Elektryka i oświetlenie - Akumulator
MKT - 31-01-2012, 23:47
Ja w poniedziałek miałem pierwszy wielki test akumulatora, auto stało ponad tydzień. Odpaliłem za pierwszym razem. Trochę go muliło, ale dał rady. Zdecydowałem się na centrę +. Myślałem nad futurą, ale doczytałem ze i tak padają po 2, 3 latach. Więc poco przepłacać tym bardziej, że wole mniejszy akumulator, bo szybciej się ładuje na krótszych dystansach.
Ps. Wczoraj "reanimowałem" kablami:), auto siostry. Kupiłem jej centre future. Aku ma 2-gi sezon i już pierwszy zonk. Dodam,że auto przejechało 2dni wcześniej ok 200km.
Ognisty - 05-02-2012, 19:39
Hmmmmm to najpierw którą klemę zdejmujemy?
Tutaj jedna informacja, instrukcja inna informacja a tu:
http://ford.sklep.pl/pl,c...kumulatory.html
Czy taki akumulator pasuje:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2093014847
tusia8510 - 05-02-2012, 19:42
Najpierw minus.
Z tego co ostatnio czytałam, mniejszy Ah niż w instrukcji chyba moze być , napewno bd doładowany zawsze.
Ognisty - 05-02-2012, 20:38
A rozmiary odpowiednie?
Długość: 207mm
Szerokość: 175mm
Wysokość: 190mm.
Tast - 05-02-2012, 20:38
Ten akumulator jest o 1,5 cm wyższy niż powinien być żeby idealnie pasować do Pumy.
Edit:
Odpowiednia wysokość do Pumy to 175 mm (tak samo wysoki jak szeroki ).
W "dziurę" wejdzie, przewody też powinny sięgnąć, ale nie wiem jak z tym uchwytem od góry .
sharky - 05-02-2012, 20:50
Prosta zasada, łatwa do zapamiętania: przy odłączaniu akumulatora najpierw odłączamy (odejmujemy) minusową klemę, a potem dodatnią. Natomiast przy podłączaniu najpierw podłączamy (dodajemy) klemę plusową, a później minusową. Odłączanie porównujemy do odejmowania, a podłączanie do dodawania i wszystko jasne.
Co do wymiarów akumulatora http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=6088
Ognisty - 05-02-2012, 20:58
Dzięki za odpowiedz, te 15 mm mam nadzieje ze nie będzie odgrywało dużej roli jeśli chodzi o wysokość, a co do długości to duża różnica
tusia8510 - 05-02-2012, 21:54
Ja mam wyższy aku i to cos co powinno go trzymać od góry jest z boku obudowy przesunięte i tyle
MKT - 06-02-2012, 12:31
Najpierw zdejmujemy plus. Podłączając najpierw podłączamy uziemienie czyli minus, a na samym końcu plus.
Dla nieprzekonanych. Myślę, że argumentacja przekona co po niektórych
Ognisty - 06-02-2012, 13:45
to się zdecydujcie ?!?!?!?!?!
Więc jak naprawdę się to robi?
sharky - 06-02-2012, 14:46
MKT, jesteś w błędzie. Od dawna istnieje zasada, którą opisałem i tak podają wszystkie źródła, a przede wszystkim instrukcje dołączane do akumulatorów oraz sama instrukcja do Pumy http://imageshack.us/f/69/instrukcjaobsugi51.jpg/ Także sorry Winnetou ale nie przekonasz mnie do swojej teorii.
http://centra.com.pl/pub/...pieczenstwa.pdf
http://www.akumulator.pl/...umulatorow.html
PS a Twój link, który miałby obalić tą teorię i zaprzeczyć wszystkim źródłom niestety nie działa.
tusia8510 - 06-02-2012, 16:08
IMO sharky ma rację.
Sama bd za godzine odłączać aku i targać do chaty, i dokładnie zrobie -, +. A podłączać bd +, -
sharky - 08-04-2012, 14:16
http://www.sadistic.pl/sa...ra-vt111432.htm Filmik instruktażowy jak prawidłowo odłączyć i podłączyć klemy oraz wymienić akumulator. Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości co odłączać i podłączać pierwsze, to po obejrzeniu tego filmiku już nie będzie ich mieć (w szczególności panowie).
tusia8510 - 11-10-2012, 10:58
Co sądzicie o tym aku ? http://www.motosklep.otwa...IMA-55Ah-460A-P
Firma ok czy raczej lipna ?
Gaydek - 11-10-2012, 17:36
Pierwsze słyszę .
|
|
|