To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Hyde park - F1 & Robert Kubica

Gaydek - 16-11-2009, 14:13

Cytat:
Mercedes przejmuje większościowe udziały w Brawn GP

Mercedes-Benz zdecydował się wykupić większościowe udziały w zespole Brawn GP, kończąc tym samym trwające wiele tygodni spekulacje dotyczące przyszłego zaangażowania niemieckiej marki w Formułę 1. Podczas dzisiejszej konferencji prasowej potwierdzono również przedłużenie umowy na dostawę silników dla zespołu McLaren.

Od jakiegoś już czasu mówiło się o nowej umowie Mercedesa z Brawnem, która spowodowałaby zmianę swojego zaangażowania ze strony niemieckiego producenta kosztem zespołu z Woking, co mogło jednocześnie zakończyć ich współpracę po skończeniu się umowy w 2011 roku.

Okazuje się jednak, że po dyskusjach, jakie miały miejsce w ostatnim czasie, McLaren i Mercedes-Benz doszli do porozumienia w sprawie dostaw silników przynajmniej do roku 2015. Kontrakt daje również możliwość przedłużenia okresu współpracy po upływie tego terminu. Nowy zespół będzie nosił nazwę Mercedes GP i pełnię kontroli przejmie nad nim niemiecki producent po tym, jak wykupił 75,1% udziałów.

„Mercedes będzie rywalizował w przyszłym roku w mistrzostwach świata F1 z własnym zespołem fabrycznym” – powiedział na dzisiejszej konferencji prasowej szef Mercedesa, Dr Dieter Zetsche. „Jest to możliwe dzięki umowie przejęcia 75,1 procent udziałów w zespole Brawn GP, 45,1 procent ze strony Daimlera oraz 30 procent od naszego partnera Aabar Investments. Reszta pozostanie w posiadaniu dotychczasowych właścicieli – Rossa Brawna, Nicka Fry'a oraz innych członków. W interesie Daimlera leży prawdziwy fabryczny zespół Mercedes-Benz”.

„Ross Brawn pozostanie na stanowisku szefa zespołu i w ten sposób utrzymujemy jego silną pozycję. Podobnie jak zespół odpowiedzialny za silniki w Mercedes-Benz High Performance Engines, nowy zespół grand prix Mercedesa będzie nadzorowany przez Mercedes-Benz Motorsport, który jak wiadomo jest prowadzony przez Norberta Hauga”.

Wraz ze zmianą swojego głównego skupienia Mercedesa w stronę zespołu Brawn GP, zostało również ujawnione, że Grupa McLaren wykupi 40 procent udziałów w zespole, które w tym momencie posiada Daimler AG. Proces ten będzie następował krokowo i ma zakończyć się przed 2011 rokiem.

Na ogłoszenie składu kierowców nowego zespołu będziemy musieli jednak jeszcze trochę poczekać.

Źródło: Autosport.com

Anonymous - 16-11-2009, 14:27

no prosze cos mi sie obilo o tym o uszy...
ciekawe jak to teraz bedzie wygladalo... kto bedzie szybszy :D

Gaydek - 16-11-2009, 14:51

Cytat:
Neither driver has yet been announced for the new squad. 2009 driver Rubens Barrichello has already joined Williams for next season while Jenson Button has yet to decide on his future.

AUTOSPORT understands that Nico Rosberg will be one of Mercedes' drivers, while the company's motorsport chief Norbert Haug said on Sunday that discussions have taken place with former BMW Sauber driver Nick Heidfeld.

Anonymous - 17-11-2009, 16:09

gdzies misie przed chwila obilo o ucho ze button dogadal sie juz z Mclarenem
morgan - 18-11-2009, 17:38

http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=14138
Gaydek - 11-12-2009, 23:35

Ważne newsy.

Cytat:
Najważniejsze decyzje Światowej Rady Sportów Motorowych

http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=14397


Światowa Rada Sportów Motorowych (WMSC) zatwierdziła podczas dzisiejszych obrad nową, rozszerzoną skalę punktową, jaką wczoraj zaproponowała Komisja Formuły 1 z uwagi na powiększenie stawki do 26 bolidów.

W przyszłorocznych mistrzostwach świata punktowanych będzie więc 10 miejsc (o dwa więcej niż dotychczas) według następującej skali: 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1.


Kolejna decyzja to zatwierdzenie kalendarza wyścigów na sezon 2010. Organizatorzy Grand Prix Brazylii i Grand Prix Abu Zabi osiągnęli porozumienie w kwestii zamiany miejscami tych wyścigów i tak jak w tym roku, sezon ponownie zamknie eliminacja na torze Yas Marina w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Ponadto z kalendarza zniknęły adnotacje o tym, że rozegranie GP Kanady i GP Niemiec jest uzależnione od potwierdzenia umów z administracją F1. Jedynie GP Korei Południowej musi jeszcze zaczekać na ostateczną zgodę, która zostanie wydana dopiero po przeprowadzeniu inspekcji toru, gdy jego budowa zostanie ukończona, co spodziewane jest na początku lipca.

•Kalendarz wyścigów Formuły 1 na sezon 2010
P. Data Grand Prix Tor
1. 14-03 Bahrajnu Sakhir
2. 28-03 Australii (17:00) Albert Park
3. 04-04 Malezji (16:00) Sepang
4. 18-04 Chin Shanghai
5. 09-05 Hiszpanii Catalunya
6. 16-05 Monako Monte Carlo (uliczny)
7. 30-05 Turcji Istanbul
8. 13-06 Kanady (12:00) Gilles Villeneuve
9. 27-06 Europy Valencia (uliczny)
10. 11-07 Wielkiej Brytanii Silverstone
11. 25-07 Niemiec Hockenheim
12. 01-08 Węgier Hungaroring
13. 29-08 Belgii Spa-Francorchamps
14. 12-09 Włoch Monza
15. 26-09 Singapuru (20:00) Singapur (uliczny, nocny)
16. 10-10 Japonii (15:00) Suzuka
17. 24-10 Korei Południowej * Korean International Circuit
18. 07-11 Brazylii Interlagos
19. 14-11 Abu Zabi (17:00) Yas Marina (dzienno-nocny)

* Pod warunkiem uzyskania homologacji toru


Sędziowie podczas weekendów grand prix

Stewardzi będą od teraz mniejszą i stałą grupą, a wraz z doświadczonymi byłymi kierowcami F1 stworzą stały panel trzech stewardów F1 i wspólnie, wraz z jednym stewardem reprezentującym władze sportowe państwa, będą zajmować się F1 podczas każdego grand prix.

Nie będzie już szefa grupy stewardów bez prawa głosu i za każdym razem stewardzi będą wybierać własnego szefa spośród ich składu podczas każdego wyścigu. Wykorzystując nagrania wideo oraz rozmów radiowych powinni zmierzać do bardzo sprawnego podejmowania decyzji.

Dotychczasowy program obserwatorów dla stewardów F1 będzie kontynuowany, a treningi, rozdzielanie decyzji oraz coroczne spotkania będą miały na celu podwyższenie jakości decyzji w tej stałej grupie.

Źródło: FIA.com



Cytat:
Co nowy system punktacji oznacza dla F1?

http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=14400


Poprzednie dwie zmiany punktacji w Formule 1 miały zmodyfikować różnice między poszczególnymi miejscami. Nowy system z 1991 roku zwiększył liczbę punktów dla zwycięzcy z 9 do 10, późniejsza zmiana z 2003 roku zwiększyła nagrodę za drugie miejsce z 6 do 8 punktów, oraz rozszerzyła liczbę punktowanych miejsc do ośmiu.

Najnowsza zmiana, potwierdzona dzisiaj przez Światową Radę Sportów Motorowych, pomimo tego, że wydaję się najbardziej dramatyczna w historii sportu, to jednak taką nie jest – i nie będzie znacząco zmieniać wyników końcowych mistrzostw.

W zamian za to zwiększy się po prostu liczba punktujących bolidów z ośmiu do dziesięciu po tym, jak stawka została powiększona do 26 bolidów (największa stawka od sezonu 1995). W skrócie da to małym zespołom większą szansę na zdobycie punktów, a więc będą miały o co walczyć.

Większa liczba punktów będzie bardziej karała awarie i odpadnięcia z wyścigów, jednak kierowca będzie mógł szybciej odrobić większą stratę, wygrywając bądź finiszując na podium. Z nowym systemem, wyniki tegorocznych mistrzostw pozostałyby w zasadzie takie same. Jenson Button pokonałby Sebastiana Vettela (230,5 punktu do 203), Rubens Barrichello byłby trzeci (183), Mark Webber czwarty (175), Lewis Hamilton piąty (120,5), Kimi Raikkonen szósty (119) itd.

Bliskie finisze w 2007 oraz 2008 roku również pozostałyby takie same w nowym systemie z następującą liczbą punktów:

2008
Lewis Hamilton – 240
Felipe Massa – 239

2007
Kimi Raikkonen – 271
Lewis Hamilton – 270
Fernando Alonso – 268

Również bliski finisz w 2003 roku pozostałby bez zmian, z Michaelem Schumacherem pokonującym Raikkonena 225 do 221. W istocie, musielibyśmy cofnąć się do 1999 roku, by znaleźć pierwszą różnicę w czołowych pozycjach. Z najnowszym systemem, Eddie Irvine pokonałby Mikę Hakkinena w walce o mistrzostwo 230 do 218. Jednakże Irvine wygrałby mistrzostwa również z systemem obowiązującym w latach 2003-2009.

Przyszłoroczny system wywrze jedynie znaczący wpływ na F1 z punktu widzenia historycznych statystyk, jako że za każde premiowane miejsce otrzymywać będzie się teraz o 2,5 raza więcej punktów niż dotychczas. Dla przykładu, Ayrton Senna w swojej karierze zdobył 614 punktów, Nigel Mansell 482, a Jackie Stewart 360. Debiutant obecnie byłby w stanie pobić wszystkich trzech w zaledwie trzy sezony.

Nawet 1369 punktów Schumachera nie będzie czymś nieosiągalnym, co czyni jedynie bałagan w statystykach historycznych. Jednak w dokładnie taki sam sposób można narzekać, że statystyki zostały przekłamane po zwiększeniu liczby punktów za zwycięstwo z 9 do 10, zwiększeniu liczby punktujących bolidów do ośmiu, poprzez odrzucanie kilku najmniejszych zdobyczy punktów pomiędzy 1967 a 1990 rokiem, jak i również przez zwiększanie liczby wyścigów z sezonie – z siedmiu w 1950 do 19 w 2005.

Źródło: Autosport.com



Cytat:
Pozostałe decyzje podjęte przez FIA w odniesieniu do F1

http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=14398


Dzisiejsze obrady Światowej Rady Sportów Motorowych w Monako przyniosły jeszcze kilka innych decyzji związanych w mniejszym lub większym stopniu z Formułą 1 poza tymi, o których pisaliśmy już we wcześniejszej wiadomości. Najważniejsza z nich dotyczy wyznaczania komisarzy do zajmowania się sprawami sportów podległych FIA.

Komisarze na poszczególne Mistrzostwa Świata FIA powoływani będą przez Światową Radę Sportów Motorowych (WMSC) po rekomendacji zgłoszonej przez Prezydenta FIA. Komisarze podlegają bezpośrednio Prezydentowi FIA oraz, na prośbę prezydenta, delegatowi ds. sportu oraz innym członkom Światowej Rady Sportów Motorowych.

Komisarze będą obecni na każdym wydarzeniu związanym z Mistrzostwami Świata, na które zostali oni wyznaczeni, a ich rolą będzie służenie jako łącznik pomiędzy różnymi organizacjami związanymi z wydarzeniem (państwowe federacje motorowe, promotorzy, organizatorzy, producenci, zespoły, urzędnicy, dostawcy, itp.).

Będą ponadto sprawować bieżącą kontrolę z ramienia FIA nad mistrzostwami i ich rozwojem. Nie będą jednocześnie upoważnieni do podejmowania decyzji lub wszelkich innych rodzajów działalności przepisowej, która może spowodować wchodzenie w konflikt z uprawnieniami (sportowymi, technicznymi, organizacyjnymi bądź dyscyplinarnymi) przekazanymi w ręce urzędników nadzorujących wydarzenie przez Międzynarodowy Kodeks Sportowy.

Wyznaczenie komisarzy pozwoli Prezydentowi FIA skupić się na strategicznym rozwoju FIA, a w szczególności na dalszym wspomaganiu synergii pomiędzy szeroko pojętym transportem drogowym a sportami motorowymi. Ponadto WMSC podjęła dzisiaj decyzję o utworzeniu Komisji Producentów, w której skład mają wejść przedstawiciele rad nadzorczych producentów samochodów. Komisja ta będzie badać strategiczne kwestie dotyczące zarówno sportu, jak i transportu drogowego w odniesieniu do działalności FIA.

Warto też wspomnieć o tym, że od przyszłego roku FIA będzie wyznaczała spośród członków WMSC Ambasadora F1 na każde grand prix. Będzie on współpracował z Krajowymi Władzami Sportu Samochodowego (ASN) i organizatorami danej imprezy, a także spotykał się z prezydentem ASN, VIP-ami, Administracją Formuły Jeden (FOM), zespołami F1 i innymi udziałowcami. Będzie też ogólnym ambasadorem sportów nadzorowanych przez FIA.

Źródło: FIA.com

morgan - 17-12-2009, 21:17

Zmiany na 2010

Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) potwierdziła, że od przyszłego roku z pierwszych dwóch części kwalifikacji eliminowanych będzie po ośmiu kierowców. Federacja ogłosiła także kilka innych małych zmian oraz jedną większą: wprowadzenie możliwości testów w środku sezonu dla kierowców rezerwowych.

Kwalifikacje
Przy stawce powiększonej z 20 do 26 samochodów w przyszłym roku, FIA ogłosiła, że po osiem, a nie sześć bolidów będzie eliminowanych z pierwszych dwóch części kwalifikacji. Q1 będzie rozstrzygać o miejscach startowych 19-26, a pozycje 11-18 przypadną najwolniejszym kierowcom w Q2. W ostatniej sesji będzie uczestniczyć jak dotychczas dziesięciu kierowców, ale jazda będzie się już odbywała z małą ilością paliwa, co jest konsekwencją wprowadzenia zakazu tankowania w trakcie wyścigów.

Przestrzeń garażowa na torach
Ciało zarządzające F1 poinformowało, że wszystkie zespoły będą od teraz dysponowały taką samą przestrzenią garażową na każdym torze. W przeszłości panujący mistrzowie świata lub ogólnie czołowe zespoły zwykle cieszyły się największą przestrzenią w garażach, jednak od przyszłego roku przydzielana będzie już jednakowa przestrzeń. Zmiana ta także jest związana z powiększeniem stawki o trzy zespoły.

Silniki
FIA potwierdziła, że limit ośmiu silników dla jednego samochodu danego zespołu na cały sezon został podtrzymany – z jedną tylko zmianą, a mianowicie wprowadzeniem kary za użycie dwóch dodatkowych silników (ponad limit ośmiu) w trakcie jednego weekendu wyścigowego. W takim przypadku kierowca otrzyma karę obniżenia pozycji startowej o 10 miejsc nie tylko w danym GP, ale i w następnym.

Testy aerodynamiczne w trakcie sezonu
Dni przeznaczone na takie testy (jazda tylko w linii prostej na obiektach wyznaczonych do tego celu przez FIA) zostały zredukowane z ośmiu do sześciu. Wprowadzona została jednak nowa opcja umożliwiająca zamianę każdego takiego dnia testowego na cztery godziny prób w tunelu aerodynamicznym z użyciem modelu w rzeczywistej skali, przeprowadzone w ciągu 24 godzin.

Testy kierowców rezerwowych
Po tegorocznych doświadczeniach związanych z użyciem kierowców rezerwowych, którzy ze względu na zakaz testów w trakcie sezonu nie mogli dobrze przygotować się do pełnienia swojej roli, zdecydowano się na umożliwienie testu takiemu kierowcy za kierownicą obecnego samochodu w okresie czternastu dni przed lub po zastępstwie. Dopuszczeni do takiego testu będą jednak tylko kierowcy, którzy nie startowali w żadnym z ostatnich dwóch sezonów, a jazda może się odbywać tylko na torze, który nie gości żadnego grand prix. Ponadto w przypadku, kiedy po takim teście dany kierowca nie wystartuje w roli zastępcy, jego zespół ukarany zostanie utratą jednego dnia testowego z przygotowań do kolejnego sezonu.

Anonymous - 23-12-2009, 09:08

W radiu Zet mowili ze Schumi podpisal kontrakt z Mercedes GP i podobno jest juz po testach medycznych
Gaydek - 23-12-2009, 10:01

http://www.tvn24.pl/-1,16...,wiadomosc.html
http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=14543

Anonymous - 23-12-2009, 10:35

no to Kubica utknie w Renault, a po cichu mialem nadzieje ze ucieknie do Mercedesa, no ale teraz to ewentualnie pozostaje mu do jakiegos slabego zespolu lub powrot do Saubera.
Gaydek - 23-12-2009, 12:49

Oficjalnie, Schumi w Mercedes GP!

http://www.formula1.com/n...9/12/10301.html

Gaydek - 02-01-2010, 17:51

Zmiany, zmiany, zmiany...


morgan - 02-01-2010, 19:19

No ale Gaydek przez te wszystkie zmiany znowu człowieka ciągnie do pierwszego wyścigu aby się przekonać co się będzie działo.
morgan - 02-01-2010, 21:36

No ale sam przyznaj że sezon szykuje się ciekawie :mrgreen:
Gaydek - 03-01-2010, 02:00

Tak, zapowiada się wyjątkowo interesujący sezon.

BTW, tak się ostatnio zastanawiałem nad Ferrari i Schumim, bo podobno Tifosi są rozgoryczeni odejściem Schumachera do Mercedesa. Imo Ferrari samo jest sobie winne. Po wypadku Massy zaproponowali bolid Brazylijczyka Schumacherowi, ale prawdopodobnie zaproponowali mu tylko zastępstwo do końca sezonu i nie obiecali miejsca w pierwszym składzie na 2010 rok a stary wyga chciał wrócić więc... skorzystał z okazji, powiedział światu o bólu pleców, wypiął się na Włochów i wrócił do domu. Ferrari zamiast ściągać Alonso, mogło obsadzić Schumiego / Ferrari mogło spuścić Massę, jeżeli Alonso i Schumi chcieliby jeździć w jednym teamie. Di Montezemolo od tak dawna mówił o trzecim bolidzie dla Schumachera... no to teraz ma, konkurenta.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group