To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Wymiana przekaźnika wentylatora chłodzenia silnika /bieg I

Maciek - 29-08-2010, 14:00

WieSiu dzięki wielkie na taką radę czekałem, sprawdzę więc stronę elektryczną. chłodnica jest czyściutka bo 2 tygodnie temu dałem 160zł za wypłukanie wszystkiego jakimś drogim środkiem do czyszczenia chłodnic i robił to przy mnie z godzinę, wlewał, silnik chodził, wylewał, i tak kilka razy, potem jak luźny syf zszedł to pod ciśnieniem aż do czystości, na koniec świeży płyn chłodniczy Totala
Anonymous - 29-08-2010, 15:01

Spoko. Generalnie powinno się płukać chłodnicę pod ciśnieniem, ale tak jak zrobiłeś na pewno jest lepiej niż wcale.

A co do tego, że raczej ciężko mieć muł w chłodnicy to się nie zgodzę. Szlam zawsze się robi i generalnie warto asekuracyjnie co jakieś 3 lata takie czyszczenie zrobić.

Jak to wszystko się wypłucze to aż wierzyć się nie chce skąd tyle syfu się tam wzięło.

WieSiu - 29-08-2010, 15:30

Franek, nie no oczywiście przy zmianie płynu warto przepłukać choćby woda :) ale nie warto od tego zaczynać jak nie jest się pewnym reszty układu chłodzenia. Myślę że to powinno się robić na końcu, zwłaszcza gdy problemy zaczęły się w miarę nagle.
Maciek - 29-08-2010, 18:23

WieSiu napisał/a:
[...] Metoda na włączenie wentylatora na stale jest odpiecie czujnika temperatury i wtedy komputer na wszelki wypadek włącza wentylator na 2 bieg. [...] Jak włączy się 2 bieg to dalej szukać przyczyny w czujniku lub termostacie (paro miesięczne też mogą być uszkodzone !!!)


Odpiąłem wtyczkę od czujnika - wiatrak dalej się nie włączył na 2 bieg. co więcej - nawet 1 bieg się nie włączył! powrotne podpięcie wtyczki spowodowalo załączenie 1 biegu z 30sek opóźnieniem, mimo iż silnik był nagrzany na maksa a temperatura wody z odczytu na komputerze to ponad 100 stopni celsjusza.
Więc z powyższego wynika, ze owy czujnik dwupinowy jest dobry i termostat też? czyli wina może leżeć w tym rezystorze?

WieSiu - 29-08-2010, 18:26

ale na pewno odsiałeś ten co trzeba czujnik ? Są dwa,na deskę (zegary) i na komputer
Maciek - 30-08-2010, 09:21

odpiąłem szarą wtyczkę dwupinową od szarego czujnika pod przewodami WN za przepustnicą patrząc od strony przodu samochodu.

[ Dodano: 31-08-2010, 15:22 ]
trochę już zrobiłem - wymiana czujnika temperatury i przeczyszczenie styków na kostce od czujnika a także kostce od wentylatora pomogło we włączeniu wentylatora, ALE.. temperatura rośnie do litery L i wtedy włącza się wiatrak. jak jadę to oscyluje od litery O (po wyłączeniu się już wiatraka) do L kiedy się załącza. Piszecie o dwóch biegach wiatraka - wolnym i szybkim. u mnie jest jeden i tylko jeden, nie wiem czy to pierwszy, czy drugi. u Was jak pracuje silnik to i wentylator też? 1 bieg włącza się przy jakiej temperaturze a drugi przy jakiej?

bania napisał/a:

ten wlącznik termiczny jest wlaśnie po stronie kierowcy na dole wiatraka. ja


u mnie tam go nie ma, albo nie wiedziałem jak się do niego dostać? w jakiejś obudowie on jest? w tej kostce? do niego idzie jakiś kabel? zlokalizowałem jedynie na wiatraku silniczek i wtyczkę elektryczną

rafalski69 - 03-05-2011, 09:38

Powiedzcie mi, czy ten czujnik wentylatora był montowany tylko na dole wiatraka z prawej strony ( znaczy sie na obudowie wiatraka). bo też mam ten sam problem z tym pierwszym biegiem chłodzenia. Powiem tak wentylator załącza sie od razu na szybki bieg jak wskazówka jest na początku litery A . Tylko że mam takie jaja że tego czujnika nie mam :573: i już mnie z tą pumą normalnie :572: proszę was o pomoc
Anonymous - 05-05-2011, 14:55

Help me , help me

u mnie ostatnio też wiatrak włącza sie dopiero praktycznie jak już wchodzi na litere L ...
od czego zacząć elimonować przyczyny, i jak szybko i łatwo usunąć ten problem ??

Anonymous - 12-05-2011, 22:20

lewadzki czy po konsultacjach w dziupli, nadal masz te objawy ?
xxdawid - 08-01-2012, 11:29

Koledzy ja też mam podobny problem, że temperatura idzie do litery L i dopiero się załącza I bieg wiatraka, a jak się w korku często włącza I bieg to po chwili załącza się II bieg i lepiej go studzi. Byłem z tym problemem u elektryka i on mi powiedział że wszystko jest w porządku bo I bieg włącza się przy właściwej temperaturze tylko odczyt w kabinie na liczniku przekłamuje. Mam więc prośbę aby ktoś podał właściwą temp. przy której się włącza I bieg wiatraka, to wtedy każdy co ma podobny problem podpina pumkę pod kompa i sprawdza czy I bieg włącza mu się przy dobrej temp. i albo jest dobrze i nie kombinujemy, albo jest źle i szukamy przyczyn.
Anonymous - 08-01-2012, 15:06

o kurde zahariash , dopiero ten post zobaczylem.
tak nadal to mam, gdyz pumka od lata wiecej stoi niz jezdzi, mnie nie ma a aneta smiga prockiem.
w zeszly jednak czwartek wstawilem ja do mechanika, jak sie za nia wezma i cos zrobia napewno napisze...

benne - 10-05-2013, 20:54

u mnie temperatura nie rośnie ale po dłuższym czasie odrazu 2gi bieg, klimatyzacja także na 2 biegu, wichura taka, że kurz w korku z pod auta jak przy starcie odrzutowca :grin: wymontowałem dziś część - brak tego małego bezpiecznika w rezystorze,
korozja odpadł. dzwoniłem do kolegi z intrcarsu rezystor do pumki 36zł po(jego) zniżkach. zamówiony zamontowany, działa bajeczka.

zygiboos - 10-05-2013, 22:19

Przepłaciłeś kolego 35zł :) - ale spoko ja kupiłem go kiedyś za 50zł i mało nie kupiłem w ASO za 280. Na szczęście już wiem jak to działa.

Instrukcja: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7829


xxdawid, mi wiatrak włączą się przy 103 st. C i jedzie do puki nie ostudzi do jakiś 95 st. (tak mówi ECU).

benne - 11-05-2013, 20:28

nie przepłaciłem do mojej nie ma rezystorów, wtyczka pół okrągła 2 pinowa. znaleźli gdzieś w IC warszawie od forda Couriera bodajże, ale to tak na marginesie.
zygiboos - 12-05-2013, 00:35

yyy, ja tylko mówię że mogłeś naprawić stary za pomocą bezpiecznika termicznego za 1zł w dowolnym sklepie elektronicznym.

Też mam wtyczkę półokrągłą 2 pinową. Jak chyba w każdej pumie 1.7



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group