PumaWro
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 03 Wrz 2018 Posty: 3 Skąd: Wroclaw
Wysłany: 04-09-2018, 08:07 Pęknięty gumowy przewód układu chłodzenia, problem z wymianą
Hej. Puma 1,7, rok 2001. Podczas dłuższej podróży pękły dwa wężyki układu chłodzenia idące od zaworu nagrzewnicy w stronę silnika etc. Jeden został wymieniony przez pseudo-mechanika na autostradzie jeszcze (zrobił przejsciówki, obejścia i niby jest ok), natomiast drugi przewód, który dochodzi do głowicy silnika (wg mechanika z Wrocławia) jest tak nietypowy, że on nie jest w stanie tego naprawić. Oryginalny komplet wężyków (97FB-18K359-DD) kosztuje 470 zł. Chciałbym znaleźć tańszy wariant. Gdzieś czytałem, że może pasować wężyk od Fiesty MK4 lub MK5, ale nikt nie potrafi stwierdzić tego na 100%. Mechanik nie chce podjąć się też zrobienia przejściówki czy czegokolwiek.
Czy spotkał się ktoś z takim problemem? Ktoś wie może jaki wężyk może tu pasować, w sensie od jakiego innego Forda? Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
Update: mozliwe, ze 97FB18K359DC moglby pasowac. Ale ciezko znalezc informacje o średnicach wężyków.
Update 2 - dla lubiących czytać cała historia. Najpierw pękł pierwszy wężyk od zaworu nagrzewnicy w stronę silnika. Po wymianie i rozgrzaniu silnika na parkingu przez 10 min. ruszyłem. Wtedy pękł drugi wężyk. I teraz szukam:
- po pierwsze przyczyny pękania i
- po drugie wężyków na wymianę.
Dodatkowo przypomniałem sobie, że od około 2 miesięcy bardzo dużo oleju znika (chociaż nie widzę plam oleju pod autem!), a do tego momentu oleju prawie nie musiałem dolewać przez wiele lat.
Przyczyny możliwe wg mechaników oraz forów internetowych:
- starość wężyków
- korek zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego uszkodzony, nie reguluje ciśnienia prawidłowo w układzie chłodzenia i pękają wężyki
- za duże ciśnienie w układzie chłodzenia, dlatego pękają najsłabsze części (wężyki)
- uszkodzona uszczelka pod głowicą powoduje za duże ciśnienie w ukłądzie chłodzenia i tutaj patrz punkt powyżej
Bardzo chętnie skorzystałbym z jakiegoś sprawdzonego przez Forumowiczów mechanika we Wrocławiu, bo mam już dość przypadkowych fachowców...
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
Wysłany: 05-09-2018, 18:32
drooogo..
Najtaniej choć nie do końca sensownie to kupno używki. Spróbuj popytać na -->facebook Masz szansę trafienia na coś przyzwoitego
PumaWro
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 03 Wrz 2018 Posty: 3 Skąd: Wroclaw
Wysłany: 01-10-2018, 12:46
Gdyby ktos kiedyś potrzebował takiej informacji, to okazuje się, że wężyki wspomniane w poprzedniej wiadomości (czyli oryginalne do Pumy 1.7 koszt 470 zł) można zastąpić kompletem do Fiesty IV produkowanym przez Thermotec o danych:
FORD FIESTA IV 1.25/1.4 08.95-01.02
FORD: 1104236
Indeks: DNG003TT
Producent: THERMOTEC
MALŇ: 191131A
ORIGINAL IMPERIUM: 221311
Kod produktu: CF8517
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum