Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
24-09-2017, 09:26
Temperatura
Autor Wiadomość
lukaszg94 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 21 Wrz 2017
Posty: 17
Skąd: Baranówka
  Wysłany: 22-09-2017, 13:43   Temperatura

Cześć. Kilka dni temu zakupiłem pumę 1.7 w gazie. Mam mały problem z temperaturą. Podczas jazdy jest wszystko ok. Wskazówka temperatury utrzymuje się na środku, lecz gdy stoję w korku wskazówka skacze dość wysoko. Mieści się w granicy normal, ale jest blisko czerwonej kreski. Najlepsze jest to, że gdy jadę później normalnie czyli w korku nie stoję, to wskazówka wraca do pozycji środkowej. Chciałbym się dowiedzieć co to może być. Do mechanika jestem umówiony dopiero na przyszły tydzień. Z góry dzięki.
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 22-09-2017, 14:43   

Z Twojego opisu wynika na to, że układ chłodzenia pracuje tylko na małym obiegu. Termostat nie otwiera się i dlatego silnik się grzeje. Prawdopodobnie termostat do wymiany.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
lukaszg94 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 21 Wrz 2017
Posty: 17
Skąd: Baranówka
Wysłany: 22-09-2017, 14:55   

Jeśli tylko termostat, to byloby dobrze. Zobaczymy co mechanik powie.
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 22-09-2017, 14:59   

Sprawdź czy wszystkie grube węże od układu chłodzenia są ciepłe. Płynu masz wystarczająco?
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
lukaszg94 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 21 Wrz 2017
Posty: 17
Skąd: Baranówka
Wysłany: 22-09-2017, 15:45   

Tak tak. Płyn jest w porządku.
 
 
Venom_4x4 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-09-2017, 20:09   

Ja widzę tu nieco inny problem. "Podczas jazdy wszystko jest ok" - wiec pracuje duży obieg. Na małym temperatura byłaby wysoka.
" lecz gdy stoję w korku wskazówka skacze dość wysoko" - w zasadzie poprawnie. w korku chłodzenie jest słabsze więc temperatura rośnie.
Obstawiam zasyfioną chłodnicę. :)
_________________
Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 23-09-2017, 07:19   

Wg mnie Venom_4x4 masz rację. Z tym, że
Venom_4x4 napisał/a:
Obstawiam zasyfioną chłodnicę.
bardziej prawdopodobne jest; "zasyfiona pompa" która ma niewystarczającą wydajność przy niskich obrotach (jazda w korku!)
Precyzyjniej acz ogólniej będzie zasyfiony układ chłodzenia ... cały :razz:

lukaszg94; a wentylator chłodzenia masz sprawny?
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 23-09-2017, 11:04   

Venom_4x4, duży obieg niby działa, ale wcale nie musi działać do końca sprawnie poprzez termostat, który może nie otwierać się "na całość" - może być uszkodzony lub zakamieniony. Tak jak pisze leman, sprawdziłbym jeszcze wentylator czy działa.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Venom_4x4 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-09-2017, 17:22   

Leman, w sumie racja. jak chłodnica zawalona to pompa też może być, tyle że często jest tak, że pompa wody jest już "któraś z kolei" bo szły do wywalenia przy wymianie rozrządu, a chłodnica jak nie ciekła to była nie ruszana od nowości.
Termostat też może dawać podobne objawy, tyle że temperatura byłaby przesunięta o stałą wartość. Po nagrzaniu mały obieg praktycznie cały czas jest zamknięty, a co za tym idzie, jeżeli został by częściowo otwarty a duży nie w pełni się otwarł to ustaliła by się stała wartość obiegu i temperatura była by podwyższona, ale stała podczas jazdy. w korku wiadomo - rosła by szybciej i wyżej niż w normalnych warunkach.
Co do wentylatora - sprawdzić warto jednak, dopóki temperatura nie przekroczy wartości progowej układ ma chodzić na chłodzeniu biernym.
_________________
Nie bierz życia na serio - i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo