Elektryka i oświetlenie - Ksenonowe światła w Pumie
tomcio - 21-11-2007, 17:41
Moje już są
Ps. nie wiecie jakie żarówki (na długie światła) bedą dobrze pasowały do 6000K Założyłem OSRAM COOL BLUE i niestety
robertpuma1910 - 21-11-2007, 18:11
Ja zakupiłem na allegro 5900K - 60W i poprostu porażka - prawie nie widać, że właczam długie. Mam wrażenie, że gorsze od seryjnych.
tomcio - 21-11-2007, 18:34
Nie no to te świecą śliczniutko, tylko ze poprostu nie pasują temperaturą barwy. Ksenony są biało - niebieskawe, a długie... żółte, lekko podchodzące pod biel. Ale juz z tym nie bede kombinował - takie zostaną.
Opoya - 22-11-2007, 01:42
Żarówki do długich dobieramy na podstawie temperatury barwowej ksenonów. Jesli mamy 5000K, to takie same dobieramy długie. Ot i cała filozofia. Jeśli jednak mimo tego mają inną barwę, to znaczy, że nie były to tak naprawdę o takiej temperaturze, jak napisał sprzedawca.
Przypominam też, że ksenony potrzebują trochę czasu, by się rozświetlić. Poza tym ze względu na różnicę światłości może nam się wydawać, że jest większa różnica barwy niż jest to naprawdę.
tomcio - 22-11-2007, 08:41
Tak wiem o tym Opoya ale z drugiej strony jak długie bede miał też 6000K to podejrzewam ze zmniejszy sie ich zasieg... A przynajmniej moje oko bedzie widziało "bliżej".
Paola - 22-11-2007, 09:49
Hadzi napisał/a: | Paola, napisz do niego czy moze chce foty Pumy z xenonami |
Hadzi, dobra myśl Jeszcze parę osób nie ma ksenonków
Swoją drogą moje bardzo się podobały Panu Policjantowi Prosił tylko o częste czyszczenie lamp I z tą nielegalnością to podobno jedna wielka ściema
Opoya - 22-11-2007, 12:01
tomcio, moim zdaniem nie masz co przesadzać. Długie w Pumie akurat są w porządku. Poza tym, naprawdę odkąd mam ksenony, nie używam długich do jazdy, najwyżej sporadycznie do migania. Fakt, że mam 4300K...
Anonymous - 22-11-2007, 14:48
Ja mam xenony 6000 K i długie czasem się przydają Rzucają światło na "dalszy plan" a mam w nich żarówki (pseudo xenon) z kieleckiego HBMu. Różnica w kolorach między xenonami(krótkie) a żarówkami(długie) niewielka a świecą nieźle. Szkoda, że na światłach krótkich padały mi po 3 miesiącach ale na długich jestem z nich zadowolony. Podsumowując to polecam takie jak ma Opoya czyli 4300 K, pomimo mniejszej elegancji świecą po prostu lepiej.
Anonymous - 22-11-2007, 19:03
ja uzywam długich (fujjjj brzydkie jak siki ), bo po to sa Lepiej sie jakos czuje jak mam jeszcze właczone drogowe swiatla
tomcio - 22-11-2007, 19:47
Opoya masz racje, nie bede kombinował - jak juz duzo wyzej napisałem. Co do używania długich, to tak jak napisał petrosik - używam ale sporadycznie, na długich prostych odcinkach drogi gdzie można troche przycisnąć. Rzucają swiatło "na dalszy plan" jak to zostało już powiedziane
Anonymous - 23-11-2007, 16:51
powiedzcie mi jeszcze tylko jedno ... jest koniczeny demontaz lamp przy zakladaniu ksenow ? trzeba wyciagac lampe i cos tam wiertac i pozniej kleic ? jak to wszytsko wyglada przy zakladaniu ? bo boje sie ze sobie cos spitole
Benon - 23-11-2007, 17:28
jumbo chyba wszystko już zostało opisane i wyjaśnione.
Na upartego nie trzeba demontować lamp, ale lepiej to zrobić, bo baaardzo ułatwia to całą sprawę.
Jeśli nie czujesz się na siłach i nie żal Ci ok. 100zł to zleć komuś montaż i z głowy.
tomcio - 23-11-2007, 17:42
Musowo wykręcić lampy (chyba ze wolisz jakieś graty od klimy, alternator, akumulator i filtr powietrza). Trzeba przewiercić otwory w dekielkach lamp wiertłem o średnicy φ22mm (zestaw od plaskur1), pozniej przeciągnąć przewody. Przy założonych lampach to będzie troche bardzo utrudnione.
COCKIN - 04-12-2007, 21:30
mam pytanie co do koloru palników... Nie wiem czy wziąć 4500K czy 5000K . Moze mieliscie porównanie tych kolorów i mi pomozecie
Mr.Maya - 05-12-2007, 07:12
Ja mam 4500K ale jak bym teraz mial brac to bym wybral 5000k ale to tylko dlatego ze barwa swiatla bardziej mi sie podoba. 4500K swieca najlepiej. Wiec musisz sam sobie odpowiedziec wyglad lamp czy praktyczne lampy.
|
|
|