To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Ksenonowe światła w Pumie

Gaydek - 12-01-2013, 12:49

IMO bez różnicy :P . Wybierz coś i dbaj o to, aby reflektory były dobrze ustawione i aby były czyste.
Anonymous - 12-01-2013, 17:06

Osobiście mam 5000k, i nie miałem jeszcze problemów, zarówno z samą żarówką, jak i przeglądem, Policją, etc. Śmigam na nich od października 2010 roku.
Anonymous - 12-01-2013, 17:52

4300K najbardziej zbliżona do dziennego
Opoya - 13-01-2013, 13:54

4300K to wybór idealny. Zdecydowanie polecam.
pawcioss - 13-01-2013, 17:21

Aha a jeszcze takie pytanko czy wymieniając żarniki z 6000k które kupiłem w zestawie z przetwornicą na 4300k musze wymienić tez przetwornice czy sam żarnik
Sprinter - 13-01-2013, 17:33

pawcioss widzisz jakąś różnice po ustawieniu świateł??? ja jeszcze nigdy nie ustawiałem świateł na stacji diagnostycznej i po wsadzeniu ksenonu 6000 jestem nie w pełni zadowolony z efektu (lepiej świecą od żarówek ale szału nie robią...)
pawcioss - 13-01-2013, 18:13

Różnica po ustawieniu jest spora dosyć . Ja mam to samo wziąłem barwę 6000k pod wpływem impulsu "bo ładnie wyglądają" ale albo efektywnie albo efektownie. z pewnością barwa 4300 k jest znacznie efektywniejsza.
Sprinter - 16-01-2013, 12:57

Ok w takim razie podjade na ustawienie świateł i zobaczymy. Ważna rzecz na jaką warto zwracać uwagę przy ksenonach to czystość lamp. U mnie już lekkie ubrudzenia pogarszają znacznie widoczność. Daj znać jak zmienisz na 4300 czy jest duża róznica:)
Mietek21 - 16-01-2013, 20:07

mlody3eci napisał/a:
Opoya napisał/a:
Tyle, że to nie jest zależne od rodzaju źródła światła (halogeny czy ksenony), jeśli jest problem z "farbą" (czyli odbłyśnikiem), to będzie w obu typach świateł. A gościu twierdził, że to z powodu ksenonów.

Mam na myśli "przysłonę" na żarniku
http://www.youtube.com/wa...d&v=vdg57k6niIA


Gość wyraźnie już na samym początku filmu do którego zamieściłeś link mówi o lampach bez soczewki (d2r), czyli zwykły odbłyśnik lustrzany + (to różnie w autach bywa) klosze lamp (faktura wewnętrzna "kształtuje" snop światła), a w pumach są zastosowane reflektory projekcyjne tgz. soczewkowe. Te o ile mi wiadomo są zupełnie innej konstrukcji. Z tego co kojarzę za linię świało-cienia odpowiada ordynarna, fizyczna przesłonka między żarówką a soczewką, która nie przepuszcza światła. Soczewka skupia chaotycznie rozproszone światło, wiec żadna wypalająca się farba na palniku nie ma większego znaczenia. Bardziej przyczyny szukałbym tak jak ktoś wspomniał w zmatowionych kloszach, które ponownie rozpraszają snop światła.

mlody3eci - 17-01-2013, 10:16

To fakt, masz rację. Jeżdżę na xenonach bez soczewki i film dotyczył żarnika, który w tej lampie jest zastosowany.
pawcioss - 17-01-2013, 23:28

u mnie też inaczej to światło pada, bo latem regenerowałem klosze ;) polecam taki zabieg wszystkim mającym xenony
sharky - 30-01-2013, 00:49

Czy ktoś z zainteresowanych tematem kupił może ostatnio jakiś fajny/dobry zestaw ksenonów i go używa? :) Ktoś coś poleci? Żeby nie była to chińszczyzna, gdzie ksenony są źle dopasowane, migają, gasną, oślepiają, itp. itd. :/

Ostatnio zastanawiam się też nad kupnem lepszych żarówek. Słyszałem bardzo dobre opinie o żarówkach Osram Night Breaker, które są już dostępne w wersji HB3 pasującej do naszych Pum. :arrow: http://allegro.pl/listing...osram+night+hb3 Ktoś używa? Cena żarówek dość wysoka, biorąc pod uwagę fakt, że za tyle zaczynają się już zestawy ksenonów. :razz:
Miałem kiedyś żarówki Osram ale Cool Blue ale tych zdecydowanie nie polecam ze względu na bardzo słabą żywotność żarówek i w dodatku praktycznie zerową różnicę w oświetlaniu.

Anonymous - 30-01-2013, 13:32

sharky napisał/a:
Osram Night Breaker
mój sąsiad ma takie w vectrze. Jest zadowolony i twierdzi,że można je spokojnie porównać do świecenia ksenonów, oczywiście, że to nie to samo co fabryczne ksenony,ale przynajmniej policję ma z głowy i jeździ spokojnie. Co do żywotności- te żarówki ma dopiero około 2 miesięcy więc to za krótki czas, żeby je chwalić. Wcześniej miał jakieś Philipsy i teraz mówi, że widzi. Z drugiego auta zdjął ksenony, bo mu psociły się jak wspomniałes-migały, gasły,oślepiały i średnio świeciły i też wsadził Osram Night Breaker, płacił po 100zł z wymianą i ustawianiem świateł
Sid0r - 31-01-2013, 00:31

Polecam przerzucić się na xenony w pumie. Zdecydowanie lepsze oświetlenie drogi, a przede wszystkim - ZDECYDOWANIE większe bezpieczeństwo w trasie. Kupowałem philipsy night vision, ale nic nie oświetlało tak drogi jak xenony. Nielegalne? Tak, ale od 2 lat jeszcze mnie nikt za to nie zatrzymał, tylko na przegląd diagnostyczny trzeba podmienić żarniki na żarówki.
Gdyby ktoś z Warszawy planował zmienić normalne żarówki na xenony i nie wie jak to technicznie zrobić - chętnie pomogę i doradzę przy wymianie.
A jeśli ktoś sam będzie to robił, to niech pamięta żeby z 10A bezpieczników, zmienić na 15A lub 20A! :)

Pozdrawiam

Anonymous - 31-01-2013, 02:12

Zmieniać bezpieczniki??

Zapomniałeś jeszcze o jednej ważnej kwestii, a mianowicie jak Ci diagnosta na przeglądzie ustawił światła na żarówkach to niekoniecznie będą dobrze ustawione jak sobie później podmienisz spowrotem na palniki - wypadało by jeszcze raz ustawić



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group