Przesunięty przez: Opoya 26-12-2006, 01:31 |
Wiatrak na chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 21-05-2006, 09:08 Wiatrak na chłodnicy
|
|
|
Mam taki epytanko czy w pumach jest wiatrak na chłodnicy czy tylko w moim egzemplarzu nie ma?? Bo wisza mi jakieś kostki a wiatraka nie widać. |
Ostatnio zmieniony przez Boogie 20-08-2006, 22:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Natali
Dołączyła: 19 Gru 2005 Posty: 282 Skąd: Piotrków Tryb
|
Wysłany: 21-05-2006, 09:41
|
|
|
W każdym aucie jest wiatrak więc u ciebie go brakuje |
_________________ POPRZEDNIO FORD PUMA 1.4 1999r
Nastepne..RENAULT MEGANE CABRIO 1.9 DCI 2006r
Obecnie Renaut Megane IIsport 2.0T |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 21-05-2006, 09:46
|
|
|
Już kiedyś sie spodkałem w wózku widłowym że nie nie było wcale. I wiatrak jest montowany od strony silnika tak dla jasności żebym miał 100% pewności że nie jestem ślepy.
I czy ten wiatrak bedzie pasowal z pumy 1.4/1.6?? Jakby ktoś mugł niech wyśle foto jak wyglada kompletna chłodnica z witrakiem.
Dzieki za cała pomoc |
|
|
|
|
Anka [Usunięty]
|
Wysłany: 25-05-2006, 12:16
|
|
|
Wiatrak musi być...ja przynajmniej mam..tylko moze mi ktoś powie kiedy wiatrak w pumie się załacza tzn.przy jakim stanie wskaźnika temperatury powinien zacząć pracowac..bo u mnie doszła temp. do L (NORMAL)..i jeszcze stoi w miejscu..:( czy powinnam sie zacząć panikować? |
|
|
|
|
chapter322
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004 Posty: 264 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 25-05-2006, 12:26
|
|
|
Wentylator koniecznie musi byc na chlodnicy od strony silnika bez niego autko (silnik) bedzie sie przegrzewal latem i podczas jazdy w korkach w miescie. Wentylator rzadko sie włącza chyba ze ktos non stop katuje auto .... U mnie, wiem ze sie wlącza jak auto jest odpalone i dlugo sobie stoi na biegu jałowym okolo 5 min wtedy słychac jak załącza sie wentylator.
Z tego co wiem to chlodnica i wentylator jest taka sama jak w pumach 1.4 czy 1.7 |
_________________ Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
|
|
|
|
|
Anka [Usunięty]
|
Wysłany: 25-05-2006, 12:34
|
|
|
chapter322 napisał/a: | U mnie, wiem ze sie wlącza jak auto jest odpalone i dlugo sobie stoi na biegu jałowym okolo 5 min wtedy słychac jak załącza sie wentylator. |
a mozesz przy okazji zerknąc na wskaźnik temp. i sprawdzic na jakiej pozycji sie znajduje strzałka w momencie załączenia sie wentylatora? Dzieki..:) |
|
|
|
|
chapter322
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004 Posty: 264 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 25-05-2006, 13:07
|
|
|
Aniu hmm ja mam zegary juz te nowsze niz ty ale strzalka jest prawie na polowie zawsze. Wlacza mi sie wentylator tylko jak autko dlugo stoi na wlączonym silniku bo podczas jazdy raczej nie. |
_________________ Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
|
|
|
|
|
Danae
Dołączyła: 10 Wrz 2004 Posty: 513 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 25-05-2006, 20:17
|
|
|
Anka napisał/a: | Wiatrak musi być...ja przynajmniej mam..tylko moze mi ktoś powie kiedy wiatrak w pumie się załacza tzn.przy jakim stanie wskaźnika temperatury powinien zacząć pracowac..bo u mnie doszła temp. do L (NORMAL)..i jeszcze stoi w miejscu..:( czy powinnam sie zacząć panikować? |
Koniecznie sprawdź co masz z wentylatorem lub układem chłodzącym - tak nie powinno być. Wentylator nie powinien doprowadzić do literki L w NORMAL, przy M, góra A już powinien zadziałać jeśli wszystko jest ok. Nam raz w życiu doszło do L - wtedy jak nam się wentylator uszkodził. Także z tym nie ma żartów. |
_________________ https://rod-nekla.pl/ |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 28-05-2006, 11:30
|
|
|
chapter322, Mam takie same zegary jak ty. I normalna tem pracy oscyluje u mnie okolo polowy wskaznika (minimalnie przed polowa jest wskaznik). Czy u ciebie jest tak samo. I jak daleko powinien wychylic sie wskaznik zeby wlaczyl sie wiatrak. Auto chodzilo z 15min i nic wskaznik dochodzi do polowy i nie podnosi sie wiecej temperatura. Czy wiatrakiem steruje komputer w pumie bo jesli tak to jade podlaczyc pumke pod komba i bede wiedzal czy wszytko jest oki na 100% |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
Danae
Dołączyła: 10 Wrz 2004 Posty: 513 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 28-05-2006, 21:07
|
|
|
No najprościej sprawdzisz to podłączając się pod komputer - który pokaże kiedy wiatrak powinien się włączyć, a jeśli się nie włączy to będziesz wiedział czy to coś z wiatrakiem. Swoją drogą jeśli nie masz wiatraka to chyba widać to gołym okiem Wiatrak jest duży i ciężko go nie zauważyć. |
_________________ https://rod-nekla.pl/ |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 29-05-2006, 14:27
|
|
|
Wiatrak juz mam ale auto rozgrzewa mi si emaksymalnie tak ze jest w polowie skali. A jestem ciekaw kiedy sie wlaczy wiatrak. Termostat sprawny, wiatrak sprawny wiec pozostalo do sprawdzenia tylko czy uklad odpowiedzalny za zalaczenie wiatraka jest sprawny. |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
Danae
Dołączyła: 10 Wrz 2004 Posty: 513 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 31-05-2006, 00:10
|
|
|
Jeśli temperatura jest w połowie skali (literki R, M) to wiatrak się nie włączy. Temperatura powinna jeszcze trochę podskoczyć, aby się załączył. Jak masz klimę to włącz klimę i sprawdz czy wiatrak chodzi. |
_________________ https://rod-nekla.pl/ |
|
|
|
|
Mr.Maya
Kamikaze Driver
Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 2256 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 31-05-2006, 13:39
|
|
|
Sprawdze z klima. Od samego wlaceni aklimy wiatrak bedzie sie zalaczal. Ja mam te nowe zegary i nie mam wlasnie tych literek. |
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
|
|
|
|
|
Anka [Usunięty]
|
Wysłany: 02-06-2006, 20:29
|
|
|
Normalnie jestem załamana ...mialam dzisiaj niemiłą niespodziewajkę....Od ostatniego mojej wizyty w klubie..temp. w aucie trzymała normę, u mnie literkę R (NORMAL) ale dzisiaj przejechałam zaledwie 20km po mieście (zrobiło się cieplej na dworze)na włączonej klimie i tuż przed dojazdem do domku nagle temp. podskoczyła do A..zatrzymalam się żeby sprawdzić czy działa wiatrak,bo moze taki jakiś wyciszony....i dalej to juz szybka akcja...jak otworzyłam maskę to z węża dochodzącego do chlodnicy poszła para i nastąpił wyciek płynu chłodzącego...Nadmięnię że mimo że płyn w chlodnicy wrzał wiatrak jak stał tak stał...No i teraz mi strasznie smutno..bo jestem unieruchomiona do poniedziałku i zastanawiam się jak dojechac do warsztatu żeby znowy mojej Pumki nie przegrzać...:( |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-06-2006, 22:28
|
|
|
W takim przypadku nie uruchamiałabym samochodu. Może to być drobiazg, typu przecięty wąż, czy niedokręcony korek zbiornika wyrównawczego płynu, a może poważna awaria... |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
|