fonfel3254
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 29 Skąd: Łącko
Wysłany: 23-09-2014, 20:14 puma nierówna na obrotach 1500
rzecz polega na tym żę auto zachowuje się całkowicie normalnie zwyjątkiem obrotów w okollicach 1500 wtedy wpada w cos co nazwał bym próbą zerwania przegubów rozwalenia skrzyni i wogole zniszczenia napędu a tak poważnie to bardzo wtedy szarpie, po wciśnięciu sprzęgła ustępuje, zauważyłem że kiedy auto stoi obroty silnika są odpowiednie ale gdy puszczam go na luzie z górki bądz po wciśnięciu sprzegła wskakują na 1500 i falują, podłączyłem do komapa i wyszły błłąd; P1132, czyli że sąda siadła i że niska wartość podciśnienia w kolektorzę. nie wiem te objawy nie wyglądają mi na sądę, chyba że coś więcej siadło czujnik mapsensor?? co o tym sądzicie, dzięki za wszelką pomoc
Ostatnio zmieniony przez Opoya 23-09-2014, 23:51, w całości zmieniany 1 raz
A poważnie. Po pierwsze pisz poprawnie. Po drugie, jeśli możesz podmień sondę z innej Pumy. Albo kup nową. Może być uniwersalna, czteroprzewodowa, tylko pamiętaj, by nie lutować przewodów do starego złącza.
Po wymianie lub montażu nowej konieczny jest "reset" komputera auta. Przepis jest na forum.
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
fonfel3254
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 29 Skąd: Łącko
Wysłany: 02-10-2014, 09:07
nie mam gazu...
założyłem sondę no i niestety brak rezultatów jest to samo co wcześniej, takie wyskakują mi błędy;
(OK) [09:36:18.657] Samo-diagnostyka na żądanie zapłon ZAŁ silnik ZAŁ został rozpoczęty
(WARN) [09:37:25.793] Test zakończony, znaleziono DTC: P1132, P1000, P0121, P1116, P1650
===DTC P1132===
Kod: P1132 - HO2S11 nie przełącza w sposób prawidłowy. Czujnik wskazujebogatą mieszankę.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
HO2S11 nie przełącza w sposób prawidłowy. Czujnik wskazujebogatą mieszankę.
Niska warto__ podci_nienia w kolektorze tylko w uk_adachz TMAP.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Check of all systems is not complete since last memory clear.
--Possible Causes--
- The vehicle is new from the factory and has not yet been through a complete OBD Drive Cycle.
- The battery or PCM has been disconnected.
- An OBD monitor failure had occurred prior to completion of an OBD Drive Cycle.
- The PCM DTCs have been cleared as part of a service process.
Note: The only way P1000 can be cleared (removed) from memory is when all of the OBD monitors have been successfully completed during normal vehicle operation.
P1000 cannot be cleared from the PCM when: 1. The thermostat is stuck open and a DTC is not generated. 2. There is an open VSS circuit and a DTC is not generated. 3. If the vehicle has a Power Take Off (PTO), the circuit is shorted to VPWR or B+, or the PTO is ON during Self-test.
The purpose of the Diagnostic Trouble Code DTC P1000 is to indicate that not all of the On Board Diagnostics OBD monitors have yet been successfully completed. To clear P1000 in the shortest amount of time, follow the link to the OBD Drive Cycle. If the link is unavailable, the OBD Drive Cycle can also be found under Toolbox. You may also refer to the OBD Drive Cycle defined under the Powertrain Control/Emission Diagnosis Manual-Diagnostic Methods or the Owner's Manual.
Remember: It is not necessary to remove P1000 from the Powertrain Control Module PCM by driving the vehicle unless it is requested by the customer to pass an inspection/maintenance test. Inform the customer of the need for additional driving when legally required to pass an inspection/maintenance test.
===END DTC P1000===
===DTC P0121===
Kod: P0121 - Zakres/jakość sygnału w obwodzie czujnika A położenia przepustnicy lub pedału
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Zakres napięcia w obwodzie/jakość sygnału czujnika A położenia przepustnicy/pedału
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Czujnik
Zwarcie w obwodzie
Zacięcie się lub wygięcie cięgna przepustnicy.
Obluzowany czujnik przy zespole wtryskiwacza jednopunktowego.
===DTC P1116===
Kod: P1116 - Wartość dla czujnika ECT poza zakresem dla testu własnego.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Wartość dla czujnika ECT poza zakresem dla testu własnego.
Pojazd musi osiągnąć normalntemperaturę pracy.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Przerwa lub zwarcie w obwodzie czujnika ECT.
Niski poziom cieczy chłodzącej.
Nieprawidłowa praca termostatu.
===END DTC P1116===
===DTC P1650===
Kod: P1650 - Przełącznik PSP poza zakresem testu własnego
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Usterka obwodu PSP.
Nie został wykonany skręt koła kierownicy w czasie testu własnego. W niektórych pojazdach trzeba wykonać maksymalny skręt kierownicą i zwolnić ją.
Przerwa lub zwarcie z obwodzie czujnika PSP.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Prawdopodobna usterka czujnika PSP.
Usterka może tkwić w hydraulicznym układzie wspomagania mechanizmukierowniczego.
Prawdopodobne uszkodzenie PCM.
===END DTC P1650===
jeśli coś wymyślicie bede wdzięczny
dodam tylko że potencjometr przepustnicy wymieniłem
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-10-2014, 10:47
zrob odczyty na załączonym zaplonie i potem na pracujacym silniku i przyjrzyj sie parametrom tych czujnikow ktore wskazuja bledy, czujnik przepustnicy sprawdzisz delikatnie zwiekszajac uchylenie przepustnicy, ma liniowo plynnie narastac (podaj wartosci jakie wskazuje). Lambde sprawdzisz na pracujacym cieplym silniku, ma sie wkazanie zmieniac w okolicach 0,3-0,8V. Nie powinno dlugo trzymac jednej wartosci i nie powinno spadac do okolic 0V i rosnac do okolic 1V. Wskazania przeplywomierza spradz na pracujacym silniku, na jalowych podaj wartosc i przy maksymalnie otwartej przepustnicy. Przy okazji mozesz sprawdzic tez pozostale czujniki,czyli VSS (prędkości), czujnik cisnienia w ukladzie wspomagania (jak krecisz kierownica). Mozesz tez sprawdzic na jałowych o podczas jazdy jakie masz wartosci LTFT (Long Term Fuel Trim) i STFT (Short Term Fuel Trim).
Mysle ze dopiero na podstawie tych pomiarow bedzie ktos w stanie Ci wiecej podpowiedziec. Same bledy to tak jak widzisz, nic nie znacza, a wymieniac po kolei co wyskakuje to kompletny bezsens,bo z regoly winne jest co innego.
fonfel3254
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 29 Skąd: Łącko
Wysłany: 02-10-2014, 19:37
zrobiłem tak jak mówiłeś;
położenie przepustnicy: napięcie wacha się od 0.93 do 4.5V
LTFT waha się od 0 do -4.30%
STFT waha się od 0 do -20%
czujnik prędkości normalnie pokazuje prędkość
napiecie na przepływce waha się od 0.88 do 2.71V
[ Dodano: 02-10-2014, 21:12 ]
sonda lambda pokazuje normalne wartości z tym że na biegu jałlowym stała wartość 0.85
Ostatnio zmieniony przez Opoya 02-10-2014, 20:54, w całości zmieniany 1 raz
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-10-2014, 09:49
położenie przepustnicy: napięcie wacha się od 0.93 do 4.5V - ok
LTFT waha się od 0 do -4.30% - powinno byc w okolicy 0% zobacz jakie masz wartosci przy wiekszych obrotach silnika (najlepiej w czasie jazdy)
STFT waha się od 0 do -20% - sugeruje ze komputer skraca czasy wtrysku co pewnie zwiazane jest z tym bledem P1132, tak jak wyzej pisalem sprawdz te wartosci podczas jazdy lub chciaz na wyzszych obrotach, najlepej w roznych zakresach obrotow sobie ponotuj.
napiecie na przepływce waha się od 0.88 do 2.71V - mozliwe ze ok,ale niech sie wypowiedza Ci co sprawdzali przeplywomierze w pumie czy im tez w takim zakresie pracuje.
sonda lambda pokazuje normalne wartości z tym że na biegu jałlowym stała wartość 0.85 - stad pewnie masz potem blad. Takze sondy bym sie nie czepial skoro na wyzszych obrotach pracuje.
nie zauwazylem tego: P1116 - Wartość dla czujnika ECT poza zakresem dla testu własnego - to jeszcze sprawdz temperature silnika jaka pokazuje komputer i temperature zasysanego powietrza (jesli w pumie jest taki czujnik,bo niestety nie pamietam). Jak tu masz niezgodna z prawda,to masz jako taka odpowiedz co jest grane. Oczywiscie sprawdz na zilmnym i cieplym silniku.
fonfel3254
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 29 Skąd: Łącko
Wysłany: 03-10-2014, 18:36
wszystkie te wartości są badane podczas jazdy
temperatura zasysanego powietrza na początku 38 potem maleje do 27 potem znów rosła,
wczoraj nie wskazał żadnych błędów po zakończeniu jazdy i szarpanie jakby ustąpiło ale obroty wciąż podniesione na biegu jałowym około 1500,
nie wiem czy coś pomogło czy to tylko przypadek bo zdarzało się tak że szarpanie znikało na jakąś chwilę ( np do kolejnego odpalenia auta po kilku godzinach) dziś nie sprawdzę bo mnie grypa dopadła...... ale jutro przetestuje znowu autko i zobaczę co i jak
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
Wysłany: 04-10-2014, 15:47
fonfel3254 zapytałem, bo w FORScan'e jest możliwość "ciągłego" porównania w czasie zapisywanych czujników.
Chodzi mi o coś takiego :
Sugeruję, aby każdy pomiar, skanowanie, FORScan'em zapisywać, co potem ułatwia analizę
fonfel3254
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 29 Skąd: Łącko
Wysłany: 05-10-2014, 11:18
tak tak wszystko mam zapisane leman
wczoraj i dziś jezdziłem dość dużo no i wynika że po zmianie sondy to szarpanie prawie całkowicie ustało jak się zdarzy to jest słabe ale obroty falują około 1500 i czasem widzę że jak zmieniam bieg to obroty jakby zawieszają się na wartości przed wciśnięciem sprzęgła, działo się tak kiedyś przed tym jak występowało to szarpanie...
temperatury silnika nie zbadałem jakoś sobie zapomniałem zaznaczyć w opcjach ale dziś sprawdzę wszystko jeszcze raz dokładnie
[ Dodano: 05-10-2014, 15:38 ]
nie da się chyba sprawdzić w tym programie temperatury silnika
jeszcze coś takiego wyskoczyło taki błąd;
===DTC P0172===
Kod: P0172 - Mieszanka w układzie zbyt bogata (grupa cylindrów 1).
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Mieszanka w układzie zbyt bogata (grupa cylindrów 1).
Moduł PCM kontroluje tabelę wartości adaptacji dawkowaniapaliwa, czuwając aby wartości dla poszczególnych elementów układu nie różniłysię nadmiernie od wartości nominalnych. Funkcja sterowania dawkowaniempaliwa modułu PCM wykorzystuje wartości z tabeli, kompensując równieżnormalne zużywanie się i starzenie się elementów układu. Kod zostaje zapisanyw pamięci w momencie gdy PCM nie jest dłużej w stanie kompensować kolejnychzmian parametrów pracy układu zasilania.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Prawdopodobna niedrożność układu dolotowego powietrza.
Prawdopodobne nadmierne ciśnienie paliwa.
Możliwa usterka w obwodzie HO2S11.
Prawdopodobne uszkodzenie PCM.
Możliwa usterka zaworu elektromagnetycznego spustu par paliwaEVAP.
Nieszczelny układ wydechowy.
Przepalony bezpiecznik elementu grzejnego HO2S.
Test układu wylotowego. Test wymaga użycia manometru do pomiaru podciśnienia i obrotomierza. Manometr musi zapewnić możliwość odczytu %p. Przy pomocy manometru i obrotomierza test pozwoli określić, czy w układzie wylotowym są zwiększone opory przepływu. UWAGA: Jeżeli nie można uruchomić silnika, rozłączyć układ wylotowy.
Możliwa usterka układu chłodzenia.
Sprawdź, czy przewody podciśnieniowe nie noszą śladów pęknięć,przede wszystkim w okolicach złącz. Np. nieszczelność przewodu podciśnieniowegoprowadzącego do regulatora ciśnienia paliwa spowoduje wzrost ciśnieniapaliwa, a tym samym większe dawkowanie paliwa.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Check of all systems is not complete since last memory clear.
--Possible Causes--
- The vehicle is new from the factory and has not yet been through a complete OBD Drive Cycle.
- The battery or PCM has been disconnected.
- An OBD monitor failure had occurred prior to completion of an OBD Drive Cycle.
- The PCM DTCs have been cleared as part of a service process.
Note: The only way P1000 can be cleared (removed) from memory is when all of the OBD monitors have been successfully completed during normal vehicle operation.
P1000 cannot be cleared from the PCM when: 1. The thermostat is stuck open and a DTC is not generated. 2. There is an open VSS circuit and a DTC is not generated. 3. If the vehicle has a Power Take Off (PTO), the circuit is shorted to VPWR or B+, or the PTO is ON during Self-test.
The purpose of the Diagnostic Trouble Code DTC P1000 is to indicate that not all of the On Board Diagnostics OBD monitors have yet been successfully completed. To clear P1000 in the shortest amount of time, follow the link to the OBD Drive Cycle. If the link is unavailable, the OBD Drive Cycle can also be found under Toolbox. You may also refer to the OBD Drive Cycle defined under the Powertrain Control/Emission Diagnosis Manual-Diagnostic Methods or the Owner's Manual.
Remember: It is not necessary to remove P1000 from the Powertrain Control Module PCM by driving the vehicle unless it is requested by the customer to pass an inspection/maintenance test. Inform the customer of the need for additional driving when legally required to pass an inspection/maintenance test.
===END DTC P1000===
===DTC P0172-C===
Kod: P0172 - Mieszanka w układzie zbyt bogata (grupa cylindrów 1).
Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
Szczegóły kodów usterek
Mieszanka w układzie zbyt bogata (grupa cylindrów 1).
Moduł PCM kontroluje tabelę wartości adaptacji dawkowaniapaliwa, czuwając aby wartości dla poszczególnych elementów układu nie różniłysię nadmiernie od wartości nominalnych. Funkcja sterowania dawkowaniempaliwa modułu PCM wykorzystuje wartości z tabeli, kompensując równieżnormalne zużywanie się i starzenie się elementów układu. Kod zostaje zapisanyw pamięci w momencie gdy PCM nie jest dłużej w stanie kompensować kolejnychzmian parametrów pracy układu zasilania.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Prawdopodobna niedrożność układu dolotowego powietrza.
Prawdopodobne nadmierne ciśnienie paliwa.
Możliwa usterka w obwodzie HO2S11.
Prawdopodobne uszkodzenie PCM.
Możliwa usterka zaworu elektromagnetycznego spustu par paliwaEVAP.
Nieszczelny układ wydechowy.
Przepalony bezpiecznik elementu grzejnego HO2S.
Test układu wylotowego. Test wymaga użycia manometru do pomiaru podciśnienia i obrotomierza. Manometr musi zapewnić możliwość odczytu %p. Przy pomocy manometru i obrotomierza test pozwoli określić, czy w układzie wylotowym są zwiększone opory przepływu. UWAGA: Jeżeli nie można uruchomić silnika, rozłączyć układ wylotowy.
Możliwa usterka układu chłodzenia.
Sprawdź, czy przewody podciśnieniowe nie noszą śladów pęknięć,przede wszystkim w okolicach złącz. Np. nieszczelność przewodu podciśnieniowegoprowadzącego do regulatora ciśnienia paliwa spowoduje wzrost ciśnieniapaliwa, a tym samym większe dawkowanie paliwa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum