Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Sprzęgło
Michał - 14-10-2012, 22:36
Czy w Pumach do roku produkcji 09.1999 przy wymianię wysprzęglika trzeba wymieniać przewód hydrauliczny sprzęgła?
Na stronach Valeo i SACHS'a pisze, że niestety tak..., na stronie LUK'a nie mogę sprawdzić bo aktualnie nie działa.
Moje pytanie wzieło się stąd, że FORD od 09.1999 zmienił wysprzęglik RÓŻNICE NA PRZYKŁADZIE WYSPRZĘGLIKA LUK'A.
Po tej zmianie według moich danych zrezygnowano całkowicie z zaworu utrzymującego ciśnienie (numer 7R290)
cezary - 09-03-2013, 08:49
Wymiana kompletu sprzęgła z wysprzęglikiem - 1350zł - Ford Fach (byłoby 1250 ale niby nie dało się ściągnąć wszystkich części w zestawie i było trzeba je osobno zamawiać, a jak wiadomo tak jest zawsze drożej)
Piszę do wiadomości osób z okolic Szczecina ( + ze względu na fakt, że sam koszt trochę mnie zabolał i muszę się tym podzielić ;] )
Poprzednie sprzęgło, wg mechanika w aucie było od nowości, całkowicie już wytarte i spalone - tak samo wysprzęglik. Jak na przebieg (1)56 000 km, chyba nie najgorszy wynik.
Anonymous - 09-03-2013, 17:57
W Gdańsku zapłaciłem 1120,- (sprzęgło + wysprzęglik + robocizna), na oryginałach.
Robiłem to dokładnie w styczniu 2012r. Pewnie inflacja Cię dopadła
Majka - 12-03-2013, 21:58
mnie sprzęgło całość kosztowało 550 zł z robocizną:)
P.S. Chłopak ma warsztat, ale i tak się dziwię, że płacicie ponad 1000 zł, żeby aż 500 zł za robotę?
tusia8510 - 12-03-2013, 22:00
Majka, ale do 1.7 sprzęgło droższe chyba niz do 1.6 co A robota , no cóż, nie wiem czy tam jej dużo czy nie, niech ktoś się inny wypowie, ale cenią się często warsztaty...
Pietia - 12-03-2013, 22:07
No niestety z sprzęgłem jak w każdym aucie zazwyczaj jest dużo roboty więc i mechanik sobie ceni wykonanie takiego zadania
Qszysiek - 12-03-2013, 22:38
Trochę po fakcie tu spojrzałem... Moim zdaniem do 1.6 tarcza sprzęgła trwalsza jest z focusa ( 1.6 zetec se 2001 od lipca), szersza powierzchnia tarczy jest.
/ Taka złota myśl /
Anonymous - 13-03-2013, 02:01
W Gdańsku stawka za wymianę sprzęgła jest od 350,- do 550,- I nie ma znaczenia, czy wymienia się całe sprzęgło, czy tylko wysprzęglik.
rapart - 28-06-2013, 18:30
I u nas powoli zbieram się do wymiany sprzęgła, więc zacznę pytać już teraz. Pytanie do osób, które robiły to samodzielnie - na co zwrócić uwagę? Są jakieś specjalne momenty? Opis może? Sprzęgło wymieniałem dopiero 3 razy i wiem, że czasem potrafi doprowadzić do szewskiej pasji (Golf III TDI kolegi...). Postaram się o relację, jeśli nie ma czegoś takiego.
[ Dodano: 08-07-2013, 14:38 ]
Więc, działam z tym od 11stej. Na razie wygląda to tak:
1. Odkręcamy mocowanie akumulatora – dwie 10 tki
2. Odpinamy klemy i wyciągamy akumulator
3. Wyciągamy obudowę okumulatora – trzy 13 stki, pamiętamy o wypięciu kabli przymocowanych do niej
4. Wyciągamy gumę dolotu – dwie obejmy, przy kolektorze i przy przepływomierzu
5. Odkręcamy masę z budy, która idzie do skrzyni (krzyżak) oraz wszystkie wtyczki.
6. Odpinamy przewód hydrauliczny wysprzęglika – wyciągamy zawleczkę i przewód.
7. Odkręcamy linkę prędkościomierza – 21.
8. Odpinamy węże od nagrzewnicy.
9. Odkręcamy śrubę półosi lewej (32)
10. Odkręcamy koło
11. Odkręcamy łącznik stabilizatora na górze (15) i wyciągamy go z amortyzatora
12. Odkręcamy amortyzator od piasty – 19stka
13. Wyciągamy amortyzator z piasty – u mnie lekko nie szedł, więc w ruch poszedł przyspieszacz kinetyczny
14. Po wyciągnięciu amortyzatora możemy piastą tak manewrować, że da się wyciągnąć półoś.
15. Odkręcamy wybierak – 13stka.
16. Odkręcamy dolną poduszkę skrzyni – 13.
17. Odkręcamy śruby dookoła skrzyni i silnika – 13stki.
18. Odkręcamy górną łapę skrzyni - trzy 17stki, dwie 13stki oraz trzy 8mki.
19. Luzujemy prawą półoś na podporze - dwie 13stki, dzięki temu prawa półoś pięknie wyjdzie ze skrzyni podczas jej wyciągania.
20. Najtrudniejsze chyba - podnosimy auto dość mocno i tak manewrujemy skrzynią, żeby ułożyła się na posadzce
Jak skrzynia będzie na ziemi - banał, odkręcamy docisk (10tki), wymieniamy i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Pamiętamy o wycentrowaniu tarczy oraz o podparciu silnika od dołu.
Wielkie podziękowania dla "kolegi" z Francji za opis, z którego skorzystałem: http://www.planetepuma.co...php?f=11&t=2646
Pauka - 19-11-2013, 12:05 Temat postu: Pomocy ! Witam wszystkich posiadaczy Kotka
Z moich zaobserwowań mojego kota, dostrzegłam iż niebawem będzie trzeba zrobić sprzęgło.
Dołuje mnie kwota, gdyż znajomi mówią mi różne ceny nie niżej niż 700 zł ...
Moja Pumcia, gdy ustawiam się na 1/4 mili, przy 5,7 -6,3 tyś, bardzo wolno schodzi z obrotów na 1. Dzisiaj podczas cofania ( gdy wyjeżdżałam z parkingu ) , zgasła mi a sprzęgło zostało w środku. Odpaliłam ponownie, chwile pochodziła, mogłam wyjechać spokojnie i bez problemu naciskałam pedał sprzęgła.
Każdy mi mówił, że to na pewno jest sprzęgło. Była u mechanika zostało zrobione wszystko mechanicznie prócz sprzęgła i lewej linki od ręcznego.
Przy spokojnej jeździe tak do 3 tyś obr, jest spokojnie, aczkolwiek ten samochód w przyszłym roku będzie robiony pod KJS
Pomóżcie i doradźcie gdzie i tanio można zrobić sprzęgło i w jakich jest cenach.
Jestem z Dąbrowy Górniczej.
Pozdrawiam serdecznie ! :*
wiertło - 19-11-2013, 12:11
Pauka, ja płaciłem 750zł f-my LUK bez wyprzęgnika bo był ok ale warto przy tej operacji wymienić wyprzęgnik. Sam wszystko robiłem i przekładałem. Mechanik za przekładkę krzyczy od 300-do 400zł
rapart - 20-11-2013, 22:49
Pauka, jeśli auto będzie robione pod KJSy, to mniemam, że znajdą się ogarnięci koledzy. W takim wypadku można to zrobić samemu, jak ja dla przykładu. Wyjęcie skrzyni nie jest bardzo skomplikowane, tarczę sprzęgła można oddać do regeneracji (jeśli docisk i wysprzęglik są sprawne) i wychodzi kwota ok. 100 zł z płynami włącznie.
Pauka - 21-11-2013, 17:39
Tak, aczkolwiek nie wiem czy padł wysprzęglik czy sprzęgło daje mi znać, że czas się nim zainteresować...
Salamander2033 - 21-11-2013, 20:10
U mnie popsuł się wysprzęglik i tylko czekam ile mechanik zawoła za naprawę
Pauka - 22-11-2013, 12:37
I ile za wysprzęglik ? I jakie były objawy ?
|
|
|