Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Masa silnika
Autor Wiadomość
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 08-10-2008, 14:54   Masa silnika

Pozwole sobie zrobic taki temat po moich nie dawnych eksperymentach z masą przed 1 uruchomieniem silnika. Mianowicie chodzi mi o plecionke masową która idzie od dekla zaworów do karoserii, a plecionka ta znajduje się pod rezonatorem na masce. teoretycznie przy braku tejmasy prąd szuka najblizszego polączenia z akumulatorem. Najbliższa jest przy samym aku. Mój błąd spowodował brak reakcji rozrusznika i przegrzewanie się przewodu masowego przy aku. Jak bardzo ważną rzeczą jest masa w silnikach o zapłonie iskrowym chyba nie muszę tłumaczyć ( pożar pod maską jest jednym ze skutków braku masy, a ten zaczyna się własnie przy aku). Sprawdzajcie co jakis czas stan tej plecionki, odziaływuje na nią temperatura ( od kolektora wydechowego i katalizatora oraz nacisk rezonatora. Z tego co zauważyłem w swojej Pumie i Pusi seryjnie masa jest tak zamocowana że rezonator naciska ją co powoduje przetarcie po pewnym czasie.
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 08-10-2008, 15:31   

Zeby jescze jakies zdjęci informacyjne z wyrażnie zaznaczonym miejscem gdzie to jest to może bym znalazł...
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 08-10-2008, 16:04   

tutaj dokładnie widac plecionkę o której pisałem

na tym zdjęciu jest 2 masa przy samym aku
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 17-10-2010, 11:02   

markko popieram.Miałem problem z masą i nie kręcił mi rozrusznik,wprawdzie plecionka była oki lecz w punkcie styku czyli w miejscu przykręcenia jej do karoserii bylo zaśniedziałe.Dopiero po mojej ingerencji w to miejsce czyli ja,płaski śrobowkręt,wazelina techniczna daliśmy radę i masa odzyskała swą dawną świetność.Kręci bez zarzutu. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Opoya 17-10-2010, 21:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
BuLaS 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 206
Skąd: Rawicz
Wysłany: 04-02-2015, 20:11   

Odkopie ten temat można poprosić jeszcze raz zdjęcia bo wygasły .
_________________

 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 04-02-2015, 20:53   



po lewej - plecionka silnik - buda - nie dość że cieniutka to jeszcze na wkręta
po prawej - z tego co pamiętam - prosto z klemy do skrzyni biegów, druga - krótka - z klemy do kielicha
 
 
BuLaS 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 206
Skąd: Rawicz
Wysłany: 04-02-2015, 20:57   

Ok dzięki .
_________________

 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 05-02-2015, 11:27   

Znalazłem jeszcze takie zdjatka;

lub takie http://s9.postimg.org/9jftlvwzj/P1150179.jpg


A tu moje "prowizoryczne" wzmocnienie masy. Drugi koniec kabla przykręcony jest do bloku silnika (znalazłem wolny, nagwintowany otwór, chyba M13). Kabel najlepiej tak fi20.
http://s2.postimg.org/54m5virx5/Zdj_cie0166.jpg
Polecam to każdemu, zanim zacznie wyciągać rozrusznik :razz:
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2015, 21:01   

:shock:

leman napisał/a:
(znalazłem wolny, nagwintowany otwór, chyba M13)


otwór miał gwint M13 czy wkręciłeś śrube M8 kluczem 13?

leman napisał/a:
Kabel najlepiej tak fi20.


Widzę mega (mega, mega, mega) prąd przepływa przy rozruchu :wink: fi20 to 314mm2, gdzie dla przykładu kable "spawalnicze" mają przeważnie ok 35mm2 (przy średnicy rdzenia 8mm) :wink:

Proszę załóż oczko na ten przewód, bo Ci nawet fi20 nie pomoże i ktoś to wklei do działu "druciarstwo" :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo