To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Ksenonowe światła w Pumie

Anonymous - 05-03-2008, 11:05

Ja swojej Pusi założyłam xenony tydzień temu i trochę bałam się jak to będzie z ich legalnością. Sprzedający (tak wogole bardzo profesjonalnie podeszli do sprawy moich xenonków) zapewniali mnie, że samochód nie powinien miec problemów z przeglądem, no ale wiadomo, oni chcą sprzedać... ;) wiec po montażu pojechałam sobie na wszelki wypadek na stacje diagnostyczną i okazało się, że wszystko jest oki <jupi>
Jeździ sie super, wlasnie mam za soba dosc dluga trase juz na xenonkach w nocy i jestem bardzo zadowolona, a poza tym o wiele ladniej wyglada (zamontowalam sobie 6000K).

http://www.well-done.pl/

Anonymous - 05-03-2008, 18:09

Karina, słuszny wybór! Te 6000K to taka gorna granica gdzie jeszcze swiecą :) bo te o tyzszych temp to juz nie ciekawie, ale piekniej wygladaja :) Tak wiec dwa w jednym - dobrze swieca i ładnie wygladaja te 6000K :) A co do legalności to spokojnie :) Nikt z nas nie miał problemu z xenonkami na przegladzie lub podczas zatrzymania przez policje! :)
morgan - 05-03-2008, 18:40

W pumce światła już mają soczewki orginalnie i tylko trzeba zestaw kupić.nikt się do tego nie doczepi bo puma to rzadkie auto i nie każdy wie jakie są oryginalne światła.Zresztą zwykłe żarówki już dają kolorową poświate więc nie ma o czym mówić.To nie jest golf II żeby były ksenony czy maluch bo przeciesz nawet takiej opcji nie było dlatego tutaj nikt się nie doczepi.Dość dużo czytałem na temat świateł w aucie i jak chciałem do fiesty załozyć ksenony to odrazu mi się odechciało.nasze prawo jest podtym względem bardzo rygorystyczne ale w pumie można to nagiąć i nie ma konsekwencji.Tak więc bez obaw.Miłej jazdy!!!
Anonymous - 06-03-2008, 21:11

witam

dajcie mi jakiś namiar gdzie zakupić ksenonki bo powoli się też przymierzam do ich zamontowania :grin: :grin:

Gaydek - 06-03-2008, 21:20

http://www.allegro.pl/ite...on_ksenony.html
http://www.allegro.pl/sho...php?uid=3513200

Anonymous - 06-03-2008, 23:21

markus75, bez wahania możesz kupic zestaw od tego gościa:
Gaydek napisał/a:
http://www.allegro.pl/ite...on_ksenony.html

w poniedziałek zamówiłam a dziś są już u mnie, a facet na hasło Ford Puma wie o jaki zestaw chodzi,wystarczy tylko poinformować go jaką moc barwową chcesz mieć.

Anonymous - 07-03-2008, 21:15

popatrzcie na te ksenony napisałem do gościa i mówi że może zamówić ksenony do naszych kociaków ale nie znam gościa ani ksenonów jeżeli ktoś może popatrzeć i wyrazić opinie z góry dzięki
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=321776064

[ Dodano: 07-03-2008, 22:31 ]
a co powiecie na te ksenony:
http://allegro.pl/item322...amerykanca.html
http://allegro.pl/item319...2r_ksenony.html
http://allegro.pl/item323..._najtaniej.html

czy polecacie tylko od plaskura ale cena u niego chyba była niższa :grin: :grin:

Anonymous - 08-03-2008, 21:30

markus75, kupuj tylko u PLASKUR1 !!! To jest "nasz" sprzedawca i wiekszość osób z Klubu kupiła u niego bo jest to sprawdzone żódło i solidna firma!
Tu masz link do aukcji - http://www.allegro.pl/ite...on_ksenony.html

Anonymous - 09-03-2008, 18:10

Ja własnie byłam w pt montować xenony od Niego, Ewa40 również je ma i jest bardzo zadowolona :D chociaż podobno w Poznaniu własnie takie same można dostać o 80 zł taniej :]
Anonymous - 09-03-2008, 23:08

PasQda, pieknie wygladaja!! Ostatnio stwierdziłem ze baaaardzo duzo osob w Klubie ma xenony! :)
Anonymous - 10-03-2008, 21:46

To się zgadza, bo zwykłe światła w Pumie to tragedia. Ostatnio jak jechałam w nocy a na dodatek padało, to ja w ogóle nie widziałam na jakim pasie jestem :/
Xenony to naprawdę bardzo dobra inwestycja, bo inaczej po zachodzie słońca, to bym do autka nie wsiadała :P
Tylko jeszcze muszę podjechać na ustawianie świateł hehe ;)

Opoya - 11-03-2008, 11:12

PasQda, koniecznie ustaw światła i zrób to jak najszybciej! Pomyśl jak potrafią oślepiać źle ustawione zwykłe światła (pewnie nie raz wkurzałaś się na takie), a ksenony są przecież mocniejsze.
Anonymous - 11-03-2008, 21:33

Byłam ustawić dzisiaj światła :D Okazało się, że Pumcia miała zeza :D jedno wyżej drugie za nisko :) ale już jest ok :)
Tak Pusia - jestem już zweryfikowanym klubowiczem posiadającym Pumcie :D zrobię zdjęcia i wrzuce :)))

Speedy - 16-03-2008, 01:37

No ale jakby nie patrzec...:
źródło: Hella Polska
Niezgodne z przepisami pozafabryczne montowanie reflektorów ksenonowych jest niebezpieczne i nielegalne.

Kierowcy, którzy kupują po prostu zestaw ksenonowy obejmujący kable, żarówki i zapłonnik, po czym wyjmują z reflektora żarówkę halogenową, wycinają dziurę w osłonie reflektora, wkładają żarówkę ksenonową do odbłyśnika i podłączają zapłonnik do instalacji samochodowej (tzw. "samoróbki"), zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowego przez ekstremalne oślepianie innych użytkowników i działają przeciw prawu. Dopuszczenie samochodu do ruchu automatycznie traci ważność (w wyniku niezgodności z ogólnymi warunkami dopuszczenia pojazdów do ruchu), a ochrona ubezpieczeniowa zostaje drastycznie zredukowana. Tylko kompletny, homologowany zestaw ksenonowych lamp, obejmujący automatyczny system poziomowania reflektorów i układ oczyszczania ich szyb jest legalny!

Dlatego nielegalne jest samodzielne przerabianie halogenowego reflektora na reflektor ksenonowy:
W Europie pozafabrycznie montowany może być tylko kompletny ksenonowy zestaw reflektorowy. W jego skład wchodzą homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb (oba są obowiązkowe do świateł mijania) zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi).

Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Jazda samochodem nie posiadającym ważnego dopuszczenia do ruchu prowadzi do poważnego ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela za spowodowane szkody. Handlowcy wprowadzający do obrotu takie niehomologowane oświetlenie muszą się liczyć ze skargami i roszczeniami o odszkodowanie od nabywców. Dzieje się tak, ponieważ rozprowadzając takie części zamienne i akcesoria, sprzedawca nie tylko musi poinformować klienta o ograniczeniu ich stosowania do konkretnych celów, ale również - w pewnych okolicznościach - przejmują odpowiedzialność za szkody w stopniu niczym nie ograniczonym.

Potężne oślepianie: Podczas badań przeprowadzonych w warunkach laboratoryjnych specjaliści Helli stwierdzili, że aktywny strumień światła wytwarzany przez lampę skonstruowaną do żarówek halogenowych, a nielegalnie zasilaną żarówką ksenonową, nie ma nic wspólnego z wyliczonymi oryginalnie wartościami. W przypadku systemów odbłyśnikowych zmierzono wartości oślepiania przekraczające dopuszczalne nawet ponadstukrotnie!
Takie reflektory (świateł mijania) nie mają już linii światło-cień i odcięcia, nie można ich też odpowiednio ustawić. Powodowane przez nie oślepianie przypomina wytwarzane przez światła drogowe - tyle, że jest jeszcze silniejsze. To powoduje bardzo poważne zagrożenie bezpieczeństwa innych użytkowników dróg.

Z drugiej strony, pozafabryczne montowanie ksenonowych reflektorów jest całkowicie zgodne z prawem, jeśli nabywane są one jako kompletne zestawy - jak zestawy produkcji Helli. Oznacza to bliźniacze, homologowane światła główne, system automatycznego poziomowania i układ oczyszczania szyby. Zestawy takie są obecnie dostępne m.in. dla Audi A3, BMW serii 5, Forda Focusa, Mercedesa klasy E, Opla Astry, VW Golfa IV oraz ciężarówek Mercedes Actros, Scania BR4 i Fiat Ducato. Kierowcy tych samochodów mogą potem w pełni korzystać z zalet, jakie oferuje potężne światło ksenonowe:
- ponad dwukrotnie silniejszy strumień światła w porównaniu z lampami halogenowymi;
- jaśniejsze i szersze oświetlenie drogi;
- jakość światła zbliżona do słonecznego (temperatura barwy światła halogenowego wynosi 3,200 Kelvinów, światła ksenonowego 4,300 Kelvinów, światła słonecznego w bezchmurny dzień 5,300 Kelvinów); które najlepiej odpowiada możliwościom i przyzwyczajeniom oka ludzkiego. Kierowca nie męczy się tak szybko i prowadzi samochód w bardziej zrelaksowany sposób:
- niebezpieczeństwa na poboczu szosy i przeszkody na drodze pojazdu rozpoznawane są szybciej, piesi i cykliści są widoczni znacznie wcześniej;
- światło ksenonowe zwiększa kontrastowość widzenia barw.

dla wszystkich pytajacych sie jak to z xenonami co potrzebne etc ;]
Dlatego tez trzeba uwazac...u nas w 3-city strasznie sie tego czepiaja;/ Nie jeden juz kumpel za to dowod stracil a ilu mialo problem zeby przejsc przeglad techniczny :(
Dlatego pytalem wczesniej jak to jest u Was...

ewa40 - 16-03-2008, 03:46

Dopóki nie zakładamy bi-ksenonów,to nic nie wycinamy kolego ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group