Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Puma straciła na mocy
markko - 23-09-2014, 21:08
Dukes napisał/a: | Rozrząd da się sprawdzić dość łatwo ale trzeba ściągnąć pokrywę zaworów. Wtedy należy wykręcić świecę z pierwszego cylindra włożyć tam cienki śrubokręt lub twardy patyk i tak kręcić wałem korbowym aby tłok znajdował się w górnym martwym punkcie. Należy wtedy zobaczyć czy nacięcia, które znajdują na końcu wałków rozrządu (od strony cewki zapłonowej) są poziomo i równolegle do głowicy. Jeśli tak to rozrząd jest ustawiony prawidłowo | ustawiałes tak rozrzad w pumie?
trojan6 napisał/a: | Mówisz tutaj też można szukać tropu | Możliwe
Dukes - 23-09-2014, 22:51
Nie no ustawia się na blokady bo jak odkręcisz koło pasowe wału korbowego to się wszystko rozjedzie, na wale nie ma klina i koło zębate na którym pracuje pasek rozrządu obraca się jak chce Ale w ten stosunkowo prosty sposób, który opisałem wcześniej można po prostu sprawdzić czy rozrząd jest ustawiony prawidłowo.
markko - 24-09-2014, 07:19
tak, wiem ale opisałes sposób taki w którym trzeba rozpinać rozrząd.
Dukes - 24-09-2014, 18:17
A co Ty chcesz rozpinać przy sprawdzaniu ustawienia rozrządu opisanym przeze mnie sposobem?
markko - 24-09-2014, 21:54
yyy, true zareciłem sie
trojan6 - 27-09-2014, 18:01
Puma wróciła od mechanika. Niestety ten nic nie zrobił.
Jak sprawdzić czy któraś poduszka skrzyni/silnika nie jest do wymiany? Da się w ogóle?
markko - 28-09-2014, 10:50
da się. Reczny i próba ruszania na półsprzegle, takie szarpanie. Wtedy widać jak bardzo pracuje silnik. najlepiej to na kanale zrobic no, ale jak to obok auta z otwartą maską.
trojan6 - 02-10-2014, 12:06
Gazownik przy okazji wymiany filtrów gazu stwierdził, że przyczyną szarpania w Pumie może być cewka zapłonowa.
Auto przez chwilę po starcie, dopóki silnik się nie nagrzeje jakby mniej szarpie.
Oczywiście po nagrzaniu tak samo na gazie i benzynie.
Czy zakup używanej oryginalnej cewki ma sens na krótką metę czy też nie bawić się lepiej od razu nową?
Czekam na komentarze.
WieSiu - 03-10-2014, 09:37
od razu nowa jak jest kasa,bo wiele pum niestety ma problemy z cewkami i latwo trafic na zuzyta juz uzywana część.
xEndriuux - 12-10-2017, 19:56
Witam.
Podepne się pod temat, mam taki oto problem:
pumka jest zmulona na niskich obrotach, praktycznie słabo się rozpędza, dopiero od 3,5tyś obrotów ewidentnie ożywa.
proszę bardzo o sugestie.
[ Dodano: 15-10-2017, 11:46 ]
to jak będzie pomoże ktoś coś ??
Hurpo - 15-10-2017, 17:19
Ja walczyłem dłuuugo z szarpaniem silnika link. Jedną z prób jakie przeprowadziłem było odłączenie wtyczki zaworu VCT. Wtedy auto właśnie było zmulone na niższych obrotach. Sprawdź u siebie czy działa ten system
markko - 25-10-2017, 17:29
u nas pomogła wymiana kabli WN
leman - 25-10-2017, 18:44
Zabrzmi to maniakalnie , ale sugeruje zacząć od ELM327 i FORScan'a .
Toż można zobaczyć co się dzieje przy przejściu np. z 2500 obrotów na 4000 RPM z zależnościami temperatur, napięć, przepływów...A przynajmniej będzie można te pierdoły wykluczyć, jak jest dobrze
|
|
|