To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Ksenonowe światła w Pumie

Passenger - 17-04-2006, 21:47

Długo oczekiwane porównanie świecenia zestawu xenonów Hella + Philips HB3 (moja Puma) z żarówkami Philips BlueVision (Puma Gaydka). Niestety zapomniałem zrobić jeszcze fotek ze świecącymi halogenami u Gaydka... moja wina...

Na początek fotki lamp z tymi świecidełkami... te niebieskawe to xenon :wink:



Porównanie oświetlania przestrzeni przed autem... w tym wypadku ogród... To porównanie zwaliło nas z nóg, różnica jest porażająca.

BlueVision HID

Kurzki - 09-11-2006, 11:39

Pass co myslisz o tym zestawie ?
http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=97526
Czy jednak lepiej kupic od tego goscia na allegro ?
Ma tez jeszcze tanszy zestaw , ale nie wiem tez co o nim sadzic ?

Passenger - 09-11-2006, 12:03

Kurzki, przede wszystkim dowiaduj się czy zestawy, którymi się interesujesz są hermetyczne.
Zestaw z Twojego linku widziałem też chyba na ebay.de, ale nic o nim nie wiem... np. kto jest wykonawcą elementów?
Zestaw z allegro, który ja kupiłem jest produkcji Hella + Philips i jest hermetyczny: http://www.allegro.pl/ite...erabiania_.html

Pozostałe zestawy tego sprzedającego są ZTCP nie hermetyczne.

Kurzki - 09-11-2006, 19:47

chyba jednak doloze troche i kupie to samo co ty , dobrzy producenci , hermetyczne , juz sprawdzone przez innych.
a tamte to nie wiadomo co to , a za duzo kosztuje by sie bawic

Passenger - 09-11-2006, 20:45

Ja już jeżdżę +/- pół roku i nie mam żadnych problemów - ani z samymi xenonami, ani z Policją. Chapter322 też nie pisał o problemach a ma ten sam zestaw.
Mam nadzieję, że moja fotorelacja będzie pomocna ;)

Pusia - 09-11-2006, 22:42

Pass, a nie musisz mieć spryskiwaczy?

czy te żarówki się nie przepalają ? (w tych niby-xenonach)

Bo non-stop któreś padają (Blue Vision, Osram, i inne..)
może mam jakieś zwarcia???

Passenger - 09-11-2006, 22:57

Pusia napisał/a:
Pass, a nie musisz mieć spryskiwaczy?


Teoretycznie tak, ale kto mi na ulicy udowodni, że to xenony? Zawsze mogę powiedzieć, że to jakieś żarówki co tylko wyglądają jak xenon, a do tego nie muszę mieć spryskiwaczy ;)

Pusia napisał/a:
czy te żarówki się nie przepalają ? (w tych niby-xenonach)


Nie rozumiem... W jakich niby-xenonach? Ja mam założone prawdziwe xenony... żarniki + hermetyczne przetwornice. Nic się nie przegrzewa bo żarniki xenonowe są chłodniejsze niż normalne żarówki. Sporo teorii jest na pierwszej stronie tego tematu.

Pusia - 10-11-2006, 00:12

A spryskiwacze po co tak w ogóle? Skoro Ty nie masz i żyjesz to po co komu one?
Passenger - 10-11-2006, 00:16

Ponieważ światło z żarników xenonowych jest bardzo intensywne i na brudnym kloszu się rozprasza i może oślepiać... chyba dlatego przepisy tego wymagają, żeby w każdej chwili była możliwość przemycia lamp.
Ja staram się przed każdym wyjechaniem z garażu przetrzeć lampy i póki co nikt mi nie migał, że oślepiam.

Kurzki - 22-11-2006, 08:53

No i stalo sie , zakupilem wlasnie zestaw HID HB3 na 6000k od naszego znajomego na allegro :-)

[ Dodano: 2006-11-22, 12:46 ]
ale niestety nie takie jak ma Pass czy tez inni , ale takie :
http://www.allegro.pl/ite..._hb4_8000k.html

[ Dodano: 2006-11-24, 08:37 ]
u mnie tabliczka z opisem bezpiecznikow jest lekko nie czytelna , wiec prosze was o ...
o to abyscie powiedzieli mi ,ktpory bezpiecznik z 10A musze wymienic na 15A - patrzac na wprost skrzynki z bezpiecznikami , ktory rzad : gorny czy dolny , oraz ktory bezpiecznik od lewej strony ?

[ Dodano: 2006-11-24, 11:34 ]
korzystajac z wzoru na moc , mamy I=P/U
w moim starym ukladzie mailem cztery zarowki po 60W , dwa migacze po 5W oraz dwie postojowki po 5W , lacznie 260W
I=260/12 = 21A
czyli dwa bezpieczniki po 10A na kazda lampe
moje xenony sa slabsze od zwykjleych zarowek bo maja po 35W
czyli w nowym ukladzie laczna moc wynosi 210W
I=210/12 = 17,5A
czyli stare bezpiecznik moglyby zostac, prad jest nieco mniejszy.
czy przy zalaczanie xenonow idzie jakas duza pika pradowa ? i musi beyc wiekszy bezpiecznik , jesli tak to musi to byc i tak 10A bezpiecznik ale zwloczny , inaczej 15A na poczatka bedzie spelnial swoja funkcje , ale juz w trakcie dzialania ukladu nie chroni nam lamp.

[ Dodano: 2006-11-24, 20:52 ]
oto moja wersja swiatel :-)










[ Dodano: 2006-11-26, 19:01 ]
Pass , mozesz mi podac jaka jest dlugosc swiecenia swoich xenonow na prostej drodze od lampy w dal , przy regulacji swiatel na pozycji "0" ?

Passenger - 27-11-2006, 18:44

Kurzki napisał/a:
u mnie tabliczka z opisem bezpiecznikow jest lekko nie czytelna , wiec prosze was o ...
o to abyscie powiedzieli mi ,ktpory bezpiecznik z 10A musze wymienic na 15A - patrzac na wprost skrzynki z bezpiecznikami , ktory rzad : gorny czy dolny , oraz ktory bezpiecznik od lewej strony ?


Jeśli chodzi o bezpieczniki to ja wynieniłem (po podpowiedzi Shawna) bezpieczniki od świateł mijania z 10A na 15A. W mojej Pumie z 1999 r. są to bezpieczniki nr 10 i 11 w puszce pod maską, licząc od strony błotnika, czyli od prawej. W tej puszce jest tylko jeden rząd małych bezpieczników (u mnie 13 szt.), więc na pewno dojdziesz o które chodzi.

Kurzki napisał/a:
Pass , mozesz mi podac jaka jest dlugosc swiecenia swoich xenonow na prostej drodze od lampy w dal , przy regulacji swiatel na pozycji "0" ?


Nie bardzo wiem czym mam to zmierzyć :692: Poza tym w B-cy jest dziś taka mgła, że nic nie jestem w stanie ocenić...

Kurzki - 27-11-2006, 20:34

Mam nowy pomysl , stan w jakies odleglosci na wprost do sciany i mi ja podaj - od sciany do srodka przedniego kola.
Wlacz swiatla i podaj mi odleglosc od podloza do gornej linni swiecenia swiatel.
Chcialbym wiedziec czy musze sie udac do warsztatu na regulacje swiatel czy tez nie , bo moim zdaniem za nisko mi swieca.

Opoya - 28-11-2006, 00:47

Jeśli ustawisz samochód naprzeciw ściany tak ok. 4-5 m to załamanie lewego światła (dolna część "rożka") powinno być ok. 5-10 cm niżej niż w środek lampy. Sprawdź też czy jest dokładnie naprzeciw środka soczewki światła mijania. Zmierz odległość między soczewkami obu świateł (ZTCP 114 lub 116 cm) i w takiej odległości ustaw drugi "rożek". Wysokość analogicznie do lewego.

Aha - ta zasada obowiązuje nie tylko do ksenonów, ale do wszystkich świateł.

Boogie - 28-11-2006, 01:51

Kurzki lepiej podjedź do jakiegos warsztatu niech ustawią, ewentualnie spróbuj tak jak Opoya pisze. Ta twoja metoda chyba się nie sprawdzi, jeśli będą różnice w wysokości zawieszenia. Chyba że źle zrozumiałem twój sposób.
Kurzki - 28-11-2006, 07:07

Ja nie chce na moj sposob ustawiac swiatel , tylko sprawdzic czy mam dobrze ustawione , jak cokolwiek bedzie nie tak , to jade na stacje diagnostyczna i niech mi ustawia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group