Elektryka i oświetlenie - Ksenonowe światła w Pumie
Gaydek - 12-01-2013, 12:49
IMO bez różnicy . Wybierz coś i dbaj o to, aby reflektory były dobrze ustawione i aby były czyste.
Anonymous - 12-01-2013, 17:06
Osobiście mam 5000k, i nie miałem jeszcze problemów, zarówno z samą żarówką, jak i przeglądem, Policją, etc. Śmigam na nich od października 2010 roku.
Anonymous - 12-01-2013, 17:52
4300K najbardziej zbliżona do dziennego
Opoya - 13-01-2013, 13:54
4300K to wybór idealny. Zdecydowanie polecam.
pawcioss - 13-01-2013, 17:21
Aha a jeszcze takie pytanko czy wymieniając żarniki z 6000k które kupiłem w zestawie z przetwornicą na 4300k musze wymienić tez przetwornice czy sam żarnik
Sprinter - 13-01-2013, 17:33
pawcioss widzisz jakąś różnice po ustawieniu świateł??? ja jeszcze nigdy nie ustawiałem świateł na stacji diagnostycznej i po wsadzeniu ksenonu 6000 jestem nie w pełni zadowolony z efektu (lepiej świecą od żarówek ale szału nie robią...)
pawcioss - 13-01-2013, 18:13
Różnica po ustawieniu jest spora dosyć . Ja mam to samo wziąłem barwę 6000k pod wpływem impulsu "bo ładnie wyglądają" ale albo efektywnie albo efektownie. z pewnością barwa 4300 k jest znacznie efektywniejsza.
Sprinter - 16-01-2013, 12:57
Ok w takim razie podjade na ustawienie świateł i zobaczymy. Ważna rzecz na jaką warto zwracać uwagę przy ksenonach to czystość lamp. U mnie już lekkie ubrudzenia pogarszają znacznie widoczność. Daj znać jak zmienisz na 4300 czy jest duża róznica:)
Mietek21 - 16-01-2013, 20:07
mlody3eci napisał/a: | Opoya napisał/a: | Tyle, że to nie jest zależne od rodzaju źródła światła (halogeny czy ksenony), jeśli jest problem z "farbą" (czyli odbłyśnikiem), to będzie w obu typach świateł. A gościu twierdził, że to z powodu ksenonów. |
Mam na myśli "przysłonę" na żarniku
http://www.youtube.com/wa...d&v=vdg57k6niIA |
Gość wyraźnie już na samym początku filmu do którego zamieściłeś link mówi o lampach bez soczewki (d2r), czyli zwykły odbłyśnik lustrzany + (to różnie w autach bywa) klosze lamp (faktura wewnętrzna "kształtuje" snop światła), a w pumach są zastosowane reflektory projekcyjne tgz. soczewkowe. Te o ile mi wiadomo są zupełnie innej konstrukcji. Z tego co kojarzę za linię świało-cienia odpowiada ordynarna, fizyczna przesłonka między żarówką a soczewką, która nie przepuszcza światła. Soczewka skupia chaotycznie rozproszone światło, wiec żadna wypalająca się farba na palniku nie ma większego znaczenia. Bardziej przyczyny szukałbym tak jak ktoś wspomniał w zmatowionych kloszach, które ponownie rozpraszają snop światła.
mlody3eci - 17-01-2013, 10:16
To fakt, masz rację. Jeżdżę na xenonach bez soczewki i film dotyczył żarnika, który w tej lampie jest zastosowany.
pawcioss - 17-01-2013, 23:28
u mnie też inaczej to światło pada, bo latem regenerowałem klosze polecam taki zabieg wszystkim mającym xenony
sharky - 30-01-2013, 00:49
Czy ktoś z zainteresowanych tematem kupił może ostatnio jakiś fajny/dobry zestaw ksenonów i go używa? Ktoś coś poleci? Żeby nie była to chińszczyzna, gdzie ksenony są źle dopasowane, migają, gasną, oślepiają, itp. itd.
Ostatnio zastanawiam się też nad kupnem lepszych żarówek. Słyszałem bardzo dobre opinie o żarówkach Osram Night Breaker, które są już dostępne w wersji HB3 pasującej do naszych Pum. http://allegro.pl/listing...osram+night+hb3 Ktoś używa? Cena żarówek dość wysoka, biorąc pod uwagę fakt, że za tyle zaczynają się już zestawy ksenonów.
Miałem kiedyś żarówki Osram ale Cool Blue ale tych zdecydowanie nie polecam ze względu na bardzo słabą żywotność żarówek i w dodatku praktycznie zerową różnicę w oświetlaniu.
Anonymous - 30-01-2013, 13:32
sharky napisał/a: | Osram Night Breaker | mój sąsiad ma takie w vectrze. Jest zadowolony i twierdzi,że można je spokojnie porównać do świecenia ksenonów, oczywiście, że to nie to samo co fabryczne ksenony,ale przynajmniej policję ma z głowy i jeździ spokojnie. Co do żywotności- te żarówki ma dopiero około 2 miesięcy więc to za krótki czas, żeby je chwalić. Wcześniej miał jakieś Philipsy i teraz mówi, że widzi. Z drugiego auta zdjął ksenony, bo mu psociły się jak wspomniałes-migały, gasły,oślepiały i średnio świeciły i też wsadził Osram Night Breaker, płacił po 100zł z wymianą i ustawianiem świateł
Sid0r - 31-01-2013, 00:31
Polecam przerzucić się na xenony w pumie. Zdecydowanie lepsze oświetlenie drogi, a przede wszystkim - ZDECYDOWANIE większe bezpieczeństwo w trasie. Kupowałem philipsy night vision, ale nic nie oświetlało tak drogi jak xenony. Nielegalne? Tak, ale od 2 lat jeszcze mnie nikt za to nie zatrzymał, tylko na przegląd diagnostyczny trzeba podmienić żarniki na żarówki.
Gdyby ktoś z Warszawy planował zmienić normalne żarówki na xenony i nie wie jak to technicznie zrobić - chętnie pomogę i doradzę przy wymianie.
A jeśli ktoś sam będzie to robił, to niech pamięta żeby z 10A bezpieczników, zmienić na 15A lub 20A!
Pozdrawiam
Anonymous - 31-01-2013, 02:12
Zmieniać bezpieczniki??
Zapomniałeś jeszcze o jednej ważnej kwestii, a mianowicie jak Ci diagnosta na przeglądzie ustawił światła na żarówkach to niekoniecznie będą dobrze ustawione jak sobie później podmienisz spowrotem na palniki - wypadało by jeszcze raz ustawić
|
|
|