dbr*
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 26 Skąd: ŁDZ
Wysłany: 18-04-2009, 04:38 troche roboty przy pumce
witam,
1. gdzie i jak wymienia sie filtr oleju? slyszalem takze ze trzeba przesmarowac uszczelke czy cus?
2. mam ostre bicia na kierownicy, nietylko przy hamowaniu... zle wywazone kołka, krzywe fele, fałdy, gorki, jajo itd. na oponie nie wchodzi w gre... tarcze mam sprawdzic na dniach, co prawda wymienialem je 4msc temu (brembo) ale i tak mowia ze moglem je pogiac. Orientujecie sie wogle czy istnieja jakies zaklady gdzie mozna by sprawdzic tarcze hamulcowe czy faktycznie sa krzywe? jesli tak to moze zna ktos jakies namiary w Łodzi? oraz gdyby sie okazalo ze to takze nie beda tarcze to co moze jeszcze zostac... bicia sa przy kazdej predkosci, przy hamowaniu to chce urwac mi rece
3. czy przy ruszaniu z miejsca dochadzacy stuk z przedniej osi (co prawda slychac to jakby od silnika) lub na kazdym innym biegu na wolnych obrotach, wolnej jezdzie moze oznaczac trefny przegub?
4. gdy przykladowo stoje na swiatlach badz gdzie indziej, kreci sie na to powiedzmy 900 obrotow to troszke trzesie... podobno poduszka, z tego co wiem to chyba sa 2 albo 3.. na pewno pod silnikiem i w skrzyni... jakie pirazydzwi moglyby byc koszta takowej poduszki? i czy jest wogule oplacalne jesli chodzi o wymiane, ciekawe ile sobie za to spiewaja...
5. w sklepie forda znalazlem zestaw rozrzadu... sklada sie on z paska i napinacza (+ jakies tam sruby), nie powinno byc jeszcze kółek do tego wszystkiego?
6. w naszych zgrabnych pumkach istnieja zawory hydrauliczne... czy sa jakies zaklady mechaniczne ktore zajmuja sie ich regulacja, by cos poprawic, popatrzec czy wsio gra.. jesli tak poleca ktos kogos dobrego w Łodzi?
7. uszczelniacz wybieraka skrzyni biegów Ford -- powinno sie to co jakis czas wymieniac?
8. gdybym chcial wymienic kompletnie (bądź nie) przeguby to z czego sie skladaja i co byloby najwazniejsze by takowy poprawic, mozecie takze podpowiedziec co lepiej nie wymieniac badz nie ma sensu na wymiane.
troszke sie rozpisalem, ale bardzo chce zrobic to autko na cacy, niefart troche ze trafila sie "wyjezdzona wersja", bardzi prosze o pomoc a zarazem dziekuje za jakiekolwiek porady, pozdrawiam dober
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 19-04-2009, 13:07, w całości zmieniany 1 raz
Poczekaj aż reszta się wypowie, ale możesz zajrzeć do MARVELa na ul. Śmigłego-Rydza 22 - jest tam salon Hyundai oraz serwis wszystkich marek - reklamuje się ostatnio jako "specjalista od Fordów".
http://www.marvel-hyundai.pl/serwis_hyundai.php
PUMAfan chyba był tam u nich rok temu i z tego, co wiem, był zadowolony.
Może reszta HollyŁodzi coś podrzuci jeszcze. Pozdro
Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 842 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 18-04-2009, 14:47
dbr* napisał/a:
1. gdzie i jak wymienia sie filtr oleju? slyszalem takze ze trzeba przesmarowac uszczelke czy cus?
Ja zawszę za nim założę nowy filter oleju, na palec biorę trochę nowe oleju i delikatnie smaruję nią uszczeleczkę od filtra i przykręcamy.
dbr* napisał/a:
2. mam ostre bicia na kierownicy, nietylko przy hamowaniu... zle wywazone kołka, krzywe fele, fałdy, gorki, jajo itd. na oponie nie wchodzi w gre... tarcze mam sprawdzic na dniach, co prawda wymienialem je 4msc temu (brembo) ale i tak mowia ze moglem je pogiac. Orientujecie sie wogle czy istnieja jakies zaklady gdzie mozna by sprawdzic tarcze hamulcowe czy faktycznie sa krzywe? jesli tak to moze zna ktos jakies namiary w Łodzi? oraz gdyby sie okazalo ze to takze nie beda tarcze to co moze jeszcze zostac... bicia sa przy kazdej predkosci, przy hamowaniu to chce urwac mi rece
Skoro inne graty odpadają. To stawiam na pogięte tarcze, może wjechałeś w kałuże na rozgrzanych tarczach i się pogięły. Chodź przy tej marce to raczej nie powinno wystąpić.
Cytat:
3. czy przy ruszaniu z miejsca dochadzacy stuk z przedniej osi (co prawda slychac to jakby od silnika) lub na kazdym innym biegu na wolnych obrotach, wolnej jezdzie moze oznaczac trefny przegub?
Miałem to w innym samochodzie po przekopaniu całego samochodu okazało się że była to tylna guma wahacza ta największa. Był delikatnie pęknięta. Przegub byś słyszał przy skręcaniu
dbr* napisał/a:
5. w sklepie forda znalazlem zestaw rozrzadu... sklada sie on z paska i napinacza (+ jakies tam sruby), nie powinno byc jeszcze kółek do tego wszystkiego?
Napinacz+ pasek i śruby, ja tam jeszcze zawsze pompę wody wymieniam, i uszczelniacze na wałkach.
dbr* napisał/a:
6. w naszych zgrabnych pumkach istnieja zawory hydrauliczne... czy sa jakies zaklady mechaniczne ktore zajmuja sie ich regulacja, by cos poprawic, popatrzec czy wsio gra.. jesli tak poleca ktos kogos dobrego w Łodzi?
Zawory reguluję się co 150 tys km . Każdy dobry warsztat powinien sobie poradzić z tym bez problemu. Jeśli na zimnym ci zapala cicho i nic nie klepie to są w porządku.
dbr* napisał/a:
7. uszczelniacz wybieraka skrzyni biegów Ford -- powinno sie to co jakis czas wymieniac?
A dzieje się coś ?
_________________ Alfa Romeo 147 By Zender...
JTD powered by Cinsoft
mustang60
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 12 Maj 2008 Posty: 44 Skąd: oborniki wlkp.
Wysłany: 18-04-2009, 20:53
2. u mnie działo sie tak że przy około 80 -90 bił mi przód drżała kierownica
u mechanika wymienili mi gumy na wachaczach i stabilizatory . niby jeden alus był krzywy
odebrałem auto i dalej to samo .
okazało sie że tłoczek chamulca nie odbijał i klocek rozgrzewał tarcze i stąd te bicie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum