To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Pilot w kluczu

tomcio - 16-01-2008, 14:14

Opoya napisał/a:
Chyba, że te baterie są takie sobie. Sprawdz, jeśli możesz, czy są w porządku (miernikiem).


Mala sugestia odnośnie sprawdzania baterii... Zwykły miernik taki w cenie do 100zł potrafi jedynie stwierdzić czy bateria ma napięcie na końcówkach czy nie. Stara bateria oczywiście jasna sprawa będzie ok. 0V, ale jeśli bateria zaczyna padać dobrze jest użyć miernika który mierzy pod obciążeniem jej napięcie albo podczas pomiaru obciążyć ją np. kilkoma diodami LED o podwyższonej jasności. Bo może być tak że na mierniku pokaże te np. 1,2V ale po włożeniu do pilota to napięcie spadnie poniżej 0,7V a wtedy lipa... Pamietajmy ze mierniki elektroniczne mają bardzo wysoką impedancje wejściową.

adrianus - 16-01-2008, 14:28

jeśli się nie mylę to zakodować kluczyk samemu możesz jak masz 2 imo zakodowane dla twojej fury - 3ci kodujesz wtedy - inaczej to chyba ASO bądź jakiś programator - kolesie od dorabiania kluczyków maja - ale z kaski cię obedrą :-) mogę się mylić ale ja tak sobie kodowałem 3ci imo ;-) i działa
Anonymous - 16-01-2008, 17:19

ok pilota mozna zakodować i działa. alw w tym pilocie co jest nie wiadomo od czego nie ma chipa do imo. ale planuje kupić zwykły bez pilota jako zapasowy wrazie gdy by zginął. może ktoś kodował już imo i wie czy da rade jednym kluczykiem, lub uzywająć jednego kluczyka dwukrotnie. jeszcze jedna prośba kto ma dwa lub wiecej kluczyków niech sprawdzi czy we wszystkich ma taki czerwony plasticzek tam wetknięty czy nie ma (ten plastik czerwony widać po wyciągnięciu pilota z kluczyka.
Opoya - 16-01-2008, 18:04

Mając jeden klucz z immo nie da rady samemu zaprogramować kolejnego.

tomcio, masz rację, ale tylko częściowo. W tym przypadku wystarczy niezbyt skomplikowany miernik. Bo jeśli na pilocie zaświeci się czerwona diodka, a pilot nie daje się zaprogramować, to prawdopodobnie wina pilota. Jeśli diodka się nie zaświeci to albo baterie są źle włożone, albo są padnięte, albo zepsuty pilot. Tak padnięte baterie spokojnie można sprawdzić mienikiem z niższej półki.
Oczywiście trzeba pamiętać, że padnięte może być coś po stronie samochodu (IR, centralka, kable czy złącza), ale to pomijam, jako najmniej prawdopodobne.
Sama miałam dziwną historię, bo pilot przestawał działać, a później znów zaczynał, bez ponownego programowania. Pomogło wyjęcie centralki i przesmarowanie złącz.

Snaco - 22-01-2008, 16:53

a mi w wakacje przestal dzialac. i jak ostatnio oddalem do Mechanika.... celem zrobienia usterki... okazalo sie ze dziala bez problemu.... a ja pol roku otwieralem drzwi kluczykiem od pasazera bo od kierowcy sie nie dalo.

p.s. Lukas twój kluczyk prawdopodobnie pasuje nie tylko do mojego bagażnika :-)

tomcio - 24-01-2008, 09:44

Opoya napisał/a:
tomcio, masz rację, ale tylko częściowo.

Opoya napisał/a:
Jeśli diodka się nie zaświeci to albo baterie są źle włożone, albo są padnięte, albo zepsuty pilot. Tak padnięte baterie spokojnie można sprawdzić mienikiem z niższej półki.


pozwól że sie zacytuje :mrgreen:

tomcio napisał/a:
Zwykły miernik taki w cenie do 100zł potrafi jedynie stwierdzić czy bateria ma napięcie na końcówkach czy nie.


To oznacza dokładnie to co napisałaś :)

Snaco, miałem identyczny przypadek, zanim doszedłem do ładu z centralką, drzwi zamykałem od strony pasażera bo od kierowcy sie nie dało. Odstawiłem go do mechanika, który wyjął silnik i zarazem akumulator, podchodzi do drzwi kierowcy i najnormalniej w swiecie otwiera moja pume :!: Ja gały na wierzch, i pytam sie ile mnie naprawa tego zamka bedzie kosztowała jeśli go juz zrobił, a ten ze nic nie robił, ze zamek cały czas działał...

Poruszając temat bateri, muszą one mieć napięcie wyższe niż 0,7V, bo to jest minimalne napięcie potrzebne do poprawnej pracy półprzewodników opartych na krzemie. Są konstrukcje które mogą pracować przy niższym napięciu, ale napewno nie są stosowane w pilotach do alarmów samochodowych :razz:

Snaco - 24-01-2008, 09:47

tomcio napisał/a:
Snaco, miałem identyczny przypadek, zanim doszedłem do ładu z centralką, drzwi zamykałem od strony pasażera bo od kierowcy sie nie dało. Odstawiłem go do mechanika, który wyjął silnik i zarazem akumulator, podchodzi do drzwi kierowcy i najnormalniej w swiecie otwiera moja pume :!: Ja gały na wierzch, i pytam sie ile mnie naprawa tego zamka bedzie kosztowała jeśli go juz zrobił, a ten ze nic nie robił, ze zamek cały czas działał...


jak widac Pumki zyja własnym życiem :-)

Anonymous - 18-03-2008, 00:31

Hej kochani dzieki waszemu forum udalo mi sie wczoraj zakodowac kluczyk od cent.zamka.Zajelo mi to jakies10 min. Nie macie pojecia jak sie ciesze i wam bardzo dziekuje.Pozdrawiam wszystkich serdeczni.Mysle ze poznamy sie lepiej :grin:
ThA-ReK - 13-04-2008, 17:23

A ja chciałbym powrócić do tematu kodowania kluczyka na RADIO. Mam problem z przejściem pierwszego kroku z opisu.

Wkładam kluczyk do stacyjki > przekręcam 4x w ciągu 3s.

Powinna lampka immoblilisera zaświecić się na krótką chwilę. Zamiast niej zapalają się światła tylnie, przeciwmgielne (kolega stał na zewnątrz i widział) i lampka sygnalizująca to załączenie jest aktywna.
Próbowałem potem kombinację z wciskaniem różnych przycisków na pilocie, ale nic to nie dało. Dodam, że mam kluczyk z trzema przyciskami (a'la Focus). Czy ktoś miał podobnie w swoim kocie i jeśli tak to jakie jest rozwiązanie?

z góry thx.

EDIT:

No tak... problem rozwiązany - przyczyną była albo nie-do-końca sprawna bateria (niby nowa ;/) albo nie-do-końca dobrze ułożone blaszki w pilocie. Teraz wszystko działa jak należy :)

Olszan - 13-08-2008, 14:38

Witam

Potrzebuje pomocy. Wczoraj po pracy ide do samochodu i okazuje sie ze nie dziala pilot. Nie palila sie dioda. No to pierwsze co ze padly baterie. Wymienielem baterie i biore sie za programowanie kluczyka. Mam problem tego typu ze w momencie kiedy mam wcisknac 5 razy > to nie chce zamrugac dioda na pilocie. Robie wg insrukcji podanych na forum??co to moze byc??jak mozesz mi pomoc??
Kiedys juz tez wymianielem baterie i udalo mi zaprogramowac a teraz jest jakis problem

adrianus - 13-08-2008, 14:58

Olszan a jak po prostu przytrzymasz przycisk na pilocie to dioda mrugnie po 2 sec cyz nici ??
Anonymous - 13-08-2008, 16:04

Olszan, przede wszystki wypadało by sie przywitać: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=2803
A nie spadł Tobie przypadkiem ten pilot? Byc moze podczas wymiany baterii niechcacy coś uszkodziłes? Wiesz, ta instrukcja tu na forum jest dobra i nie jeden z niej korzysta, wiec to na pewno nie jest jej wina.

Anonymous - 13-08-2008, 16:12

Olszan- Po pierwsze witamy w klubie, Hadzi ma rację instrukcje są OK, poza tym z tego co wiem twój brat miał instrukcję do programowania kluczyka i ona działała u niego i u mnie :) . Musisz mieć coś uszkodzone w pilocie lub coś robisz nie tak podczas programowania, jak chcesz to możesz podjechać do mnie i razem spróbujemy zaprogramować ten kluczyk, daleko nie masz :) , . Pozdrawiam Krastii
Olszan - 13-08-2008, 16:54

Krastii- no wlasnie pamietasz jeszcze Toboe programowalem kluczyk. Teraz tez robie tak sama. No wlasnie moze cos jest nie tak z kluczykiem? no nie wiem juz sam. Bede jeszcze probowal
Anonymous - 14-08-2008, 08:22

Olszan- zajadę dziś po południu do Ciebie zobaczymy, jakby co to sie dogadamy i kumple w pracy przemierzą Ci ten kluczyk może coś ci tam padło :) A tak pozatym to teraz wiem, że to Ty Michał, a nie twój brat :) Hadzi- OLSZANA poznałeś na spocie w Malborku :) -druga czarna pumka z Kwidzyna :) Pozdrawiam Krastii


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group