Elektryka i oświetlenie - Ksenonowe światła w Pumie
slawek535 - 20-11-2012, 22:50
sharky, chyba jednak trzeba się poważnie zastanowić
mlody3eci - 21-11-2012, 10:12
A ja nie mam litości dla pseudo xenonów- ostatnio byłem bardzo bliski opukania mordki kierowcy jadącemu z przeciwka na HIDach. To samo zresztą tyczy się tanich palników w miejsce oryginałów. Zwróćcie uwagę, że 99% chińczyków nie ma wyraźnej linii światłocienia przez co zwyczajnie wali po oczach. Powód tego jest prosty- w chińczykach po chwili świecenia stapia się farba, która za to odpowiada. Podłączcie sobie palnik przed włożeniem do lampy- po 30 sekundach zaczyna się z niego zwyczajnie dymić.
Jeżdżę autem na oryginałach oraz pumą- wsiadając do pumy po prostu wiem, że nocą będę jechał wolniej.
Ponadto, zdarzyło mi się zebrać rowerzystę z powodu oślepienia przez samochód nadjeżdżający z przeciwka i wiem, że nawet przy drobnej stłuczce będę kogoś ciągał po sądach i zwyczajnie szmacił, za to, że miał pseudo xenony lub pomalowane na czarno tylne lampy. A to już jest wystarczający powód dla wspomnianych ubezpieczycieli by nie wypłacić odszkodowania.
Poprawiajcie sobie widoczność, ale nie kosztem moim i mojej rodziny!
trojan6 - 21-11-2012, 10:44
mlody3eci napisał/a: | Podłączcie sobie palnik przed włożeniem do lampy- po 30 sekundach zaczyna się z niego zwyczajnie dymić. |
Widziałeś to na własne oczy??
mlody3eci - 21-11-2012, 10:56
Owszem
maniek86krk - 21-11-2012, 11:54
mlody3eci farba o ktorej mowisz znajduje sie na bance szklanej ? Wczoraj mialem wlaczone ksenony przez 10 minut caly czas bo zagadalem sie z sasiadem i linia swiatla byla caly czas taka sama i na takiej samej wysokosci. Moge to stwierdzic bo auto stoi przed murem. Mozna dokupic przetwornice hella do tego dwa palniki philipsa przerobic gniazdo w soczewce zeby palnik wszedl tak ? Wtedy nie bedzie problemow ze swieceniem i oslepianiem ?
mlody3eci - 21-11-2012, 12:09
W takim razie zobaczymy jak będzie po trochę dłuższym czasie.
Też nie będzie ok, bo nie masz samopoziomowania. Pomijam spryskiwacze, bo nie są aż tak ważnym (moim zdaniem) elementem.
Zwracam uwagę na to, że poziomowanie przy xenonach nie działa tak, jak przy standardowych lampach- jest bardzo szybkie i jest w stanie w znacznym stopniu zniwelować nawet drobne nierówności. Przy standardowych lampach opuszczenie trwa kilka sekund, a przy xenonach ułamek sekundy.
maniek86krk - 21-11-2012, 12:24
Zobaczymy na razie nie swiaca po niebie ale tak jak wspomnialem wczesnie pracowaly tylko 10 minut. Mozna kupic system samopoziomowania lamp ktory jest przewidziany do dokladanych ksenonow ciekawe jak on sie sprawdza. Z tego co pamietam to centralke montuje sie na plasko w bagazniku rownie dobrze mozna zapozyczyc z innego auta oryginalny system ktory jest montowany do belki np z astry tylko pytanie czy trzeba zmieniac silniczki czy te dostana kopa i zaczna dzialac szybciej
mlody3eci - 21-11-2012, 12:41
Ciekaw jestem jak taki układ poziomowania radzi sobie z ukształtowaniem terenu- podjazdy, zjazdy Zjazd z góry odbierze jako silne obciążenie przedniej osi więc podniesie światła- efekt jest wiadomy.
Jestem daleki od amatorskiego przerabiania elementów, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. O ile jestem w stanie zaakceptować dobre (podkreślam- dobre) LEDy, to w stosunku to pseudo xenonów i przyciemniania tylnych świateł jestem przeciwnikiem- bez wyjątków.
maniek86krk - 21-11-2012, 12:47
Powiem Ci ze ja od zawsze bylem daleki od hidow zawsze walczylem na forum astry z ludzmi ktorzy montowali hidy do angel eyes az do momentu jazdy do zakopanego w pazdzierniku wtedy kiedy spadl pierwszy snieg ja jeszcze jechalem w deszczu ze sniegiem na przemian i po zjezdzie z nowej zakopianki za lubniem powiem Ci ze balem sie jechac nie widzialem kompletnike nic ! Od tego czasu zastanawialem sie nad hidami az przyszedl czas zakupu i montazu. Szczerze powiem ze obawiam sie troche bo wypadki chodza po ludziach policja zabierze dowod da mandat i tyle a jak bedzie wypadek to moze byc mega lipa
mlody3eci - 21-11-2012, 12:51
W takich warunkach każda lampa ma gorszą efektywność, bo światło jest rozpraszane. Wiem o czym mówisz, bo kilka razy miałem to samo w pumie.
trojan6 - 21-11-2012, 13:07
Ksenony w Pumie poprawiają bezpieczeństwo prowadzącego.
Pozwalają na mniejszy stres podczas jazdy w deszczu, mgle.
Jeżeli chodzi oślepianie, to nie będę zaprzeczał, że to jest prawa.
Jednak dobrze ustawione , czyste, niezmatowiałe lampy nie są wcale strasznymi oślepcami
Szczerze to wiele aut, które ma fabrycznie ksenony nie raz mnie oślepia i to niby wszystko jest ok, bo mają fabryczne...
Co do policji to wiadomo. Zestaw żarówek na podmiankę i latarka z magnesem, żeby nie było problemów w razie konieczności wymiany nocą i no stres.
Podsumowując, wszystko jest dla ludzi. Jeżeli będziemy używać ksenonów z głową to są jak najbardziej dobrem i nie ma w nich nic złego.
mlody3eci - 21-11-2012, 13:29
Po czym wnioskujesz, że te które oślepiają są fabryczne?
trojan6 - 21-11-2012, 14:31
Konkretny przykład. Audi Q5 z 2011 roku z na 200% fabrycznymi ksenonami.
Raczej w nowschych autach nikt się nie bawi w wstawienie ksenonów za 100 czy 300złotych, więc kiedy widzę jakiś prawie nowy samochód z ksenonami to uznaję, że na 95% ma fabryczne.
mlody3eci - 21-11-2012, 14:43
Nikt nie wie jakie ma żarniki. Mogą być fabryczne lampy a chińczyk w środku
trojan6 - 21-11-2012, 17:01
Że "chińczyk" w środku jest to raczej pewne. Większość tego typu rzeczy jest produkowana w Chinach lub Japonii.
Jednak jest chińczyk i chińczyk, którego chciałbym mieć. Różni je cena, która idzie najczęściej w parze z jakością wykonania.
Wracając do tematu, nie słyszałem, żeby ktoś wsadzał nie fabryczne lub nie dedykowane przez producenta ksenony do względnie nowego auta.
|
|
|