To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - "Cykanie" na zimnym silniku

Nicco - 25-04-2006, 09:43
Temat postu: "Cykanie" na zimnym silniku
Tego jeszcze nie było grane w moim samochodzie, a dziwne bo spieprzyło sie już chyba wszystko...

Tym razem po uruchomieniu silnika rano po nocy przez pierwsze 5-10 min gdy silnik jest zimny i z okolic silnika dochodzi wyraźne równomierne 'cykanie'. Wszystko cichnie po ww. okresie czasu a po rozgrzaniu silnika i jest super fajnie i bezproblemowo.

Spotkaliście się z podobnym problem? Silnik co prawda jeździ na LPG ale ma dopiero 115 tys więc nie powinny się tam dziać żadne specjalne rewelacje.

Z mojego doświadczenia stawiam na jakieś łożysko albo zawory ale one chyba powinny stukać nawet na rozgrzanym silniku.

Jak coś wiecie to czekam na pomoc i opinie

Waluś - 25-04-2006, 13:50

Ja bym stawiał na zawory...
Nie domyka ci się któryś, jak się nagrzeje - wraca do normy i "wszystko gra" jak powinno, a na zimnym silniku słyszysz jakieś głupie dźwięki...
;)

Nicco - 25-04-2006, 16:31

OK, tylko zawory w tym samochodzie są samoregulowane więc dlaczego miałby by się nie domykać?
foo - 25-04-2006, 16:36

hmmm... pewny tego jesteś? ja byłem około 2 miesiące temu na regulacji zaworów (przy LPG wypada co pewien czas), i zostało mi wytłumaczone, że reguluje się w miarę 'standardowo', przez wymianę płytek w miarę potrzeby
Nicco - 25-04-2006, 16:44

teraz po rozmowie z panem mądrym i znudzonym bardzo z serwisu to zawory są samoregulujące hydraulicznie aczkolwiek wymienia się płytki popychaczy czyli 40 zł x 16 + robocizna 700 + przy okazji rozrząd... ble, ble, ble...

Szukam dalej ... bo ta odpowiedź mnie nie satysfakcjonuje :)

Może znacie jakiś dobrych magików w Wawie od silników poza CHojnackim...

Opoya - 25-04-2006, 17:38

Może to już nudne, :wink: ale zadzwoń do Pawła. On przynajmniej (w przeciweństwie do panów z serwisu) nie ma żadnego powodu, by oszukiawać. No i zna się na tym dobrze.
foo - 25-04-2006, 17:42

on właśnie zrobił mi przegląd zaworów (by była szansa na rozgrzebanie silnika Opoyi przy okazji :lol: )
Opoya - 25-04-2006, 18:00

Eee tam, szansa na rozgrzebanie silnika w mojej Pumie była już pół roku wcześniej, tylko ja nie miałam czasu wstawić Pumki do Pawła...
foo - 25-04-2006, 18:02

fakt... ale tutaj chodziło o rozgrzebanie Twojego silnika (być może ponownie) specjalnie na potrzeby mojego, więc w bardzo szczytnej i wyjątkowej sprawie :D
Natali - 25-04-2006, 21:26

Nicco ja stawiam na samoregulator. Nawet gdy bedziesz miał uszkodzony jeden to beda takie objawy,ze cyka na zimnym silniku. W serwisie powinien wyjsc facet ze słuchawkami takimi jak pan doktor :mrgreen: i osłuchac ktory cyka to jest jedyny sposób zeby było tanio bo w przeciwnym razie musiałbys wymienic wszystkie.N.
Nicco - 26-04-2006, 08:32

Natali napisał/a:
W serwisie powinien wyjsc facet ze słuchawkami takimi jak pan doktor
Właśnie u Chojnackiego tak badają silniki, a biorąc pod uwagę że mają rajdowe CC które ma 100 KM z 900cm3 litra to zakładam, że się na tym znają :) Ale terminy u nich i ceny są takie jak w ASO

Opoya napisał/a:
Może to już nudne, ale zadzwoń do Pawła...
No może troche... :wink: A gdzie teraz Paweł pracuje? bo w brostruck już go nie ma? A tak na marginesie to Paweł chyba fizycznie nic nie naprawia tylko ludzie, którzy dla niego pracują ..myle się ?
foo - 26-04-2006, 08:36

myslisz się ;) sam grzebie, w warsztacie przy domu (very far away Kobyłka)
Nicco - 26-04-2006, 09:21

No nie tak znowu daleko... I to miłe, że robi sam bo musi robić dobrze i mam nadzieje też, że tanio :)
A jakiś kontakt do niego to może masz ? :wink:

foo - 26-04-2006, 09:36

mam, wysłałem na priva
napisz potem, co to było

Nicco - 26-04-2006, 09:47

Dzięki jeszcze raz i nie omieszkam wspomnieć cóż ciekawego wydarzyło się w moim wozie drabiniastym :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group