Elektryka i oświetlenie - Ksenonowe światła w Pumie
zolteq - 28-11-2008, 13:51
Franek napisał/a: | zolteq, jaką masz barwę xenonów?
Pamiętaj, że najefektywniejsze są 4300K, wszystkie powyżej już będą stopniowo gorzej oświetlać drogę.
BTW
Powiem Ci jak to wygląda z mojej perspektywy. Ja generalnie trochę sceptyczny byłem co do xenonów. Miarka się przebrała w momencie, jak robiłem sporą trasę w nocy i zaczęło padać. Kompletnie nic nie było widać... Mniej więcej w tym momencie było zbiorowe zamówienie na xenony więc się dopisałem.
Po założeniu na początku trochę się zawiodłem. Różnica była, ale nie powalająca. Doceniłem dopiero, gdy pierwszy raz leciałem w deszczu. Wtedy naprawdę był efekt widoczny. Normalnie w mieście xenon w pumie nie jest tak mocny, by przed Tobą na drodze była daleka łuna jasnego światła... |
Ja mam chyba 6000K - ale nie chcę teraz palnąć głupoty, sprawdzę to dzisiaj i się upewnię.
...a myślałem że właśnie powinna być taka jasna łuna przede mną. Znajomy ma też włożone te co ja i jemu walą jak z Gliwic po Warszawę. To mnie zdziwiło.
[ Dodano: 28-11-2008, 13:51 ]
...Pokrętło mam okej ustawione, sprawdzałem - jak dałem na maxa, to już pod kołami prawie świeciło hehe.
Jak zrobię i uruchomię autko (oby w przyszłym tygodniu), wlepię tu jakieś foty i zobaczycie jak to wygląda. Chociaż na zdjęciu to nie będzie tak wyglądało jak w realu.
Opoya - 28-11-2008, 14:21
Zacytuję sama siebie
Cytat: | Mała uwaga. Światła ustawiamy w pozycji "0". Pokrętło służy tylko do obniżania ustawionych świateł. Nie do ustawiania! |
W mieście jeżdżę z pokrętłem usawionym na 1 (dwa kliknięcia), żeby nie oślepiać współużytkowników drogi, gdy auto podskakuje na wybojach. Poza miastem ustawiam na 0.
Podobnie jak w przypadku Franka, doceniłam ksenony w trasie, wprawdzie bez deszczu, ale dopiero wówczas widać różnicę. Zamieściłam już na forum zdjęcia porównujące ksenon i halogen:
http://klubpumy.pl/viewto...ighlight=#33377
Pusia - 28-11-2008, 17:01
zolteq napisał/a: | Znajomy ma też włożone te co ja i jemu walą jak z Gliwic po Warszawę. | też w pumie? (światła soczewkowe nie rozpraszają światła tak dobrze jak odblaskowe - takie zwykłe w innych samochodach).
Bo jesli w czymś innym to mogą faktycznie lepiej świecić. Puma ma to do siebie, ze nawet na ksenonach rewelacji nie ma
zolteq - 28-11-2008, 17:24
Pusia, nie, nie on ma BMW E36 ...w sumie fakt przecież my nie mamy odbłyśnika ...myślałem że przy ksenonie odblask) może mieć mniejsze znaczenie niż przy zwyczajnych żarówkach. Hmm... czyli prawdopodobnie światła mam dobre ? hehe
...i tak zrobie fote
Pusia - 29-11-2008, 00:59
zolteq napisał/a: | w sumie fakt przecież my nie mamy odbłyśnika | własnie o ten odbłyśnik mi chodziło
Inaczej świecą, nie możesz porównywać 2 różnych świateł u różnych marek samochodów, mozesz porównać jedynie pumę z pumą
Tylko wtedy będzie to miało sens.
Pusia - 29-11-2008, 11:27
Przez światła soczewkowe widac mniej, bo dają tylko wąską smugę światła, a nie rozbłysk dookoła, nie wiem, jak to po polsku powiedzieć, ehhh, ale widzę, że załapałes
Pozdrawiam!
(PS. na jakimś spociku sobie porównaj z innymi klubowiczami, przy ścianie, na równej nawierzchni, światła w pozycji 0 )
Anonymous - 05-12-2008, 16:27
Wczoraj kompletnie przesłam mi swiecić jeden żarnik.
Nie moge tylko znaleść zdjecia z Poznania gdzie bedzie widać ktore światło mi si eni epaliło bo juz nie pamietam. Wtedy było tak, ze raz sie zapalało a raz przestawało siwecić. Była tylko tak wtedy - przynajmniej nie zauważyłem inaczej. No i chyba to ten sam żarnik mi padł.
Zwróccie uwage na zaznaczone miejsca. Na czerwono zaznaczyłem takie jakby przypalone miejsce, a na zielono miejsce z odpryskiem szkła - poprostu wewnatrz jest taki jakby drucik zatopiony w szkiełku i na tym szkiełku zrobił sie odprysk i wewnatrz rurki lata kawałek plastiku.
[ Dodano: 12-12-2008, 10:35 ]
Wczoraj dostałem tel od Plaskuta.
Palnik do xenonów u Plaskura kosztuje dla Klubu 90zł za sztuke. Normalna jego cena w sklepie jest około 160zł, zaś Plaskur ma za 120zł. No dla nas obnizył cene o 30zł A i nie ma znaczenia czy to jest 4500K czy 6000K.
Odnośnie gwarancji to by ja uznał, ale skonczyła sie dwa miesiace temu W moim przypadku palnik przepalił sie, bo to szkiełko było odpryśniete, a to wina była producenta i własnie dlatego palnik sie zjarał...
teraz sie tylko zastanawiam, czy kupic palnik, czy jakieś zwykłe zarówki.
tomcio - 22-12-2008, 14:38
zolteq, w pumie ksenony nie bedą oślepiać, bo to co mamy w lampach to jest typowy projektor, który rzuca odpowiednio uformowaną wiązke światła na jezdnie. Niewiele światła pada na boki, chyba ze są brudne lampy i na tym nagromadzonym syfie światło się rozprasza. Ksenony włożone do zwykłych lamp z odbłyśnikiem to porażka, oślepiają wszystko dookoła i jestem przeciwny takim praktykom. Coraz cześciej jadąc na trasie jedzie taki "oksenonowany" i ja nic nie widze Dodam że ksenony docenisz w nocy, podczas deszczu naprzyklad czy mgły. Różnica nieziemska. I tak jak piszą inni użytkownicy - przy 4500 st. będziesz miał dużo "jaśniejsze" światło niż przy 6000st. Wynika to z czułości naszego oka.
Hadzi, oczywiście ze palnik
zolteq - 23-12-2008, 13:36
Ostatnio - po zrobieniu autka ...tak tak już naprawiłem - ustawiałem sobie światła sam , zrobiłem to lepiej niż koleś z NorAuto - ha ha i powiem szczerze, że dopiero teraz widzę różnice
A swoją drogą kiedyś muszę zmienić na 4300K
pozdro
Anonymous - 23-12-2008, 14:16
6000 nie są tak jasne jak 4300 i przez to na drodze jest mniej światła.
6000 fajnie wyglądają, bo są bardziej niebieskie, ale jak kupuje się zestaw by poprawić widoczność, to 4300 lepsze
Anonymous - 23-12-2008, 18:33
tomcio, juz sie z tym uporałem, mam palnik 6000K ale uzywany tylko przez 3 miesiace i widac rożnice - mocniej świeci.
Kolin - 23-12-2008, 18:37
Im niższa barwa tym lepsza widoczność, wyższa gorsza...
Dla mnie po prostu 6000K jest komfortem między wyglądem a widocznością
No to pasuje Hadzi, już myślałem, że wsadzisz zwykłe żarówy
Anonymous - 23-12-2008, 18:44
Ale ja mam porównanie 6000K z 4500K i musze stwierdzić ze w deszczu lepiej sie jeździ na 4500K...
tomcio - 23-12-2008, 22:44
Hadzi napisał/a: | musze stwierdzić ze w deszczu lepiej sie jeździ na 4500K... |
Normalka - taka jest natura naszego oka
Hadzi napisał/a: | tomcio, juz sie z tym uporałem, mam palnik 6000K ale uzywany tylko przez 3 miesiace i widac rożnice - mocniej świeci. |
poczekaj z pół roku aż elektrody lampy sie troszke zuzyją... będzie bez różnicy
Anonymous - 22-01-2009, 18:50
czy ktoś miał problem z odbiorem radia po włączeniu ksenonów? od kiedy je zamontowałam, po włączeniu świateł "gubią" się ustawione stacje radiowe... przed włączeniem świateł radio działa bez zarzutu.. nie wiem na czym polega problem, jakieś zakłócenia? może trzeba przenieść przetwornice w inne miejsce? będę wdzięczna za wskazówki...
|
|
|