Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Sprzęgło
sharky - 06-06-2012, 15:04
Jeżeli w zestawie jest wysprzeglik to łożyska już nie musisz dokupować.
http://ford.sklep.pl/pl,p...,i,zetec,s.html Polecam ten komplet, wszystko co potrzebne jest w zestawie. Sam niedawno wymieniałem sprzęgło i kupiłem identyczny komplet.
CikCiak - 07-06-2012, 17:07
Norbert napisał/a: | nomka napisał/a: | Gdzie to Ci nie powiem bo jestem z Warszawy, ale moge Ci powiedzieć za ile. Mnie właśnie panowie w tej chwili wymieniają komletne sprzęgło + wysprzęglik + robocizna za 1800 zł
Nic się nie dało uratować, poprzedni właściciel zajeździł je dokumentnie (ja jeżdżę dopiero od 3 m-cy, więc chyba niewiele się przyczyniłam ) |
Kochani jesteście. Sprzęgło zaczyna ślizgać więc chciał poszukać czego na ten temat a tu... historia auta Mocne. Przejąłem Pomkę na kilka miesięcy i trudno mi będzie wrócić kiedyś do Pługa. |
Oj Norbert, jak musiałam ciągnąć twego Pługa 206 z Rembertowa, to musiałam wymienić tylko tarczę, także może teraz wymiana tarczy również wystarczy
lidzbararas - 10-06-2012, 15:47 Temat postu: sprzęgło Teraz kolej na moją pumę. Zakładam, że to sprzęgło, ale opiszę objawy i ciekaw jestem Waszej opinii. Nie mam objawów ślizgającego się sprzęgła i do tej pory silnik i skrzynia chodziły bez zarzutu. Zrobiłem autem 6000 km i obecny przebieg to 109.000km. Puma z 1998 r. silnik 1.7 W piątek wróciłem z pracy i zaparkowałem pumiacza. W sobotę rano odpalam i wchodzą tylko biegi 2 i 4. Dokulałem się do pracy i na miejscu po pompowaniu pedałem sprzęgła biegi wróciły. Zadnych wycieków, plam pod autem. Pojechałem w trasę 40 km od Poznania i auto w trasie jechało jak bolid (wyprzedzałem po dwa, trzy auta od razu, prędkość 140km/h, redukowałem biegi podczas wyprzedzania bezawaryjnie). Wieczorkiem chcę wracać do domu i zonk Na sucho biegi wchodzą wszystkie, a gdy odpalę silnik to jedynka i wsteczny wogóle, trójka i czwórka sporadycznie.Piątka wchodzi. Pedał sprzegła odbija, ale zrobił się lekki. Zeby ruszyć wrzucam na dwójkę i wtedy odpalam, ale niestety czuję, jak delikatnie silnik ciągnie do przodu. Przy odpalonym silniku dwójki nie wrzucę. Aby wycofać z parkingu niestety musiałem go pchać. Dojechałem do Poznania, ale każda krzyżówka to wyłączenie silnika, wrzucenie dwójki i wtedy zapłon. :567:CZY TO SPRZEGLO
crxdor - 11-06-2012, 07:15
lidzbararas, tak to na pewno sprzęgło, lepiej tak nie jeździj szkoda skrzyni biegów.
lidzbararas - 11-06-2012, 16:02 Temat postu: sprzeglo Tak. Wiem, że skrzynia dostaje "po dup*". Moje pierwsze myśli padły na sprzęgło, ale przed wyjazdem w trasę znajomy polecił mi pompowanie nogą sprzęgła i wtedy biegi powróciły, co w jego ocenie oznaczało uszkodzenie uszczelki. Moje wątpliwości powstały dlatego, że nie miałem żadnych objawów ślizgającego się sprzęgła i do końca pracowało bez zarzutu. Autko stoi teraz i szukam sprzęgła. Znajomy z pracy ma jakieś zniżki i zobaczę co dla mnie wyszarpie z ceną, bo nie uśmiecha mi się teraz wywalić 700 stówek. Miałem fiestę, oriona, explorera, kilka escortów, probe, ale puma jest zdecydowanie rekordzistką jeśli idzie o awaryjność i drenaż kieszeni (widocznie trafiłem na taki model chociaż sprzedawca określił jej stan na idealny)
tusia8510 - 11-06-2012, 16:08
Myślisz , że masz 1 na "początku" przebiegu ? Przy tym roczniku to mało prawdopodobne
lidzbararas - 11-06-2012, 16:23
Przy zakupie zostałem zapewniony o tej "1" z przodu. Samochód wymuskany jak z salonu, świeży import z włoch!!! Niestety włosi jeżdżą tak jak francuzi Powiem Ci, że trochę już dłubałem w tej pumie (rozbierałem też tył) i nie przekonuje mnie ta "jedynka". Gdybym chciał opisać wszystkie moje odkrycia, to nikt by nie uwierzył, że to auto z opłatami kosztowało mnie 8500,-
Jano78 - 13-06-2012, 08:24
sharky napisał/a: | Jeżeli w zestawie jest wysprzeglik to łożyska już nie musisz dokupować.
http://ford.sklep.pl/pl,p...,i,zetec,s.html Polecam ten komplet, wszystko co potrzebne jest w zestawie. Sam niedawno wymieniałem sprzęgło i kupiłem identyczny komplet. |
A mam jeszcze jedno pytanie ile płaciłeś za samą wymianę, bo nie wiem na jaką kwotę sie przygotować.
WieSiu - 13-06-2012, 08:49
200-400zl
Jano78 - 22-06-2012, 08:33
Wymiana sprzęgła zbliża sie dużymi krokami (początek lipca) więc mam jeszcze jedno pytanie:
Moja puma jest z 03. 1998r i czy tam też znajduje się wysprzęglik, gdyż znalazłem coś takiego:
dla pumy 1.4 produkowanej do 08.1998r
http://toc.luk-as.de/toc/...ndexFramesetJsp
a to dla pumy 1.4 produkowanej od 10. 1999
http://toc.luk-as.de/toc/...ndexFramesetJsp
I już teraz trochę zwariowałem
lidzbararas - 02-07-2012, 17:15
Po kilku tygodniach stania bezczynnie, puma trafia do mechanika. Normalny warsztat i krzyknął mi dziś mechanik, że wymiana sprzęgła to 150-200 zł. Problem polega na tym, że ten mechanik obstawia uszkodzenie wysprzęglika i daje 99% że to nie wina sprzęgła
Jeszcze okaże się, że bezpodstawnie wydałem kasę na sprzęgło Jak stwierdził, wymieniał juz wiele sprzęgieł i opisane objawy wskazują na wysprzęglik. Co o tym sądzicie
daro85 - 02-07-2012, 20:41
wymień sprzęgło i wysprzęglik i bedziesz miał spokój zreszta i tak już kupiłeś sprzęgło:)
lidzbararas - 02-07-2012, 22:37
Jasne daro85 że wymienię już to sprzęgło, ale liczyłem że już zacznę śmigać pumką, a tu znowu kilka dni oczekiwania na kolejną część! Poza tym moje opisy (objawy) awarii mogą w przyszłości pomóc komuś zaoszczędzić kilkaset złotych. Zresztą jutro dowiem się czy to na prawdę tylko wysprzęglik, czy też kompletne sprzęgło
WieSiu - 03-07-2012, 13:34
lidzbararas, wymien wysprzeglik dla swietego spokoju,bo chyba nie chcesz za pare miesiecy znow zdejmowac skrzyni
lidzbararas - 03-07-2012, 17:38
Mechanik zbadał dziś pumę i miał rację. Moje sprzęgło jest w dobrym stanie. Okazało się, ze wysprzęglik też. Umarła jedynie pompa sprzęgła i wpuszczała płyn do wnętrza kabiny, dlatego nie miałem plam pod autem. Ale do głowy mi nie przyszło, aby sprawdzić poziom płynu Jutro znowu wizyta u mechanika na wymianę pompy (nowa w sklepie 129 zł).
Dziś ten mechanik dolał mi płynu, pompował pedałem sprzęgła i auto wyzdrowiało
|
|
|