Elektryka i oświetlenie - Wymiana przekaźnika wentylatora chłodzenia silnika /bieg I
Maciek - 29-08-2010, 14:00
WieSiu dzięki wielkie na taką radę czekałem, sprawdzę więc stronę elektryczną. chłodnica jest czyściutka bo 2 tygodnie temu dałem 160zł za wypłukanie wszystkiego jakimś drogim środkiem do czyszczenia chłodnic i robił to przy mnie z godzinę, wlewał, silnik chodził, wylewał, i tak kilka razy, potem jak luźny syf zszedł to pod ciśnieniem aż do czystości, na koniec świeży płyn chłodniczy Totala
Anonymous - 29-08-2010, 15:01
Spoko. Generalnie powinno się płukać chłodnicę pod ciśnieniem, ale tak jak zrobiłeś na pewno jest lepiej niż wcale.
A co do tego, że raczej ciężko mieć muł w chłodnicy to się nie zgodzę. Szlam zawsze się robi i generalnie warto asekuracyjnie co jakieś 3 lata takie czyszczenie zrobić.
Jak to wszystko się wypłucze to aż wierzyć się nie chce skąd tyle syfu się tam wzięło.
WieSiu - 29-08-2010, 15:30
Franek, nie no oczywiście przy zmianie płynu warto przepłukać choćby woda ale nie warto od tego zaczynać jak nie jest się pewnym reszty układu chłodzenia. Myślę że to powinno się robić na końcu, zwłaszcza gdy problemy zaczęły się w miarę nagle.
Maciek - 29-08-2010, 18:23
WieSiu napisał/a: | [...] Metoda na włączenie wentylatora na stale jest odpiecie czujnika temperatury i wtedy komputer na wszelki wypadek włącza wentylator na 2 bieg. [...] Jak włączy się 2 bieg to dalej szukać przyczyny w czujniku lub termostacie (paro miesięczne też mogą być uszkodzone !!!) |
Odpiąłem wtyczkę od czujnika - wiatrak dalej się nie włączył na 2 bieg. co więcej - nawet 1 bieg się nie włączył! powrotne podpięcie wtyczki spowodowalo załączenie 1 biegu z 30sek opóźnieniem, mimo iż silnik był nagrzany na maksa a temperatura wody z odczytu na komputerze to ponad 100 stopni celsjusza.
Więc z powyższego wynika, ze owy czujnik dwupinowy jest dobry i termostat też? czyli wina może leżeć w tym rezystorze?
WieSiu - 29-08-2010, 18:26
ale na pewno odsiałeś ten co trzeba czujnik ? Są dwa,na deskę (zegary) i na komputer
Maciek - 30-08-2010, 09:21
odpiąłem szarą wtyczkę dwupinową od szarego czujnika pod przewodami WN za przepustnicą patrząc od strony przodu samochodu.
[ Dodano: 31-08-2010, 15:22 ]
trochę już zrobiłem - wymiana czujnika temperatury i przeczyszczenie styków na kostce od czujnika a także kostce od wentylatora pomogło we włączeniu wentylatora, ALE.. temperatura rośnie do litery L i wtedy włącza się wiatrak. jak jadę to oscyluje od litery O (po wyłączeniu się już wiatraka) do L kiedy się załącza. Piszecie o dwóch biegach wiatraka - wolnym i szybkim. u mnie jest jeden i tylko jeden, nie wiem czy to pierwszy, czy drugi. u Was jak pracuje silnik to i wentylator też? 1 bieg włącza się przy jakiej temperaturze a drugi przy jakiej?
bania napisał/a: |
ten wlącznik termiczny jest wlaśnie po stronie kierowcy na dole wiatraka. ja |
u mnie tam go nie ma, albo nie wiedziałem jak się do niego dostać? w jakiejś obudowie on jest? w tej kostce? do niego idzie jakiś kabel? zlokalizowałem jedynie na wiatraku silniczek i wtyczkę elektryczną
rafalski69 - 03-05-2011, 09:38
Powiedzcie mi, czy ten czujnik wentylatora był montowany tylko na dole wiatraka z prawej strony ( znaczy sie na obudowie wiatraka). bo też mam ten sam problem z tym pierwszym biegiem chłodzenia. Powiem tak wentylator załącza sie od razu na szybki bieg jak wskazówka jest na początku litery A . Tylko że mam takie jaja że tego czujnika nie mam i już mnie z tą pumą normalnie proszę was o pomoc
Anonymous - 05-05-2011, 14:55
Help me , help me
u mnie ostatnio też wiatrak włącza sie dopiero praktycznie jak już wchodzi na litere L ...
od czego zacząć elimonować przyczyny, i jak szybko i łatwo usunąć ten problem ??
Anonymous - 12-05-2011, 22:20
lewadzki czy po konsultacjach w dziupli, nadal masz te objawy ?
xxdawid - 08-01-2012, 11:29
Koledzy ja też mam podobny problem, że temperatura idzie do litery L i dopiero się załącza I bieg wiatraka, a jak się w korku często włącza I bieg to po chwili załącza się II bieg i lepiej go studzi. Byłem z tym problemem u elektryka i on mi powiedział że wszystko jest w porządku bo I bieg włącza się przy właściwej temperaturze tylko odczyt w kabinie na liczniku przekłamuje. Mam więc prośbę aby ktoś podał właściwą temp. przy której się włącza I bieg wiatraka, to wtedy każdy co ma podobny problem podpina pumkę pod kompa i sprawdza czy I bieg włącza mu się przy dobrej temp. i albo jest dobrze i nie kombinujemy, albo jest źle i szukamy przyczyn.
Anonymous - 08-01-2012, 15:06
o kurde zahariash , dopiero ten post zobaczylem.
tak nadal to mam, gdyz pumka od lata wiecej stoi niz jezdzi, mnie nie ma a aneta smiga prockiem.
w zeszly jednak czwartek wstawilem ja do mechanika, jak sie za nia wezma i cos zrobia napewno napisze...
benne - 10-05-2013, 20:54
u mnie temperatura nie rośnie ale po dłuższym czasie odrazu 2gi bieg, klimatyzacja także na 2 biegu, wichura taka, że kurz w korku z pod auta jak przy starcie odrzutowca wymontowałem dziś część - brak tego małego bezpiecznika w rezystorze,
korozja odpadł. dzwoniłem do kolegi z intrcarsu rezystor do pumki 36zł po(jego) zniżkach. zamówiony zamontowany, działa bajeczka.
zygiboos - 10-05-2013, 22:19
Przepłaciłeś kolego 35zł - ale spoko ja kupiłem go kiedyś za 50zł i mało nie kupiłem w ASO za 280. Na szczęście już wiem jak to działa.
Instrukcja: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7829
xxdawid, mi wiatrak włączą się przy 103 st. C i jedzie do puki nie ostudzi do jakiś 95 st. (tak mówi ECU).
benne - 11-05-2013, 20:28
nie przepłaciłem do mojej nie ma rezystorów, wtyczka pół okrągła 2 pinowa. znaleźli gdzieś w IC warszawie od forda Couriera bodajże, ale to tak na marginesie.
zygiboos - 12-05-2013, 00:35
yyy, ja tylko mówię że mogłeś naprawić stary za pomocą bezpiecznika termicznego za 1zł w dowolnym sklepie elektronicznym.
Też mam wtyczkę półokrągłą 2 pinową. Jak chyba w każdej pumie 1.7
|
|
|