To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - centralny zamek, podwójne ryglowanie, fabryczny alarm

Gaydek - 20-02-2007, 12:29


Anonymous - 09-06-2007, 19:03

Witam,
Sorki jak odgrzewam stary temat, ale odpowiedzi nie znalazłem. Sprawdziłem dzisiaj bezpieczniki w skrzynce centralnej i wszystko wydaje się ok. Dodatkowej nie sprawdziłem bo właśnie się deszcz rozpadał :) A oto mój problem:
Jakiś tydzień temu przestał otwierać się bagażnik oraz ryglowanie drzwi z pilota (pilot na podczerwień). Kilka dni temu pilot padł całkowicie. Chciałem otworzyć pumkę z kluczyka, ale niestety też się nie udało. Zadzwoniłem po assistance, przyjechał magik i otworzył mi drzwi. Naprawił też jeden zamek i teraz mogę tylko zamykać/otwierać pumę tym zamkiem. Macie pojęcie co mogło się stać? Może jakiegoś polecicie elektryka? Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam

Mr.Maya - 09-06-2007, 19:30

Jak to sie nie dalo otworzyc pumy z klucza. jesli pada elektryka to poprostu nie da sie otworzyc jednych i drugich dzwi ale te gdzie wkladasz klucz w zamek musza dac sie otworzyc. Chyba ze ktos odlaczyl bebenek od reszty zamka to wtedy sie nie da.
Anonymous - 09-06-2007, 22:53

ten magik co przyjechał na miejsce, powiedział że wyrobił się kluczyk i po prostu nie pasuje do zapadek, jeden zregenerował, ale twierdził że i tak trzeba go wymienić, jak przekręcam kluczyk w tych naprawionych drzwiach to centralny otwiera i drugie drzwi, klapa bagażnika nie reaguje zupełnie, cały czas jest zamknięte, aha i nie mam tego drugiego ryglowania
Opoya - 10-06-2007, 00:04

Killah, IMO to po prostu baterie w pilocie Ci padły (potrzebne dwie 2016). A co do zamków, to niestety częsta przypadłość rzadko otwieranych zamków, przestają działać z lenistwia ;)
Jesteś z Warszawy, odezwij się na PW, postaram się jakoś pomóc. W razie potrzeby elektryka też mam :)

Anonymous - 11-06-2007, 21:34

baterie wymieniłem i teraz mam problem z ponownym zaprogramowaniem kluczyka, próbowałem na trzy sposoby, które znalazłem na forum i zima, nie mogę doprowadzić do ciągłego świecenia diody immobilizera :(
aha rozwiązałem problem z nieotwierającą się klapą bagażnika poprzez wyjęcie i włożenie bezpiecznika (nr 44, centralka skrzynka z bezpiecznikami) :D
a co do pilota to może właśnie permanentnie odmówił posłuszeństwa (czyt. popsuł się :) )? jak sprawdzić czy pilot jest sprawny?

robertpuma1910 - 11-06-2007, 22:30

Killah opisz mi swój problem jaki miałeś z klapą bagażnika i w jaki sposób teraz masz problem z głowy po ruszeniu tego bezpiecznika. Mi się często zacina ten zamek i jak zaleje go WD40 to pomaga, ale otwieram tylko z kluczyka natomiast przyciskając ten guzik nie da się otworzyć.
Opoya - 12-06-2007, 00:01

Killah, przyjedź na jakiś spot, to zaprogramuję Ci pilot w kluczyku. W razie kłopotów, można spróbować zaprogramować inny pilot, sprawdzimy czy to nie kłopot z pilotem.

robertpuma1910, próbowałeś naciskać przycisk przy otwartej klapie? Czy coś się dzieje z mechanizmem zamykania klapy? Może tam jest problem, a nie w samym bębenku?

tomcio - 12-06-2007, 07:24

Killah napisał/a:
jak sprawdzić czy pilot jest sprawny?


Podłaczasz oscyloskop pod antene tego pilota, wciskasz przycisk i sprawdzasz czy pojawił sie zmodulowany przebieg o czestotliwościach gdzieś koło 433MHz, jesli chcesz stwierdzic czy byc moze jakos cokolwiek działa ten pilot to wystarczy multimetr z TRUE RMS ale to prawie nic nie da. W ten sposób testowałem swojego pilota i u mnie okazał sie walnięty bezpiecznik który był na przewodzie pomiedzy centralką alarmu a zasilaniem.

Anonymous - 12-06-2007, 22:20

robertpuma1910 napisał/a:
Killah opisz mi swój problem jaki miałeś z klapą bagażnika


no cóż... chyba nie mam nic do dodania do tego co napisałem, po prostu pewnego dnia chciałem dostać się do bagażnika i nie mogłem :) dusiłem ten przycisk i dusiłem, a on nic, z kluczyka nie mogłem otworzyć bo nawet nie chciał się przekręcić (chyba nigdy go nie ruszałem :) ), w końcu sprawdziłem bezpiecznik odpowiedzialny za otwieranie tylnej klapy razem z resztą zamków i niestety okazał się sprawny, włożyłem go znowu na miejsce, podszedłem do klapy, wcisnąłem przycisk i się otworzyła, to cała historia

Opoya - 12-06-2007, 23:13

Killah, nie jest wykluczone, że np. nóżki bezpiecznika lub złącze były zaśniedziałe. Jak ruszyłeś, to się poprawiło.
Anonymous - 13-06-2007, 12:46

tomcio, wszystko fajnie ale po pierwsze nie mam oscyloskopu, po drugie mam pilota na podczerwień.

Dzisiaj za pomocą podczerwieni w kamerze sprawdziłem, że jest jakaś aktywność pilota tzn miga dioda.

Mam pytanie, czy jest gdzieś może instrukcja rozbierania pilota na podczerwień?

Opoya - 13-06-2007, 17:49

Killah, po co chcesz go rozbierać? No chyba, że wymienić baterie (opis w instrukcji, jest na forum). Już Ci mówiłam, że możemy spróbować zaprogramować Twój pilot lub inny... dzięki czemu będzie można sprawdzić czy to rzeczywiście sprawa pilota...
Anonymous - 14-06-2007, 11:52

bo jestem ciekawy co jest w środku ;)
Opoya - 14-06-2007, 14:55

To trzeba było tak od razu :P Że chcesz zobaczyć co w środku, a nie, że nie działa :twisted:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group