To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Puma straciła na mocy

markko - 23-09-2014, 21:08

Dukes napisał/a:
Rozrząd da się sprawdzić dość łatwo ale trzeba ściągnąć pokrywę zaworów. Wtedy należy wykręcić świecę z pierwszego cylindra włożyć tam cienki śrubokręt lub twardy patyk i tak kręcić wałem korbowym aby tłok znajdował się w górnym martwym punkcie. Należy wtedy zobaczyć czy nacięcia, które znajdują na końcu wałków rozrządu (od strony cewki zapłonowej) są poziomo i równolegle do głowicy. Jeśli tak to rozrząd jest ustawiony prawidłowo ;)
ustawiałes tak rozrzad w pumie?
trojan6 napisał/a:
Mówisz tutaj też można szukać tropu
Możliwe
Dukes - 23-09-2014, 22:51

Nie no ustawia się na blokady bo jak odkręcisz koło pasowe wału korbowego to się wszystko rozjedzie, na wale nie ma klina i koło zębate na którym pracuje pasek rozrządu obraca się jak chce :P Ale w ten stosunkowo prosty sposób, który opisałem wcześniej można po prostu sprawdzić czy rozrząd jest ustawiony prawidłowo.
markko - 24-09-2014, 07:19

tak, wiem ale opisałes sposób taki w którym trzeba rozpinać rozrząd.
Dukes - 24-09-2014, 18:17

A co Ty chcesz rozpinać przy sprawdzaniu ustawienia rozrządu opisanym przeze mnie sposobem? :P
markko - 24-09-2014, 21:54

yyy, true zareciłem sie :twisted:
trojan6 - 27-09-2014, 18:01

Puma wróciła od mechanika. Niestety ten nic nie zrobił.
Jak sprawdzić czy któraś poduszka skrzyni/silnika nie jest do wymiany? Da się w ogóle?

markko - 28-09-2014, 10:50

da się. Reczny i próba ruszania na półsprzegle, takie szarpanie. Wtedy widać jak bardzo pracuje silnik. najlepiej to na kanale zrobic no, ale jak to obok auta z otwartą maską.
trojan6 - 02-10-2014, 12:06

Gazownik przy okazji wymiany filtrów gazu stwierdził, że przyczyną szarpania w Pumie może być cewka zapłonowa.

Auto przez chwilę po starcie, dopóki silnik się nie nagrzeje jakby mniej szarpie.
Oczywiście po nagrzaniu tak samo na gazie i benzynie.
Czy zakup używanej oryginalnej cewki ma sens na krótką metę czy też nie bawić się lepiej od razu nową?

Czekam na komentarze.

WieSiu - 03-10-2014, 09:37

od razu nowa jak jest kasa,bo wiele pum niestety ma problemy z cewkami i latwo trafic na zuzyta juz uzywana część.
xEndriuux - 12-10-2017, 19:56

Witam.
Podepne się pod temat, mam taki oto problem:
pumka jest zmulona na niskich obrotach, praktycznie słabo się rozpędza, dopiero od 3,5tyś obrotów ewidentnie ożywa.
proszę bardzo o sugestie.

[ Dodano: 15-10-2017, 11:46 ]
to jak będzie pomoże ktoś coś ??

Hurpo - 15-10-2017, 17:19

Ja walczyłem dłuuugo z szarpaniem silnika link. Jedną z prób jakie przeprowadziłem było odłączenie wtyczki zaworu VCT. Wtedy auto właśnie było zmulone na niższych obrotach. Sprawdź u siebie czy działa ten system
markko - 25-10-2017, 17:29

u nas pomogła wymiana kabli WN
leman - 25-10-2017, 18:44

Zabrzmi to maniakalnie :razz: , ale sugeruje zacząć od ELM327 i FORScan'a .
Toż można zobaczyć co się dzieje przy przejściu np. z 2500 obrotów na 4000 RPM z zależnościami temperatur, napięć, przepływów...A przynajmniej będzie można te pierdoły wykluczyć, jak jest dobrze



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group