metalowy katalizator, filtr stożkowy, walki rozrządu GT, modyfikacje glowicy, zgranie wszystkiego chipem... ciężko powiedzieć ile razem to da... jak skończę to powiem
[ Dodano: 2004-11-13, 23:27 ]
A propos oferty to pytalem o kolektor i kosztuje on 239 GBP co jest ceną konkurencyjną Dochodzą koszty wysylki... Pumaspeed sprzedaje Swoje wyroby world wide Na pewno maja doświadczenie i chyba warto się zastanowić nad sprowadzeniem ich kolektora do Pumy zamiast wykonywania go u naszych tunerów...
Anonymous - 14-11-2004, 17:11 Temat postu: Re: Więcej MOCY !
Nicco napisał/a: |
1st Gear Full Power Boost Switch ? Podobno dużo daje i kosztuje tylko 80 funciaków tylko za nic nie wiem co to jest ?
Jakie w ogóle macie propozycje na dopalenie 1,7 Zeteca ?
PS: polecam tą STRONĘ |
ZDjęcie ogranicznika obrotów 1 biegu - jak chcesz zmielić skrzynie biegów to proszę bardzo, odradzam. Zresztą poczytaj więcej na www.pumapeople.com
Więcej mocy? jedynie turbo lub nitro !! tylko przygotuj się ,że auto więcej będzie stało niż jeździło. W końcu turbo w Pumie to rzeźba.
ps. Passenger drugą drogą nie uzyska takich efektów a wyda sporo kasy. Dla mnie gra nie warta świeczki.
Anonymous - 14-11-2004, 17:15
Gaydek napisał/a: | Polecam więc zestaw a la Passenger czyli wymianę seryjnych elementów na zdecydowanie bardziej wyczynowe (czarna Pumka ma już tlumik środkowy i końcowy Supersprinta a planowane są kolejne gadżety , niestety to wszystko kosztuje i to nie malo a przecież trzeba jeszcze pomyśleć o zawieszeniu, hamulcach i kolach). |
jestem tylko ciekaw ile koników zniknęło po takich przeróbkach z pumki
a tak serio to mam nadzieję ,że jednak przybyło. kiedyś testowali markowy produkt ,chyba wydech REMUSa do s2000 i na nim autku "uciekło" ok. 20KM ,na serii było lepiej !!!!!!
Gaydek - 14-11-2004, 20:18
shawn2 napisał/a: | Nicco napisał/a: |
1st Gear Full Power Boost Switch ? Podobno dużo daje i kosztuje tylko 80 funciaków tylko za nic nie wiem co to jest ?
Jakie w ogóle macie propozycje na dopalenie 1,7 Zeteca ?
PS: polecam tą STRONĘ |
ZDjęcie ogranicznika obrotów 1 biegu - jak chcesz zmielić skrzynie biegów to proszę bardzo, odradzam. Zresztą poczytaj więcej na www.pumapeople.com
Więcej mocy? jedynie turbo lub nitro !! tylko przygotuj się ,że auto więcej będzie stało niż jeździło. W końcu turbo w Pumie to rzeźba.
ps. Passenger drugą drogą nie uzyska takich efektów a wyda sporo kasy. Dla mnie gra nie warta świeczki. |
Druga droga to bardzo dobra droga - polecam przyklad Forda Racing Pumy - Ford Racing (oni wiedzą co robią) nie bawil się w turbo tylko zabral się za "podkręcenie" silnika (m. in. nowe wałki rozrządu, "poprawiony" katalizator, zmodyfikowany układ wydechowy; silnik 1.7 16V VCT, moc: 155 KM przy 7000 obr/min, V max: 126 mph, 0-60 mph: 7.9 sek.). I co . Żle . Jeżeli ktoś chce bezpiecznie modyfikować Pumkę to, wedlug mnie, droga wybrana przez Ford Racing to najlepsza droga. Można bawić się w turbo, ale to skomplikowana sprawa = dla znawców.
shawn2 napisał/a: | Gaydek napisał/a: | Polecam więc zestaw a la Passenger czyli wymianę seryjnych elementów na zdecydowanie bardziej wyczynowe (czarna Pumka ma już tlumik środkowy i końcowy Supersprinta a planowane są kolejne gadżety , niestety to wszystko kosztuje i to nie malo a przecież trzeba jeszcze pomyśleć o zawieszeniu, hamulcach i kolach). |
jestem tylko ciekaw ile koników zniknęło po takich przeróbkach z pumki
a tak serio to mam nadzieję ,że jednak przybyło. kiedyś testowali markowy produkt ,chyba wydech REMUSa do s2000 i na nim autku "uciekło" ok. 20KM ,na serii było lepiej !!!!!! |
Proszę więc Gościa ShawnaDrugiego o skan wykresu z hamowni (S2000 z "- 20 KM" dzięki Remusowi). Te tlumiki są zgrywane na hamowni z silnikami konkretnych modeli i dlatego dedykowane są lepsze od zwyklych. I w związku z tym z tego co ja pamiętam to na takich wydechach jak Supersprint, Remus czy Sebring nie straci się mocy - nawet w tak malym silniku jak 1.1 w Cinguecento i Seicento Sporting.
Passenger - 14-11-2004, 22:04
Moją drogą można spokojnie osiągnąc 150 - 160 KM z Pumki Jak dla mnie wystarczy...
Anonymous - 17-11-2004, 00:07
Gaydek napisał/a: |
1st Gear Full Power Boost Switch ? Podobno dużo daje i kosztuje tylko 80 funciaków tylko za nic nie wiem co to jest ?
Jakie w ogóle macie propozycje na dopalenie 1,7 Zeteca ?
Druga droga to bardzo dobra droga - polecam przyklad Forda Racing Pumy - Ford Racing (oni wiedzą co robią) nie bawil się w turbo tylko zabral się za "podkręcenie" silnika (m. in. nowe wałki rozrządu, "poprawiony" katalizator, zmodyfikowany układ wydechowy; silnik 1.7 16V VCT, moc: 155 KM przy 7000 obr/min, V max: 126 mph, 0-60 mph: 7.9 sek.). I co . Żle . Jeżeli ktoś chce bezpiecznie modyfikować Pumkę to, wedlug mnie, droga wybrana przez Ford Racing to najlepsza droga. Można bawić się w turbo, ale to skomplikowana sprawa = dla znawców.
shawn2 napisał/a: | Gaydek napisał/a: | Polecam więc zestaw a la Passenger czyli wymianę seryjnych elementów na zdecydowanie bardziej wyczynowe (czarna Pumka ma już tlumik środkowy i końcowy Supersprinta a planowane są kolejne gadżety , niestety to wszystko kosztuje i to nie malo a przecież trzeba jeszcze pomyśleć o zawieszeniu, hamulcach i kolach). |
jestem tylko ciekaw ile koników zniknęło po takich przeróbkach z pumki
a tak serio to mam nadzieję ,że jednak przybyło. kiedyś testowali markowy produkt ,chyba wydech REMUSa do s2000 i na nim autku "uciekło" ok. 20KM ,na serii było lepiej !!!!!! |
Proszę więc Gościa ShawnaDrugiego o skan wykresu z hamowni (S2000 z "- 20 KM" dzięki Remusowi). Te tlumiki są zgrywane na hamowni z silnikami konkretnych modeli i dlatego dedykowane są lepsze od zwyklych. I w związku z tym z tego co ja pamiętam to na takich wydechach jak Supersprint, Remus czy Sebring nie straci się mocy - nawet w tak malym silniku jak 1.1 w Cinguecento i Seicento Sporting. |
Podstawowe pytanie do NICCO: ile chcesz na to przeznaczyć kasy ?? i co chcesz osiągnąć, stałą wyższą moc czy chwilowy dopał?
LInk do dyskusji nt wydechów: http://www.streetracing.p...opic.php?t=5372
Co do opisu tej HONDY S2000 to poszukaj w archiwalnych numerach czasopisma GT i SPOJLER. Skąd taka pewność ,że firmowy wydech doda na 100% mocy Pumie?? i akurat REMUS/SUPERSPRINT a nie polski MICHAEL czy ELTEC,TR itd. Marketing to te firmy mają opanowane do perfekcji , dobrze ze na hamowni skutecznie obalane są te mity.
Co do przeróbek GT to oczywiste ,że dużo więcej ich będzie niż TURBO ,które jest zdecydowanie bardziej skomplikowane. I droższe. Jednak przy turbo jest więcej możliwości dalszej rozbudowy, czy chociażby prostego podkręcenia - zwiększenia doładowania, wymiany IC itd.
Reasumując z Turbo uzyskamy większy przyrost mocy.
ps. ktoś w Polsce ma wersje FRP?
Gaydek - 17-11-2004, 11:00
shawn napisał/a: | LInk do dyskusji nt wydechów: http://www.streetracing.p...opic.php?t=5372
Co do opisu tej HONDY S2000 to poszukaj w archiwalnych numerach czasopisma GT i SPOJLER. Skąd taka pewność ,że firmowy wydech doda na 100% mocy Pumie?? i akurat REMUS/SUPERSPRINT a nie polski MICHAEL czy ELTEC,TR itd. Marketing to te firmy mają opanowane do perfekcji , dobrze ze na hamowni skutecznie obalane są te mity.
Co do przeróbek GT to oczywiste ,że dużo więcej ich będzie niż TURBO ,które jest zdecydowanie bardziej skomplikowane. I droższe. Jednak przy turbo jest więcej możliwości dalszej rozbudowy, czy chociażby prostego podkręcenia - zwiększenia doładowania, wymiany IC itd.
Reasumując z Turbo uzyskamy większy przyrost mocy.
ps. ktoś w Polsce ma wersje FRP? |
Pewność jest taka, że są pomiary z hamowni. Fakt - polskie tłumiki są również bardzo dobre, ale czy mam możliwość kupienia dedykowanego polskiego tłumika do Pumy czy S2000 . Jakie mity? Polacy potrafią wycisnąć ponad 20% dzięki wydechowi, ale cały czas nie zrobili dedykowanych tłumików do takich aut jak np. Puma. A płacić ok. 4 tys. zł. za zrobienie wydechu i zestrojenie go na hamowni z Pumą to małe szaleństwo . Pozostaje jeszcze kwestia wyglądu tłumika. Kiedyś było tak, że polskie tłumiki wyglądały kiepsko a zachodnie były... inne (dlatego m. in. zdecydowałem się na Remusa). Nie wiem jak jest teraz, ale domyślam się, że polskie wyglądają coraz lepiej .
Turbo daje więcej możliwości, ale jest bardziej skomplikowane. Więc zależy co kto chce. Wydaje mi się jednak, że więcej jest chętnych na modyfikacje typu GT.
Nie ma w Polsce wersji FRP. Prawie wszystkie są w Wielkiej Brytanii. Jest jedna sztuka w Belgii i chyba 2 w Japonii. Może "coś" trafiło do USA, ale Anglicy mają co do tego wątpliwości .
Passenger - 17-11-2004, 19:58
To nie jest temat na kolejną klubową kłotnię
Ja w żadnym wypadku nie podważam renomy polskich firm od tłumikow... ale uważam rownież, że Supersprint, Remus i inne zach. firmy poza marketingiem mają też duże doswiadczenie. Każdy może przerabiac auto tak jak chce. Swoją drogą tuning GT jest też idealnym wzmocnieniem podzespołow silnika przed ewentualnym nitro... Wtedy 150 KM po przerobkach + strzał 50 KM nitro (taki strzał nie jest jeszcze destrukcyjny dla silnika, tym bardziej wzmocnionego) będzie mocniejszym i tańszym tuningiem od turbo... ale to już kwestia gustu, co kto chce i nie nam to osądzac
Gaydek - 17-11-2004, 20:23
Passenger napisał/a: | :569: To nie jest temat na kolejną klubową kłotnię
Ja w żadnym wypadku nie podważam renomy polskich firm od tłumikow... ale uważam rownież, że Supersprint, Remus i inne zach. firmy poza marketingiem mają też duże doswiadczenie. Każdy może przerabiac auto tak jak chce. Swoją drogą tuning GT jest też idealnym wzmocnieniem podzespołow silnika przed ewentualnym nitro... Wtedy 150 KM po przerobkach + strzał 50 KM nitro (taki strzał nie jest jeszcze destrukcyjny dla silnika, tym bardziej wzmocnionego) będzie mocniejszym i tańszym tuningiem od turbo... ale to już kwestia gustu, co kto chce i nie nam to osądzac |
Passenger: to nie jest kłótnia a spór w doktrynie ("spór w doktrynie" to mój ulubiony zwrot z uczelni - można nim prawie wszystko wytłumaczyć ).
PS. W pełni się z Tobą zgadzam (dot. to pozostałej części Twojej wypowiedzi) .
Anonymous - 18-11-2004, 17:35
Gaydek napisał/a: | Passenger napisał/a: | :569: To nie jest temat na kolejną klubową kłotnię
Ja w żadnym wypadku nie podważam renomy polskich firm od tłumikow... ale uważam rownież, że Supersprint, Remus i inne zach. firmy poza marketingiem mają też duże doswiadczenie. Każdy może przerabiac auto tak jak chce. Swoją drogą tuning GT jest też idealnym wzmocnieniem podzespołow silnika przed ewentualnym nitro... Wtedy 150 KM po przerobkach + strzał 50 KM nitro (taki strzał nie jest jeszcze destrukcyjny dla silnika, tym bardziej wzmocnionego) będzie mocniejszym i tańszym tuningiem od turbo... ale to już kwestia gustu, co kto chce i nie nam to osądzac |
Passenger: to nie jest kłótnia a spór w doktrynie ("spór w doktrynie" to mój ulubiony zwrot z uczelni - można nim prawie wszystko wytłumaczyć ).
PS. W pełni się z Tobą zgadzam (dot. to pozostałej części Twojej wypowiedzi) . |
Na razie jest wymiana zdań, co będzie potem to zobaczymy . Myślę ,że z Gaydkiem nie można się pokłócić (co nie można powiedzieć o niektórych osobach z tego forum).
Jeśli chodzi o nitro w grzebanym silnikiem to właśnie trzeba być ostrożniejszym (silnik bardziej wysilony), ale jest to obecnie najtańszy sposób konkretnego podniesienia mocy - kolega w corrado VR6 z nitro dał baty SUPRZE MKIV TT !!. Pozostanie jeszcze kwestia skrzyni biegów, bedziesz ją zmieniał lub wzmacniał ? to samo dotyczy sprzęgła (spieki??).
Nikt nie mówił ,że tuning jest tani, szczególnie mechaniczny
a taką odpowiedź dostałem od PROMOTORa:
Witam
Cena przerobek z pierwszego puntku znacznie przewyzszy cene "uturbienia"
nie
zblizajac sie nawet do mocy tej drugiej
Na ulice proponuje jedynie turbo.
Cena zestawu na ok 170KM i 280Nm wraz z montazem i strojeniem zaczyna sie
od
10tys PLN
W cenie sa wszystkie koniecznie elementy umozliwiajace przyjemna,
bezproblemowa jazde 170KM autem
Pozdrawiam
----- Original Message -----
From: "Marcin Murawski" <shawnm@interia.pl>
To: <kontakt@promotormocy.pl>
Sent: Sunday, November 14, 2004 8:47 PM
Subject: puma
witam
jakie są koszty przeróbki w aucie FORD PUMA 1,7 zetec :
1. przeróbka silnika wolnossącego
kolektor, wydech, wałki rozrządu, modyfikacje głowicy,zaworów itd, stożek,
+
indywidualny chip.
2. uturbienie
jakie uzyska się przyrosty mocy dla każdego typu i co bardziej się
opłaca?
pozdrawiam
Marcin
Passenger - 18-11-2004, 18:05
Ze mną też ciężko się pokłucic Jestem z reguły bardzo ugodowy
Zgadzam się, że uturbienie da większy przyrost mocy niż tuning, jak go nazwalismy GT.
Nie zgadzam się, że turbo będzie tańsze... No, chyba, że chcemy tylko sprowadzane z zagranicy częsci...
Policzmy - wszystko co napiszę to wiadomosci, ktore uzyskałem od kliku firm tuningowych w naszym kraju, głownie Swiątek Tuning (tam mam najbliżej z B-cy):
- wydech: policzę moje tłumiki (Supersprint) - 2500 pln + kolektor rurowy 4-2-1 z metalowym katalizatorem 2000 pln = 4500 pln
- wałki rozrządu typu GT (na zamowienie w firmie Swiątek Tuning) 1500 pln
- modyfikacja głowicy 700 pln
- filtr stożkowy K&N zestaw dedykowany do Pumy - 560 pln
- Vtech: chip 1000 pln lub chip specjalny, indywidualny, strojony na hamowni 2400 pln.
Razem 9660 pln, jesli ktos wykona sobie wydech w kraju to będzie razem jakies 8000 pln.
Z tego wyjdzie około 160 KM (Ford Racing Puma nie ma tych wszystkich modyfikacji i ma 155 KM). Turbo zaczyna się OD 10000 pln i należy pamiętac, że przy turbo też należy wymienic wydech... więc cena rosnie...
Do tuningu etapowego doliczmy najprostrzy zestaw NX Incognito za 1500 pln i mamy około 190 KM za około 11000 pln. Wg mnie zaletą jest możliwosc wykonywania tego etapami, bo ciężko znalesc od razu około 12000 pln na turbo z wydechem. Jesli chodzi o skrzynię biegow i sprzęgło to nie liczę bo i w jednej i w drugiej przerobce trzeba je wymienic na mocniejsze...
Oczywiscie każdy ma wybor i nie będę przekonywał do niczego
Zarowno jedna jak i druga opcja ma swoje zalety.
Anonymous - 18-11-2004, 21:48
Przy turbo zdecydowanie trzeba zmienić wydech i z tego co wiem to mieści się on w podanych ogólnie koszcie ~ 10 tyś zł. Za tą kwotę mamy 170KM, a dokładnie co się w tym mieści to pytajcie PROMOTORa .
Passenger mówiłeś o stosowaniu markowych produktów w wersji GT, to skąd nagle wałki Światka ??? schrick, catcam itd to rozumiem. Biorąc ich produkty pod uwagę zwiększy się ogólny koszt GT i będzie on porównywalny do turbo. A efekt mniejszy.
Dalej : chip - tylko indywidualny, przecież standardowy jest pisany pod silnik 125KM, bez wałków,wydechu itd. - 2500zł. Z standardowymi chipami jest tak jak z uniwersalnymi wydechami /oponami itd - są do d..y. Najlepiej mieć "świnkę" (PIGGY BACK) i po każdej przeróbce można sobie dostroić kompa.
Turbo można dalej rozbudowywać ,wersję GT już nie. Dalej jestem za turbo .
I dalej nie wiemy czego oczekuje NICCO
Passenger - 19-11-2004, 00:07
Nie zrozum mnie zle. Ja też uważam, że turbo jest super I nie chcę, żeby z moich wypowiedzi wynikało, że turbo jest do d..y Bo nie jest Po prostu sporo kosztuje... Wszystko zależy kto czego oczekuje.
A propos Swiatka to są to najlepsze wałki robione w Polsce, więc czemu nie?
Jestes za turbo i ja w żadnym przypadku nie chcę Cię do niego zniechęcac
Tak, żeby jeszcze bardziej zamotac to podam kolejny sposob podniesienia mocy - SWAP na silnik Coswortha np. z Escorta - o ile dobrze pamiętam 2.0 240 KM
Ciekawe na co zdecyduje się Nicco
Ja niedługo założę zestaw K&N a w wakacje kolektorek 4-2-1 i sportowy katalizator. W cenie kolektora będzie hamownia i zobaczę co dał kompletny wydech i stożek... Na więcej nie będzie funduszy bo na wiosnę trzeba zakupic jakies nowe felgi
|
|
|