Hurpo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec
Wysłany: 12-11-2017, 15:49 Interfejs tuningowy
Pewnie to ściema, ale ciekawie opisane. Czy w ogóle możliwa jest zmiana mapy wtrysku przez OBD2? I czy rzeczywiście może to działać w wolnossących silnikach benzynowych?
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
Wysłany: 12-11-2017, 18:16
Hurpo, najpierw taki (może nie trafiony ) przykład; mam suszarkę do włosów 2000W, ale chce mieć taką 6000W??. Tyle, że tę wywalają mi moje bezpieczniki nadprądowe 16A. To wymieniam je na 25A. I kilka dni się cieszę, a potem przyjeżdża PSP gasi pożar a ja wykuwam instalacje ze ścian
nitroOBD2 napisał/a:
Odbiera on informacje z komputera ECU samochodu i reguluje ciśnienie doładowania, ilości paliwa pojazdu.
to "toto" zmienia wydajność pompy paliwowej? może zmniejsza przekrój przewodów ? a może tylko zwiększa napięcie na pompie, powodując jej niezaprojektowany! szybszy obrót?
nitroOBD2 napisał/a:
Działa tylko w granicach tolerancji silnika.
jestem pod wrażeniem w nadprzyrodzonych zdolnościach pomiarowych tego "toto". Domniemam, że uwzględni moje wytarte pierścienie na tłokach
Według jakiś słownych a po kilkudziesięciu latach pisanych przekazów, już ponad 2000 lat temu wodę ztiunigowano na wino
Hurpo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 114 Skąd: Mielec
Wysłany: 12-11-2017, 20:53
leman napisał/a:
najpierw taki (może nie trafiony ) przykład
Faktycznie nietrafiony
Po co Ci od razu 6000W? A gdybyś chciał mieć 2200W? Bezpieczniki 16A i instalacja na pewno by wytrzymała.
Moje pytanie było takie: Czy możliwa jest zmiana mapy wtrysku przez OBD2?
leman napisał/a:
to "toto" zmienia wydajność pompy paliwowej? może zmniejsza przekrój przewodów ? a może tylko zwiększa napięcie na pompie, powodując jej niezaprojektowany! szybszy obrót?
Piszesz jakbyś nie wiedział jak działa wtrysk benzyny w naszych fordach. Przecież ilość wtryskiwanej benzyny jest regulowana prawie wyłącznie czasem wtrysku. Prawie bo zmienia się również ciśnienie w listwie wtryskowej, nad czym czuwa regulator ciśnienia sterowany podciśnieniem w kolektorze dolotowym, dlatego nie ma możliwości ingerencji w jego działanie z poziomu elektroniki.
Reasumując: Zmieniając czas wtrysku w mapie można wpływać na dawkę benzyny. Oczywiście więcej benzyny potrzebuje więcej powietrza i tu jest pies pogrzebany. Nieodzowna jest przeróbka dolotu.
Venom_4x4
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-11-2017, 16:06
Generalnie jest to shit.
Ile to ma dawać? 35%? to jest jakieś 43 konie. To w wolnossaku ogromny przyrost. FRP ma 155 koni, czyli matematycznie moc wzrosła o 24%, a w aucie jest cały inny dolot, inne wałki, inna mapa, głowica chyba zresztą też. Tutaj ten cudak ma dawać więcej z niczego.
Kiedyś do escorta był chip firmy Superchips. Do pumy też jest/był. (link ) Podają wzrost o 12kucy. (to niecałe 15% z, co ciekawe 123). Testowane to było przez kilka osób i w najlepszym układzie dawało jakieś 8 kucy. Przyrost głownie zależał od stanu silnika i w większości przypadków dawał jakieś 5 koni. Tylko tyle, albo aż tyle.
Te cudaki ze zdjęcia to takie samo dziadostwo jak magnetyzery i śmigiełka w dolocie.
_________________ Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum