Auto nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
BuLaS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 15 Wrz 2011 Posty: 206 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: 04-02-2015, 20:59 Auto nie odpala
|
|
|
Witam. Mam taki problemik auto coś mi nie chce zapalić. Akumulator 3 letni ,nie słychać nawet odgłosu jakby się wyczerpał . Zero reakcji po przekręceniu kluczykiem co poradzicie ? |
_________________
|
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-02-2015, 00:42
|
|
|
Wsłuchaj się czy pracuje pompa paliwa. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 05-02-2015, 11:35
|
|
|
A co się dzieje z kontrolkami na desce w pozycji II kluczyka? A co się z nimi dzieje w III pozycji (zapłon)? |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
Barbara3121958
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 16 Sie 2012 Posty: 193 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 11-05-2017, 19:39
|
|
|
Proszę o radę. Jeżdżę Pumą od 4,5 roku. Nigdy nie miałam problemów z uruchomieniem. Sytuacja była tego rodzaju: przejechałam kilka kilometrów, gdzie w między czasie zatrzymywałam się dwukrotnie. Niestety przy kolejnym uruchomieniu samochodu nastąpił problem z odpaleniem. Kontrolki świecą, kręci, obroty dochodzą do 900, potem lekkie szarpanie i spadają do zera. Wcześniej podczas jazdy nie miałam żadnych oznak, że coś się zaczyna dziać. Ot tak po prostu nie mogę uruchomić silnika. Będę wdzięczna za wszelką pomoc. |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 12-05-2017, 14:17
|
|
|
Spróbuj od tego ---> http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=9185 i sprawdź masę na silnik.
Chociaż z Twojego opisu, tak coś w kierunku pompy idzie. Przed "odpaleniem" włącz tak ze cztery razy pompę tzn. kluczyk na II, jak usłyszysz pompę to kluczyk na 0 potem na II itd. Za np. piątym razem spróbuj odpalić. |
|
|
|
|
Barbara3121958
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 16 Sie 2012 Posty: 193 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-05-2017, 19:46
|
|
|
leman, Dziękuje za odzew. Poszedłeś w dobrym kierunku! Problemem był bezpiecznik odpowiedzialny za pompę paliwa. Twoja wiedza jest dla nas bezcenna. |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 12-05-2017, 20:36
|
|
|
Barbara3121958 napisał/a: | Problemem był bezpiecznik odpowiedzialny za pompę paliwa. | Bezpiecznik, jak sama nazwa wskazuje zabezpiecza przed czymś . Raz zabezpieczył. Ale przepalenie go jest skutkiem a nie przyczyną! Sugeruję przyjrzeniu się zasilania w paliwo, poczynając od filtra.
[ Dodano: 12-05-2017, 22:06 ]
No i ważne który to był bezpiecznik? Czy F28 (15A jasnoniebieski) czy F35 (10 czerwony), bo na nich "wisi" przekaźnik który załącza pompę paliwa. Jak F35 to jak wyżej napisałem - układ pompy paliwa. Jak F28 to przyczyną jego przepalenia może być np. ... klimatyzacja ale pompa też
Albo sam przekaźnik był przyczyną, więc profilaktycznie zamień go na ten który obsługuje długie światła (zamień je miejscami).
|
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 13-05-2017, 05:12
|
|
|
Pompa paliwa padnie w niedługim czasie, przerabiałem to samo |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
Wysłany: 13-05-2017, 20:41
|
|
|
Też to przerabiałem tp://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7883&postdays=0&postorder=asc&start=0 Pompa paliwa została wymieniona na nowy zamiennik, niestety do tego zabiegu trzeba ściągać bak paliwa. Wraz z wymianą pompy obowiązkowo został założony nowy filtr paliwa + zlane całe paliwo z baku z całym syfem - syfu prawie wcale nie było. Bak z kolei został oczyszczony z zewnątrz z rdzy i zabezpieczony farbą. Po wymianie bezpiecznik się już nie przepala, jedyne co zauważyłem to jakby minimalnie większe zużycie paliwa, nie wiem czy to wina nowej pompy, czy stylu jazdy. |
_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek. http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 |
Ostatnio zmieniony przez sharky 15-05-2017, 17:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Barbara3121958
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 16 Sie 2012 Posty: 193 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 15-05-2017, 00:39
|
|
|
Dziękuję wszystkim za rady. Przesyłam pozdrowienia! |
|
|
|
|
|