Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Sprzęgło
tomcio - 21-08-2007, 07:15
ojojoj to u mnie sprzegiełko sobie troche śmierdziało Ciekawe ile naprawa mnie wyniesie...
bartolomeo - 21-08-2007, 17:13
Bacha napisał/a: | próbujesz ruszyć np. z drugiego biegu jak auto zgaśnie to jeszcze nie czas i pora na zabawy ze sprzęgłem |
chodź raz mogło by zgasnąć
Anonymous - 24-09-2007, 11:49 Temat postu: sprzęgło Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowym użytkownikiem tego forum i od razu mam pewien problem. wcześniej czytałem podobne posty jednakże u mnie jest kilka róznic.
Objawy w mojej Pumce. Podczas jazdy gdy chce gwałtownie przyspieszyć wzrastają szybko obroty natomiast samochód nie przyspiesza tak jak poprzednio. Przy spokojnym przyspieszaniu pojaz osiaga kazdą predkość i brak jest powyższych oznak. Podejrzewam że przyczyną takiego stanu rzeczy jest zużyta tarcza lub docisk sprzegła. Jednakże przed wydaniem kasy chciałbym skonsultować to z forumowiczami. Być może jest jeszcze inna możliwość usterki.
Aha moja Puma to 1,7 VCT 1998 r.
Przebieg 92 000km - raczej pewny, gdyż sprowadziłem ją sam z Niemiec i była serwisowana do końca w jednym serwisie na co wskazują wpisy w książce serwisowej.
Proszę o wszelkie sugestie, które pozwolą na ustalenie przyczyn takiego zachowania samochodu.
Ponadto proszę o ewentualne wskazanie warsztatu w okolicy Koszalina w którym ktoś z Was naprawiał Pumę. Serwis w Koszalinie nie wzbudza mojego zaufania, gdyż na pytanie o części, gdy podaję pojemność to pada pytanie czy silnik to diesiel
Pozdrawiam i prosze o pomoc
Anonymous - 24-09-2007, 13:02 Temat postu: ... Przebieg raczej mało proawdopodobny-to wychodzi 9 tys. rocznie - czyli conajmniej dziwne,albo autko długo stało niejeżdzone. Ja mam tez 1997 r., przebieg 142 tys. i sprzęgło jeszcze mi sie nie slizga. Spróbuj zrobić test z ruszaniem z dwójki.
Passenger - 24-09-2007, 14:48
Objawy Twojej Pumki IMO zdecydowanie wskazują na ślizgające się sprzęgło.
Adam - 24-09-2007, 15:43
90% sprzeglo,sam to kiedys przerabialem...
Anonymous - 24-09-2007, 15:52
Piotrex-P1, ,Passenger, ma racje, ja tez mialam takie objawy i nie tylko przy porywczej jezdzie, ale takze przy spokojnej. Mala uwaga, pasuje tylko oryginal ( tu moge sie mylic,ale do mojej drezyny pasowal tylko i wylacznie oryginal wiec raczej z zamiennikami chyba nie warto kombinowac )
Piotrex-P1 napisał/a: | pada pytanie czy silnik to diesiel | "moj" mechanik przy pierwszej mojej wizycie a wlasnie pojechalam na wymiane kompletu sprzegla o to samo sie zapytal, tez sie zawachalam,ale ludzie slyszac o pojemnosci 1,7 tak kojarza ( akurat temu swojemu mechanikowi ufam,jeszcze )-ale koledzy i kolezanki z Koszqlina badz okolic pomozcie nowemu klubowiczowi w znalezieniu wlasciwego warsztatu
bartolomeo - 24-09-2007, 16:01
Tomu napisał/a: | Przebieg raczej mało proawdopodobny-to wychodzi 9 tys. rocznie - czyli conajmniej dziwne,albo autko długo stało niejeżdzone |
a ile Ty robisz na rok?? ja przez dokładnie rok zrobiem 9 tysięcy. Jeśli są w domu jeszcze inne samochody to dodaj ich przebieg wtedy może Ci wyjdzie razem około 40 tys. rocznie. Jeśli Sprowadzona była z niemiec to możliwe że właśnie w domu było kilka aut. Każdy swoje.
Tym bardziej jeśli kolega ma książke serwisową do końca. Na zachodzie co jest napisane to jest napisane, a nie tak jak u nas w kraju przeglądy za flaszke i jedzie sam dowód rejestracyjny.
Piotrex-P1 napisał/a: | gdy podaję pojemność to pada pytanie czy silnik to diesiel |
1,7 np w Corsie to właśnie diesel. Puma jest jeszcze tak mało popularnym samochodem że, nie którzy pierwsze słyszą.
mało tego mogę dodać że jeden z samochodów rodziców ma nie całe 70tyś. Rok produkcji?? 1996 (od nowości u nas), samochód ---> 6km do miasta i z powrotem.
Anonymous - 24-09-2007, 16:48 Temat postu: Re: ...
Tomu napisał/a: | Przebieg raczej mało proawdopodobny-to wychodzi 9 tys. rocznie - czyli conajmniej dziwne,albo autko długo stało niejeżdzone. |
Ale mam ubaw! Moja mama robi rocznie 7-8tys km i codziennie gdzies jedzie! Tescia brat, ma Probe z 98r. i ma 70tys km a autko kupil nowe w salonie w niemczech. Uwierz kolego, ze maly przebieg moze byc realny! Ja moja Pume kupilem zima z przebiegiem 77tys km. ze Szwajcarii...
Anonymous - 24-09-2007, 17:00
Witam ponownie
dzieki za odpowiedzi
dzisiaj dowiedziałem się że komplet sprzęgła (tarcz+docisk+łożysko z wysprzęglikiem) mogę kupić za 1000,00 zl firmy Sachs, wymiana 350 zł.
Jak myślicie czy to dobra cena?
Adam - 24-09-2007, 17:13
ja za swoje dalem 800ojro [*]
Hehe za granica jak jest napisane tak jest napisane,to jest dopiero dobre.Tutaj wcale sie licznikow nie cofa(szczegolnie pakole) i wcale sie nie przechodzi przegladu za flaszke.Bez przesady,wszedzie sie waly robi,czy polska czy niemcy czy uk...
Gaydek - 24-09-2007, 17:32
Piotrex-P1 napisał/a: | komplet sprzęgła (tarcz+docisk+łożysko z wysprzęglikiem) mogę kupić za 1000,00 zl firmy Sachs, wymiana 350 zł. Jak myślicie czy to dobra cena? |
Trochę drogo. W Brodnicy komplet (markowe sprzęgło, ale zapomniałem jakiej firmy ) z wymianą kosztuje 1000 zł.
Anonymous - 24-09-2007, 17:43
Tylko czy do silnika 1,7 bo do 1,4 faktycznie jest dużo taniej
Gaydek - 24-09-2007, 17:45
1.7
Anonymous - 24-09-2007, 17:47
jak możesz to daj namiary na sklep
|
|
|